Auto Portal - 10 GODINA VOLVO CRASH TEST LABORATORIJA
10 GODINA VOLVO CRASH TEST LABORATORIJA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 03 Lipanj 2010

Image

Volvov crash test laboratorij u Torslandi slavi 10 godina postojanja, a gotovo 3.000 provedenih testova u ovom high-tech institutu pomoglo je Volvu da svojim kupcima ponudi automobile vrhunskih sigurnosnih značajki. 'Možemo simulirati većinu scenarija koji rezultiraju nesrećama u svakodnevnom prometu. Njihovom analizom i testiranjem novih sigurnosnih tehnologija u crash test laboratoriju u mogućnosti smo poboljšati sigurnost naših vozila, kako bi postali još sigurniji u stvarnim okolnostima vožnje', ističe Thomas Broberg, viši sigurnosni savjetnik pri Volvo Cars. Kada je švedski kralj Carl XVI Gustaf otvorio sigurnosni centar početkom 2000. godine, bio je to jedan od najnaprednijih instituta u automobilskoj industriji, a tu je poziciju zadržao do danas zahvaljujući stalnom implementiranju nove opreme i novih testnih metoda. Posljednja tehnološka injekcija dolazi u vidu serije digitalnih high-speed kamera koje snimaju čak 200.000 sličica u sekundi.

Image
10 godina Volvo crash test laboratorija

'Nove kamere nude nam izuzetan uvid u najsitnije detalje. Pored toga, tu je i bezbroj minijaturnih kamera što su instalirane unutar automobila, kako bi 'pratile' događanja unutar vozila', napominje Thomas Broberg. Crash test laboratorij posjeduje jednu fiksnu i jednu pokretnu testnu traku. Pokretna traka se može okretati od 0 do 90 stupnjeva, što omogućava testiranje različitih scenarija od frontalnog do bočnog sudara, kao i kontakta dva vozila pod različitim kutem ili pri različitim brzinama kretanja. Nadalje, može se testirati mogućnost ublažavanja ili izbjegavanja kontakta. Laboratorij može bez problema obaviti preko 400 testova godišnje. Trake se nalaze iznad šest metara dubokog 'rova' prekrivenog pleksiglasom, što omogućava snimanje kontakta ispod samog vozila. Tijekom godina ovaj je „rov“ svjedočio brojnim nevjerojatnim testovima. Primjerice, 2003. godine za predstavnike medija upriličeno je testiranje bočne zaštite Volva S40 u kojeg je pri brzini od 50 km/h bočno udario mnogo veći XC90.

Image

'Stupanj preciznosti u testu gdje dolazi do kontakta dva vozila pri brzini od 50 km/h je 2.5 centimetra. To odgovara vremenskom odsječku od dvije tisućinke sekunde. Usporedbe radi, treptaj ljudskog oka traje 60 tisućinki sekunde. To dovoljno govori o preciznosti laboratorija', naglašava Thomas Broberg. Testovi na obje trake mogu se provoditi i u suprotnom smjeru. Na kraju fiksne trake nalazi se betonska barijera, koja se može koristiti za različite testove, kao što je prevrtanje ili izbjegavanje prepreke. Na kraju pokretne trake nalaze se objekti okruženja, koji služe kao integralni dio laboratorija. Ovdje se testira utjecaj različitih objekata iz svakodnevnog vozačkog okruženja.

Image

Glavna barijera teži 850 tona, a pokreće se uz pomoć zračnih jastuka. Uz to, tu je i 20 drugih fiksnih ili pokretnih barijera koje se koriste za najrazličitije reproduciranje nesreća. Pored redovno zaposlenih djelatnika, u laboratoriju „radi“ i oko 100 tihih, ali izuzetno učinkovitih sigurnosnih lutaka raznih veličina i starosti. Te lutke su napredni mjerni instrumenti s različitim dizajnom i konfiguracijom za različite situacije. 'Kako bi ponudili automobile vrhunske razine sigurnosti moramo osigurati da naši sigurnosni sustavi pogoduju različitim uzrastima pri širokom dijapazonu brzina kretanja i najrazličitijim situacijama. Tu mogućnost da replicira incidentne slučajeve iz stvarnog života čini naš sigurnosni centar specifičnim. Laboratorij također može pomoći u potvrđivanju funkcionalnosti tehnologija za izbjegavanje sudara', napominje Thomas Broberg i dodaje: 'Analizom sudara i testiranjem novih sigurnosnih tehnologija možemo poboljšati nivo sigurnosti u našim vozilima, kako bi postali što sigurniji u svakodnevnom prometu'.

Image

Volvo S60 vrijedan je primjer vrhunskog istraživanja u Volvu i njegovom sigurnosnom centru. 'Rizik od sudjelovanja u nesreći i nastanka povrede u našim aktualnim automobilima prepolovljen je u odnosu na Volvo vozila iz 70-tih godina prošlog stoljeća. Činimo kontinuirane nove korake prema našoj viziji u kojoj nitko ne bi trebao umrijeti ili završiti ozbiljno ozlijeđen u novom Volvo vozilu do 2020. godine. Crash test laboratorij centralni je dio tog procesa', zaključuje Thomas Broberg.

Davor Kindy

Zadnja Promjena ( Srijeda, 02 Lipanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL