Auto Portal - TEST MITSUBISHI LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE
TEST MITSUBISHI LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 08 Lipanj 2010

Image

Za one koji ne znaju cijeniti brand Mitsubishi, evo najvažnijih detalja. Jedan od najpoznatijih japanskih koncerna, koja se osim izradom automobila i zrakoplova, bavi proizvodnjom čelika, bankarstvom, osiguranjem, proizvodnjom stakla, papira, pa čak i - piva, utemeljen je 1870. Ime u prijevodu znači 'tri dijamanta'. Mitsubishi A6M Zero bio je najbolji mornarički zrakoplov početkom II. svjetskog rata, a Mitsubishi Pajero uvjerljivo je najuspješniji terenac u povijesti. Od 1985. osvojio je čak 11 titula najprestižnijeg Rally Dakar. Dovoljno? Znate li zbog čega nije nikako uputno kupiti rabljeni Smart prve generacije? Zato što Mercedesov 3-cilindarski turbobenzinac od 798 ccm i 50 KS teško izdrži više od 80.000 km, a generalka se ne radi, nego se motor mijenja. Smart druge generacije, od kraja 2006., druga je priča, jer 3-cilindarski benzinac od 999 ccm i 61 KS isporučuje - Mitsubishi!

Image
Deveta generacija tržišno najpopularnijeg Mitsubishijevog modela uvjerljivija je od svih prethodnih, posebice u sportskoj verziji karoserije. Najjači aduti su solidna i čvrsta karoserija te vrhunsko podvozje

Mitsubishi Lancer, za većinu prosječnih kupaca ne znači puno, ali za prave poznavatelje automobilske tehnologije i autoindustrije to je auto iznad standarda europskih limuzina. Uz visoku kvalitetu i pouzdanost, Lancer se proslavio brojnim pobjedama na najprestižnijim relijima, gdje se najbolje vide kvalitete automobila. Zbog toga je aktualni model za one koji ne pate od europskih, često precijenjenih marki, pravi izbor uživa dobar glas među našim kupcima, zahvaljujući petoj generaciji (1988-92), iz zlatnih vremena niskih državnih Najviše primjeraka na našim cestama bilo je početkom 90-ih, u vrijeme kad se moglo uvoziti bez carina. Modeli koji su stigli potom nisu se proslavili dizajnom, ali oni su bili, pravi primjerci koji osvajaju na drugi pogled. Ljepota ispod lima, iako ni materijali, na prvi pogled nisu osvajali ekskluzivnošću. Lancer prethodne generacije proslavio se ultrasportskom izvedbom Evo IX sa 280 KS te mnogi s nestrpljenjem očekuju novu verziju Evo X nabijenu na čak 295 KS. Lancer desete generacije, koji je stigao krajem 2007 pravi je svjetski proizvod, jer koristi platformu masivnog SUV-a Outlander, koju koriste Citroën C-Crosser, Peugeot 4008, Dodge Caliber i Dodge Caliber.

Image
Premda ne nudi sportske performanse, izgledom, a i srodstvom s ‘ultimate fighterom Lancerom Evo X, s turbobenzincem obujma 1998 ccm nabijenim na čak 295 KS, izaziva strahopoštovanje

Pored standardne izvedbe, u formi kompaktne limuzine, nudi se i verzija Spordback, skladan križanac kompakta, karavana i limuzine, s atraktivno ukošenim stražnjim dijelom i petim vratima, koja ukrašava stražnji spojler. Takvu smo testirali. Produžena je sa 457 na 458,5 sm i povišena sa 149 na 151,5 cm, uz zadržanu širinu od 176 cm. Unatoč vanjskim dimenzijama, prtljažnik koji se krije iza petih vrata, svojim obujmom nije nimalo impozantan u osnovnoj izvedbi (290 litara). Dojam poboljšava kad se obore stražnja sjedala, jer raste na 1350 litara. Premda je konceptni model Sportbacka predstavljen prije punih pet godina, teško se oteti dojmu da je u pitanju tek odgovor starim rivalima iz Subarua koji su potpuno okrenuli ploču sa posljednjom verzijom Impreze, barem kada je u pitanju europsko tržište. Sportske ambicije nisu samo izražene klinastim oblikom, naglašenim oštrim linijama i povišenim stražnjim dijelom. Pravi užitak u vožnji osigurava izvrstan ovjes, koji pruža dobar kompromis onoga što treba u svakodnevnom prometu, i uvjerljive, bolje rečeno sportske stabilnosti.

Image
U solidno opremljenoj verziji Intense nema pretjeranog luksuza, ali objektivno ništa ne nedostaje. Mitsubishijevi su se dizajneri pridržavali klasičnih formi i preglednih okruglih instrumenata, koje pravi vozači najviše cijene

Prednja su sjedala komforna kao u srednjoj klasi, iako jeLancer kompaktna limuzina na razini Škode Octavije, a nešto je manja od Passata. Mjesta ima dovoljno i straga, čak i za tri osobe, iako, kad se prednja sjedala gurnu u krajnji položaj, postaje malo tijesno za koljena. Plastika je osjetno bolje kvalitete nego kod prethodnog modela, a dojam poboljšavaju sportski oblikovani instrumenti i ukrasna srebrnkasta traka. Sve je izvedeno precizno i s mjerom, iako ne tako elitistički kao, primjerice u novom Audiju A4. No to se nemože ni očekivati od solidne sportske limuzine koja stoji 25.900 eura. Ergonomija i položaj za upravljačem su vrlo dobri te smo jedva čekali pokrenuti benzinac 1.8 snage 143 KS. Radi se temeljnoj verziji, provrta 86 mm, iz koje je, povećanjem hoda sa 77,4 na 86 mm dobiven benzinac 2.0 sa 154 KS. Najveću snagu razvija pri 6000/min te, zbog masivne izvedbe cijelog automobila (masa 1,4 tone) za uvjerljive performanse treba češće šaltati i držati ga u visokom ritmu okretaja. No, kad se okretaji drže iznad 4000/min pokazuje zavidan temperament.

Image
Uvjerljivim voznim svojstvima pomaže uzvrsno podvozje s atraktivnim 18-colnim naplacima i gumama 215/45, koje su pomalo neusklađene s našim grbavim prometnicama

Do stotke Lancer Sportback ubrzava za 10,4 s, a najveća je brzina 196 km/h. To nikoga neće impresionirati i iako se od njega ne mogu očekivati čuda, objektivno, više nije potrebno. Najveća vrlina ovog motora je izvrsna kvaliteta i fino izbalansiran rad, ali mu zbog koncepcije, koju bismo, po sadašnjim kriterijima nazvali ‘anti-downsizing’, potrošnja nije vrlina. Na testu smo trošili blizu 11 litara, a u prosječnoj se vožnji treba računati s devet. Motoru dobro asistira precizan mjenjač sa pet stupnjeva, kojemu ipak nedostaje malo brzine za sportsko šaltanje. ‘Forte’ ovog automobila je u podvozju sa stražnjim multilinkom, koji ima gene ultrasportskog relijaškog modela. Zbog toga je grza vožnja moguća bez iznenađenja i velikog napora te smo tek u graničnim uvjetima osjetili potrebu blagog dodavanja upravljača. Stražnji su kotači pritom savršeno disciplinirani. Kvaliteta ovjesa vidi se i po dobrom upijanju neravnina na našim cestama, što pokazuje kompaktnost podvozja i karoserije. Lancer djeluje kao da je isklesan iz jednog komada granita. Stekli smo dojam da bez problema može podnijeti i znatno snažniji motor. Visok dojam zaslužuju i kočnice s četiri velika diska, koji omogućuju zaustavljanje pri 100 km/h u 38,5 metara.

Image
Osnovni Lancer, sa solidnim benzincem od 109 KS dostupan je za 16.500 eura (u standardnoj i Sportback izvedbi) i ništa mu ne fali. Šteta što naši kupci nisu navikli kupovati Mitsubishije...

Bez problema se može voziti brzo te će u ovom automobilu zasigurno uživati i vozači bez velikog iskustva. Zapravo, vozna svojstva su (ali kad se motor zavrti na barem 3500/min, jer je na nižim okretajima pomalo anemičan) uvjerljiva. Pritom prvenstveno mislimo na ukupni dojam, više nego na ono što pokazuje štoperica. Sve to, uz iznimno čvrstu karoseriju i sedam zračnih jastuka, pruža zavidnu razinu sigurnosti, koja je u svemu na razini pet zvjezdica po Euro-NCAP testu. Kad se sve zbroji i oduzme, uz cijenu oko 21.000 eura, koja se može progutati, računajući sve što nudi, Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Intense dobar je izbor. I više od toga. Pogotovo uz prvoklasnu japansku kvalitetu i solidnost izrade, odnosno izvedbu koja izaziva strahopoštovanje u kompaktnoj klasi. Ne treba zanemariti ni da je rizik krađe ovog auta neusporedivo niži nego kod slično vrijednog Golfa ili Škode Octavije, a uz to stiže i karizma Mitsubishi Lancera, kojim vlasnik ovog auta, u ozbiljnim automobilskim krugovima, pokazuje da se razumije u ono što kupuje. A Lancer se proizvodi u Japanu, a ne u Europi...

dr. Željko Marušić

Image
Neobična i funkcionalna verzija japanske kombi-limuzine na granici srednje klase osigurava dobra vozna svojstva, u atraktivnom okruženju, ali nažalost nije štedljiva, niti pretjerano jeftina

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, multipoint ubrizgavanje
Obujam: 1798 ccm
Provrt x hod: 86 x 77,4 mm
Snaga: 105 kW/143 KS pri 6000/min
Moment: 178 Nm pri 4250/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 278 mm, straga puni diskovi 265 mm, ABS, ESP
Gume: 215/45 R 18, Yokohama
Karoserija: kombi-limuzina, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 463,5 x 185 x 172 cm
Osovinski razmak: 263,5 cm
Prtljažnik: 290/1350 L
Masa/nosivost: 1390/500 kg
Spremnik goriva: 60 l
Krug okretanja: 10,2 m
Najveća brzina: 196 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s
Potrošnja: grad 10,5/ otvoreno 6,4/ kombinirano 7,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 10,9 l/100 km
Cijena: 154.500 kn + 3000 kn doplate za metalik boju (oko 21.000 eura)

OPREMA INTENSE: (DODATNO NA OPREMU iNVITE):
Aluminijski naplatci 18", dim. gume 215/45 R18, senzor za kišu i paljenje svjetala, stražnji parking senzori, prednja svijetla za maglu, profilirana prednja sjedala, kromirani detalji u unutrašnjosti, Rockford premium audio, 6 CD changer, 9 zvučnika, prošireni sportski pragovi, dodatni stabilizator prednjeg ovjesa, sportski otvrdnuto spušteno podvozje

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 01 Srpanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL