Auto Portal - TEST CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D SPORT A/T
TEST CHEVROLET CAPTIVA 2.0 D SPORT A/T PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 18 Lipanj 2010

Image

Što vrijeme duže odmiče, to smo sigurniji da je preimenovanje, odnosno ‘rebrendiranje’ Daewooa u Chevrolet, što je napravljeno prije osam godina, bio pun pogodak. I više od toga. To pokazuje velik rast prodaje korejske marke na većini europskih tržištima, a njihova dva najjača modela su kompaktna limuzina Cruze i SUV srednje klase Captiva, blizanac Opel Antare. Osnovni model sa solidnom opremom i prednjim pogonom te dvolitrenim dizelašem prigušenim na 127 KS dostupan je za već za 21.900 eura i to je jedan od najisplativijih automobila na tržištu uopće. Blizanac Opel Antare pruža prihvatljiv ulaz u srednju SUV klasu, a odlikuje se i lijepom izvedbom i statusnom značkom. Zbog toga mu se mogu oprostiti neke nesavršenosti, posebice preagresivan i pomalo neosjetljiv servouređaj, kojeg ne vole muškarci, ali vole - žene. A to nije zanemarivo, bez obzira što se, usprkos masivne izvedbe, vozi vrlo ugodno. Na test smo dobili bogato opremljen model, sa sedam sjedala (stražnji se red lako sklapa u podnicu), raskošnom opremom koja uključuje i kožnata sjedala te automatski mjenjač s pet stupnjeva i mogućnosti ručnog šaltanja.

Image
Korejska marka s američkim brandom dobro pliva u krizi, što pokazuje i Captiva, skladan SUV srednje klase, kojeg smo testirali u najraskošnijoj verziji

Raspolaže sa 150 dizelskih konja, naravno i serijskim pogonom 4x4. Uz sve što se vidi na slikama, a luksuznu izvedbu naglašavaju i zatamnjena stakla, ide i hvale vrijedan odgovor na pitanje - Što voziš? Chevrolet! Konkurenti sličnih karakteristika odreda su skuplji od 40.000 eura. Unutrašnjost je opremljena prilično luksuzno, iako to nije kao u Audiju Q5 ili BMW-u X3 (koji su uz to i znatno skuplji) ali na komfornim, povišenim sjedalima sjedi se ugodno, uz osjećaj primjerene sigurnosti. Captiva je zanimljiva i po motoru postavljenom uzdužno sprijeda, što je odlika elitnih SUV-ova i bolje je prilagođena pogonu 4x4. Da se razumijemo, Captiva se tehnološki ne može mjeriti s elitnim njemačkim primjercima, ali ako se ne traži previše, brzo se shvaća da pruža sve što treba prosječnom kupci. I više od toga, jer u metalik crnoj boji pruža ‘wow’ dojam i okretanje na cesti kakvo zaslužuju najelitniji offroaderi. Ugodno djeluje gotovo dvotonska izvedba koja malo pogoršava performanse i povećava potrošnju, ali stvara ugodan osjećaj masivnosti i sigurnosti.

Image
Na prvi pogled Captiva djeluje poput (barem) upola skupljeg BMW-a X3, a ništa mu ne nedostaje, ugodan je za vožnju i ima stoput manji rizik krađe

Komfor je pristojan na prednjim (vozačevo se podešava na struju) i stražnjim sjedalima. Središnjom konzolom dominira displej satelitske navigacije i stražnje kamere, te ručica automatskog mjenjača s pet stupnjeva. Na preklopivim i povišenim sjedalima iz trećeg reda mogu se dobro smjestiti i osobe prosječnog stasa te Captiva bez problema može prevoziti i sedam osoba. Naravno, to je nauštrb prtljažnika, koji se mijenja od samo 85, do čak 1565 litara. Ovjes pruža dobru otpornost na naginjanje, ali nije pretvrd. Žilavom turbodizelašu od 150 KS uglađenost nije vrlina, pogotovo kad je hladan, a upravljač bi mogao biti osjećajniji. Ni automatski mjenjač s pet stupnjeva nije posljednja riječ tehnike, jer reagira s malom zadrškom, ali ako se ne traži dlaka u jajetu, dizelska Captiva zaslužuje solidnu četvorku. Na srednjem području okretaja motor radi vrlo uvjerljivo, i tada mu vibracije i zvuk postaju dobro prigušeni. Okretnost je, s obzirom na veličinu i masu vrlo dobra te se bez problema probija kroz gradske gužve. Servouređaj je također energičan te se masivan automobil lako zaustavlja.

Image
Nije ovo SUV za sportska nadmetanja, ali nudi performanse po mjeri većine prosječnih kupaca. Ubrzava kontinuirano, s nešto osjetnijim prijelazima među stupnjevima, nego kod konkurenata

Testna Captiva stotku ipak hvata u malo više od 11 sekundi i ubrzanjima se nema što prigovoriti. Kad se masa od 1850 kg zahukta, grabi dobro, a na srednjim je okretajima razina buke prihvatljiva. Na autocesti bez osjetnog opterećenja drži brzine od 140 do 150 km/h, a u ovakvom autu više nije ni poželjno, zbog naglog rasta potrošnje. Pogonu dobro asistira napredno i čvrsto podvozje, sa stražnjim multilinkom, pa se bez problema može voziti temperamentno. U području od 2000 do 3000 okretaja dizelaš diše punim plućima, u gradu je dovoljno poletan te pruža dovoljno potencijala i na autocesti. Pristojna je i najveća brzina od 180 km/h, pa objektivno, nema razloga za prigovore. Zbog robusnog podvozja Captiva se dobro snalazi i u terenskim uvjetima, zapravo bolja je od barem pola konkurenata. Na testu nam je malo zasmetala potrošnja od gotovo deset litara, ali uz štedljivom se ritmu može voziti i s osam. Uz masivnu, povišenu izvedbu, pogon 4x4 i automatski mjenjač, to ipak nije previše. Kad se sve uzme u obzir, oni koji mogu dobro procijeniti omjer plaćenog i dobivenog, dizelsku Captivu će uzeti u razmatranje.

dr. Željko Marušić

Image
Sport je oznaka opreme, koja ne pokazuje vozna svojstva, ali djeluje atraktivno. Inače, ovoj Captivi bolje prija umjereno krstarenje nego jurnjava

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od sivog lijeva, jedno bregasto vratilo (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije
Obujam: 1991 ccm
Provrt x hod: 83 x 92 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 4000/min
Moment: 320 Nm pri 2000/min
Pogon: 4x4
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 296 mm, straga puni diskovi 303 mm, ABS+EBV
Gume: 235/55 R 18, Bridgestone
Karoserija: kompaktni SUV, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 464 x 185 x 172 cm
Osovinski razmak: 270,5 cm
Prtljažnik: 85/465/605/930/1565 L
Masa/nosivost: 1820/675 kg
Spremnik goriva: 65 l
Krug okretanja: 11 m
Najveća brzina: 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,1 s
Potrošnja: grad 10,7 / otvoreno 6,8 / kombinirano 8,6 l/100 km
CIJENA: 35.050 eura

Još fotografija...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 28 Lipanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL