Auto Portal - TEST VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI COMFORTLINE
TEST VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI COMFORTLINE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 28 Lipanj 2010
Image

Ako i postoje nekakve rezerve prema prvoklasnoj izvedbi Volkswagen Pola pete generacije, koji je u Europi, a i kod nas osvojio sve moguće nagrade i priznanja, koja su se mogla osvojiti, već nakon prve vožnje svaka dvojba nestaje. Naime, ovo je automobil niže klase, najbolji kakav trenutačno može biti. Dakle perfektan, doslovce. I s ovom početnom konstatacijom mogli bismo odmah zaključiti ovaj test. To posebice vrijedi za testnu turbobenzinsku verziju, s direktnim ubrizgavanjem te moćnih a štedljivih 105 konja, koja, zamislite, ima samo jedno bregasto vratilo i osam ventila. Upravo se po tome vidi vrijednost stručnjaka iz Wolfsburga, koji su prvi dokazali kako se u turboverzijama pretjeruje sa 4-ventilskom tehnikom. Posebice kod motora čije su komore za izgaranje s poprečnom izmjenom medija i ventilima postavljenim pod kutem (V-izvedba). Zanemaruje da se s viškom ventila ponekad ‘dobiva na mostu, a gubi na ćupriji’, a motor ima više dijelova i potencijalnih mjesta kvara te je skuplji u izvedbi. Ukratko, 1.2 TSI je tehnološki biser, napravljen u najboljoj maniri ‘downsizinga’ - bez ikakve dvojbe najbolji mali benzinac.

Image
Novi adut niže klase iz Wolfsburga jasno pokazuje podrijetlo i srodstvo s ostalim Volkswagenima: kvalitetan je i čvrst, pomalo i tvrd, a i dovoljno prostran

Takvu ocjenu zaslužuje i za sve ostalo kod ovog njemačkog automobila. Naime, zbog preširoke središnje konzole krupnim vozačima malo nedostaje mjesta za desnu nogu, vanjski su retrovizori premali i to je jedina što se može zamjeriti Polu pete generacije. Pogotovo u verziji 1.2 TSI. Ako niste znali, to je kratica od ‘turbo stratified injection’, dakle turbobenzinac sa slojevitim ubrizgavanjem (punjenjem), što je glavna značajka direktnog ubrizgavanja. Naime, da bi motor uvjerljivo radio sa što manje goriva, ono se ubrizgava u slojevima - u području oko svjećice, gdje nastaje inicijalni požar, ostvaruje se bogata smjesa. Taj se požar potom širi na cijeli radni dio cilindra, u kojem je oretežito siromašna smjesa (s proporcionalno manje goriva). Uz učinkovito prednabijanje turbopunjačem, to je tajna izvrsnih performansi motora, uz nisku potrošnju. Motor je inače tako dobro izbalansiran i prigušen, da ga se u leru ne čuje, i ne osjeća ništa, kao da jer ugašen. A na svaki pritisak gasa grize poput terijera. Njegove mogućnosti najbolje pokazuje činjenica da će se ugrađivati i u Passat!

Image
Uz gotovo sportskim performansama, Polo 1.2 TSI oduševljava i tihom, uglađenom vožnjom, čak i na višim okretajima, pa je pogodan i za duga putovanja

Nedavno predstavljeni Polo pete generacije komforom se može mjeriti s Golfom III iz devedesetih. S nepuna četiri metra dužine, ali promišljenom i čvrstom izvedbom pruža uvjerljiv komfor za četiri osobe, a ako treba straga se može smjestiti i pet. Premda se visokočvrstim čelicima i downsizingom obuzdavali kilogrami u svakom sklopu, ukupna masa od 1150 kilograma pokazuje solidnosti i čvrstoću izvedbe. U Polu je sve funkcionalno, pomalo njemački hladno, ali - tip-top. Poboljšana je već do sada visoka kvaliteta materijala i završne obrade te u solidnom paketu opreme Comfortline djeluje i pomalo otmjeno. Položaj za upravljačem je gotovo savršen. Sve su komande precizne, a tako se mali njemački odlikaš u vožnji i ponaša. Polo zapravo nije ekstreman niti u jednom svojstvu, ali je u svemu u vrhu te je sve napravljeno u najboljem skladu. Od upravljača i mjenjača, do kočnica i ovjesa. A o motoru smo rekli što mislimo. Premda je Polo 1.2 TSI auto niže klase, već nakon prve vožnje smo zaključili da bismo s njim - na kraj svijeta. Takav dojam sigurnosti i kontrole pruža.

Image
Unutrašnjost je kvalitetno opremljena i vrlo funkcionalna, ali dizajnerski pomalo hladna. Prednja su sjedala dobro profilirana, a tijesno nije ni straga

Moć motora prvenstveno leži u okretnom momentu, koji najveću vrijednost od 175 Nm postiže već na 1550 okretaja i zadržava do 4100/min. Oduševljava što sportske performanse oslobađa uz mekan, prigušen zvuk. To je zasluga koncepcije s blokom motora od plemenitog (vermikularnog) sivog lijeva, s fino raspršenim česticama ugljika, koji je zamijenio aluminijski, jer bolje podnosi visoka opterećenja. Ta je koncepcija uvedena u motoru 1.4 TSI, iz kojeg je 1.2 TSI izveden, smanjenjem provrta sa 76,5 na 71 mm. U kombinaciji s preciznim, solidnim i dobro odmjerenim mjenjačem sa šest stupnjeva postižu se izvrsne performanse. To najbolje pokazuje sprint do stotke u samo 9,7 sekundi. Motor puca od snage u svakom stupnju te ga za vožnju u visokom ritmu ne preba natjerivati u visoke okretaje. Raspolaže velikom rezervom snage, što se u vožnji itekako osjeća. Zahvaljujući šestom stupnju najvećih 190 km/h postiže pri samo 4500/min te je dobro prilagođen vožnji na autocesti. Vrijednost tehnologije TSI i koncepcije ‘downsizing’ vidi se i po potrošnji goriva, koja u normalnim uvjetima iznosi oko 5,5 litara. Lijepo se može voziti sa šest litara, a i u sportskim uvjetima, kao na testu, ne prelazi se sedam. Računajući sve što pruža, to je vrlo povoljno.

Image
Tradicionalno čvrst i postojan ovjes, u kombinaciji sa snažnim motorom osigurava sportsku stabilnost, a dojam poboljšavaju alu naplaci, koji se doplaćuju

Komande su funkcionalne i precizne, posebice uvjerljiv mjenjač sa šest stupnjeva. U najboljoj Volkswagenovoj tradiciji ovjes je tvrd i kompaktan, ali nije pretvrd, pa je udobnost zadovoljavajuća. Istodobno osigurava stabilnost i upravljivost kakva se može samo poželjeti u autu niže klase. Sve to prate snažne kočnice s četiri diska, koje su vrlo otporne na uzastopna opterećenja i pregrijavanje. Zbog toga je Polo podjednako uvjerljiv na zagušenim gradskim cestama i brzim autocestama. Jasno se osjeća čvrstoće izvedbe i visoke sigurnost, te Polo stvara ugođaj, a i izgleda kao umanjeni Golf. Odnosno, u vožnji smo se osjećali kao u većem automobilu. Prošla su vremena kad su Volkswageni u osnovnoj izvedbi bili ogoljeni do kosti pa paket opreme Comfortline nudi sve bitno, uključujući četiri zračna jastuka, ABS, radio/CD i električni paket. Kad se sve to sagleda, cijena od 13.565 eura je korektno odmjerena. Testni je model obogaćen dodatnom opremom (navedeno je dolje), što mu cijenu povisuje na 15.080 eura.

dr. Željko Marušić

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbobenzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, bregasto vratilo u glavi (lanac), dva ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje
Obujam: 1197 ccm
Provrt x hod: 71 x 75,6 mm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 5000/min
Moment: 175 Nm pri 1550 do 4100/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut sa stabilizatorom
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 265 mm, straga puni diskovi 256 mm, ABS/EBD/BAS
Gume: 195/55 R 15, Continental
Karoserija: komblimuzina, 3 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 397 x 169 x 148 cm
Osovinski razmak: 247 cm
Prtljažnik: 280 - 950 l
Masa/nosivost: 1150/540 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja: grad 6,8/otvoreno 4,5/kombinirano 5,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,9 l/100 km
Cijena: 13.565 EUR
Testni model: 15.080 EUR

OPREMA COMFORTLINE: * dnevna svjetla * svjetla za maglu * sve u boji karoserije * poluautomatska klima * radio/CD 210 i 4 zvučnika * daljinsko zaključavanje * el. stakla i retrovizori * prednja sjedala podesiva po visini * servo upravljač podesiv po dubini i visini * ABS * četiri zračna jastuka *
DOPLATE TESTNOG MODELA: * aluminijski naplaci * žuta boja * paket Sport Comfort (zacrnjena stakla straga, upravljač u koži, središnji naslon za ruke) * paket Svjetlo/Vidljivost (senzor kiše, aut. zatamnj. retrovizora) * putno računalo * radio/CD 310 i 6 zvučnika * standardna rezervna guma * UKUPNO 1515 eura

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 26 Srpanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL