Auto Portal - VOZILI SMO NOVI KIA SORENTO
VOZILI SMO NOVI KIA SORENTO PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 02 Srpanj 2010

Image

Premda je nova generacija KIA Sorenta već dosta dugo prisutna u ponudi i cjenicima tvrtke KMAG d.o.o. (Kia Motors Adria Group), generalnog zastupnika KIA automobila za Hrvatsku, tek sad su osigurane dostatne količine vozila za kupce pa je organizirana novinarska prezentacija kojom je i obilježen službeni početak prodaje novog KIA Sorenta. Probne vožnje s novom generacijom izuzetno popularnog modela Sorento u Hrvatskoj odvijale su se na relaciji Zagreb – Plitvička jezera. Ruta koja na odličan način spaja vožnju po brzoj autocesti (ZG-KA) i nacionalnom dvosmjernom cestom punom zavoja od Karlovca do Plitvičkih Jezera. Doduše nedostajalo je nešto bijelih cesta i putova kako bismo ga isprobali i u off-roaderskim uvjetima, ali i ovako smo se mogli uvjeriti u značajan napredak na svim područjima novog Sorenta, a kako je stari model jako popularan kod hrvatskih kupaca za očekivati je da se dobar dio dobrog glasa i interesa pretoči i u novi Sorento.

Image
Kia na model Sorento daje 7-godišnje puno tvorničko jamstvo. Jamstveno razdoblje vrijedi 7 godina, odnosno do 150.000 prevoženih kilometara. Unutar prve tri godine jamstvo je bez ograničenja prevoženih kilometara. Ovo jamstvo je u potpunosti prenosivo na sve buduće vlasnike vozila

Sorento je Kijin adut u višem srednjem SUV segmentu, a na hrvatsko tržište stiže s novim izgledom, novom generacijom motora i luksuznijom unutrašnjošću. Potpuno novi Sorento zasigurno će ostati vjeran nasljednik jednog od najuspješnijih Kijinih modela. Novi Sorento na raspolaganju je sa snažnim 2,2-litarskim CRDi motorom nove generacije s minimalnom potrošnjom goriva, kompletnom sigurnosnom i prestižnom opremom te revolucionarnim 7-godišnjim tvorničkim jamstvom. Kia na model Sorento daje 7-godišnje puno tvorničko jamstvo. Jamstveno razdoblje vrijedi 7 godina odnosno do 150.000 prevoženih kilometara. Unutar prve tri godine jamstvo je bez ograničenja prevoženih kilometara. Ovo jamstvo je u potpunosti prenosivo na sve buduće vlasnike vozila. Kia je jedini proizvođač vozila sa ovakvim jamstvom kojim svojim strankama, osim kvalitete, ujedno jamči i očuvanje vrijednosti vozila.

Image
Sorento je Kijin adut u višem srednjem SUV segmentu, a na hrvatsko tržište stiže s novim izgledom, novom generacijom motora i luksuznijom unutrašnjošću

Kia je predana inovacijama i globalnoj filozofiji, što najbolje dokazuje vanjština novog Sorenta. Unatoč tome da je novi Sorento nastajao u čak tri dizajnerska centra – u Kaliforniji, Njemačkoj i Koreji i proizvodi se za globalno tržište vidljiv je europski dizajnerski smjer nastao pod vodstvom dizajnerskog gurua Petera Schreyera. Novi Sorento, koji je u usporedbi sa prethodnikom u dužinu narastao za 95 mm, a istovremeno postao 15 mm niži, rezultat je Schreyerove sklonosti čistim linijama koje zajedno grade snažnu, robusnu i čvrstu cjelinu.

Image

Novi Sorento, koji je na raspolaganju u šest metalik boja karoserije, tri biserne i dvije klasične, izvana je moderan i elegantan, a istovremeno snažan i sposoban savladati najteže terenske izazove. Na prednjem dijelu lako je primijetiti novo „lice“ Kije sa snažnom maskom motora. Maskom dominiraju veliki mrežasti otvori za dovod zraka u prostor motora. Isto vrijedi i za dvobojni branik sa okruglim svjetlima za maglu koja su smještena na mrežastoj površini crne boje. Vanjski retrovizori sa pokazivačima smjera i suvremenim LED svjetlećim elementima omogućavaju bolju vidljivost i doprinose atraktivnosti izgleda automobila. Zadnji dio s krovnim spojlerom i trećim LED svjetlom kočnica i atraktivnim zadnjim svjetlima djeluje vrlo harmonično, a istovremeno agresivno.

Image
Novi Sorento ima samonoseću karoseriju za razliku od prethodnog modela koji ima klasičnu šasiju. To je kod novog modela donijelo uštedu na težini od 290 kg, što se vidi i po boljim performansama, ali i kvalitetnijem i preciznijem ovjesu

Unutrašnjost se odlikuje visokim stilom i profinjenošću. Redizajnirana instrument ploča, sportski mjerači sa Supervision osvjetljenjem, atraktivni audio sustav sa 6 zvučnika i AUX, USB i iPod priključcima, automatski klima uređaj sa dva područja djelovanja i odvojenim podešavanjem temperature i dva 8-stupanjska ventilatora, samo su neki od detalja koji pružaju limuzinski ugođaj. Unutrašnjost putničke kabine može biti u različitim kombinacijama boja. Novi Sorento je vrlo praktičan i udoban. Njegova središnja konzola dovoljno je velika za odlaganje laptopa sa ekranom od 14" inča. Sjedalo vozača može biti opremljeno i 3-stupanjskim električnim ventilatorima za dovod hladnog zraka na površinu za sjedenje i naslon sjedala. Za potpuni ugođaj brine veliki dvodijelni panoramski krov, koji unutrašnjost ispunjava svjetlom i svježinom. Veliki napredak u odnosu na prethodni model je prostranost kabine. Prostor za noge u drugom redu sjedala narastao je za cijelih 27 mm. Veća je i širina u visini ramena: naprijed je porasla za 16 mm, a u drugom redu sjedala, gdje je i prostor za glavu narastao za 14 mm, za čak 11 mm.

Image
U odnosu na prethodni model kabina je prostranija. Prostor za noge u drugom redu sjedala narastao je za cijelih 27 mm. Veća je i širina u visini ramena: naprijed je porasla za 16 mm, a u drugom redu sjedala, gdje je i prostor za glavu narastao za 14 mm, za čak 11 mm

Novi Sorento kombinira izvrstan stil i izvanrednu praktičnost. Zapremina prtljažnika, koji se sklapanjem trećeg ili drugog reda sjedala može povećati, iznosi 1047 litara, odnosno 15% više nego kod prethodnika. Prtljažni prostor, koji se može povećati do čak 1546 litara, opremljen je dvostrukim dnom u kom se nalazi elegantno uređeni prostor za rezervni kotač i alat, kao i veće pregrade za predmete koje želite sakriti od neželjenih pogleda. Putnici u trećem redu sjedala uživat će u velikom prostoru u visini glave koji iznosi 906 milimetara, odnosno 64 milimetara više nego prethodnik. Povećan je i prostor za noge (čak 102 milimetra).

Image

Sorento se ističe vrlo čvrstom čeličnom karoserijom ojačanom dodatnim pločama od snažnog lima koje u slučaju prevrtanja vozila umanjuju mogućnost oštećenja putničkog prostora, a prilikom čeonog i bočnog sudara apsorbiraju energiju udarca. Popis sigurnosne opreme zaista je dugačak. Uz sigurnosne zračne jastuke, zračne zavjese, aktivne naslone za glavu tu je i ESP sustav elektronskog nadzora stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: BAS - automatsko pojačavanje sile kočenja, TCS - el. sustav kontrole proklizavanja pogonskih kotaca, HAC (Hill Assist Control) - sustav za pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici, DBC (Downhill Brake Control) - sustav za automatsko kočenje prilikom vožnje nizbrdo. O sigurnijoj vožnji unazad pobrinut će se kamera koja projicira događanje iza vozila na 3,5" zaslonu integriranom u osvrtno zrcalo ili na ekranu navigacijskog uređaja. Sorento je na testu prema novoj Euro NCAP metodi osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. To je već treći Kijin model koji osvaja maksimalan broj zvjezdica za sigurnost na Euro NCAP testiranju.

Image

Novi 2,2-litarski dizel četverocilindraš može se pohvaliti odličnim odazivom i snagom koju prati izuzetno niska potrošnja. Dizel motor najnovije generacije sa elektronski upravljanim turbopunjačem zadovoljava emisijske norme Euro5, a istovremeno nudi uzbudljivih 197 KS pri 3800 o/min i 430 Nm najvećeg okretnog momenta između 1800 i 2500 o/min kod ručnog mjenjača i čak 445 Nm okretnog momenta verziji sa automatskim mjenjačem. Novi motor, koji zamjenjuje nekadašnji 2,5-litarski motor nije samo snažan, već je i štedljiv i ekološki prihvatljiv – prosječna emisija ugljikovog dioksida (CO2) iznosi za ovakav tip vozila vrlo prihvatljivih 174 g/km.

Image

Benzinska ponuda obuhvaća i 2,4-litarski benzinski motor DOHC CVVT, izrađen od lakog aluminija. Benzinski četverocilindraš postiže maksimalnu snagu od 174 KS pri 6000 o/min i 230 Nm najvećeg okretnog momenta pri 3750 o/min. Sorento je na raspolaganju sa dva 6-stupanjska ručna mjenjača koji omogućavaju precizno prebacivanje stupnja prijenosa, odlično iskorištavanje okretnog momenta te odlučno ubrzavanje uz nisku potrošnju goriva u svim uvjetima. Ručni mjenjači dolaze sa 2,2-litarskim dizel i 2,4-litarskim benzinskim motorom. Sorento se može pohvaliti i sa dva inteligentna 6-stupanjska automatska mjenjača, koji u usporedbi sa klasičnim automatskim mjenjačima, donose uštedu goriva do 12%.

Image
O sigurnijoj vožnji unazad pobrinut će se kamera koja projicira događanje iza vozila na 3,5" zaslonu integriranom u osvrtno zrcalo ili na ekranu navigacijskog uređaja

Novi Sorento očuvao je odlične terenske karakteristike prethodnika. Njegov stalni automatski pogon na sva četiri kotača efikasno je raspodijeljen na prednji i stražnji par kotača, pri čemu su u obzir uzete karakteristike puta. O tome brine sustav TOD (torque on demand) – viskozna spojka s elektronskim upravljanjem, koja u djeliću sekunde raspodjeljuje pogonsku snagu na sigurniji par kotača. Pogon na sva četiri kotača istovremeno je opremljen dodatnom funkcijom 4WD LOCK koja omogućava konstantnu terensku raspodjelu pogonske snage na prednji i stražnji par kotača u odnosu 50:50. Takav pogon se prilikom prekoračenja brzine iznad 40 km/h automatski isključuje. Početni model u ponudi je benzinski KIA Sorento 2,4 (175 KS) 2WD EX SPORT M/T po cijeni od 209.900 kuna, a najbogatije opremljena verzija je dizelski KIA Sorento 2,2 CRDi VGT (197 KS) 4WD EX PLATINUM M/T po cijeni od 284.900 kuna.

Davor Kindy


Image

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 18 Srpanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL