Auto Portal - TEST HYUNDAI IX35 ISTYLE 2.0 CRDI 2WD
TEST HYUNDAI IX35 ISTYLE 2.0 CRDI 2WD PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 09 Srpanj 2010

Image

Jedan od najuspješnijih korejskih modela, pristigao proteklih godina zasigurno je Hyundai ix35. Nasljednik, Tucsona, koji se proizvodio od 2004. do 2009. stigao je početkom godine i izazvao nepodijeljene simpatije na tržištu. Malo je korejskih modela za kojima se prolaznici okreću, a ovo je jedan od njih. Korejci su naučili lekciju, te su novi model dizajnirali znatno atraktivnije u tzv. kinetičkom stilu. Korejski kompaktni SUV druge generacije radit će se u dvije verzije, a druga će po tradiciji biti Kia Sportage. Odgovornost će bila tim veća te se mora priznati da je razvojni tim u Seoulu napravio dobar posao. Dizajn je napravljen u Hyundai KIA razvojnom središtu te je napravljen u europskom stilu. Hyundai ix35 podsjeća na Ford Kugu, od koje je kraći za tri centimetra. S dimenzijama 441 x 183 x 165 je osam centimetara duži, tri širi i čak osam centimetara niži od Tucsona.

Image
Hyundai ix35 nasljednik je modela Tucson koji se proizvodio od 2004. do 2009. godine, a izazvao je nepodijeljene simpatije na tržištu

Znatno je dinamičniji, te će uz nižu i fluidniju siluetu osigurati i znatno bolju aerodinamiku. Koeficijent otpora zraka snižen je sa 0,38 na 0,32, što uz niže težište osigurava znatno dinamičniju vožnju i bolje performanse. Uvjerljiv stilski dojam poboljšan je atraktivnim kokpitom, kojeg naglašava masivna središnja konzola, s uzdignutom ručicom mjenjača te sjajno metaliziranim panelom za sekundarne komande i višefunkcijski displej. U sve se dobro uklapa lijepo oblikovan i funkcionalan upravljač. Komfor je naglašen osovinskim razmakom od 264 cm, širinom od 183 cm te prostora ima raskošno sprijeda i straga. Oblik sjedala više je prilagođen udobnosti nego oštroj vožnji. Komfor sprijeda poboljšava središnja konzola sa širokim središnjim naslonom, a straga se mogu smjestiti i tri osobe. Izrada je precizna, a kvaliteta materijala korektna, kao i kod novih modela Hyundaija. Blago povišen položaj sjedala osigurava dobru preglednost.

Image
Koeficijent otpora zraka snižen je sa 0,38 na 0,32, što uz niže težište osigurava znatno dinamičniju vožnju i bolje performanse

Raspored komandi i instrumenata je funkcionalan i to je velika novost korejskog kompaktnog SUV-a. Prtljažnik ima pristojan obujam od 590 do 1445 litara. Širok trag kotača i masivan ovjes sa stražnjim multilinkom, posebice uz 17 do 18-colne kotače te se postiže stabilnost kakva se ne očekuje od automobila s terenskim značajkama. Hyundai ix35 nije sportski auto, no ima dovoljno aduta za temperamentnu vožnju kroz zavoje. Sve je potpuno novo, što opravdava i promjenu imena. Kokpit je znatno funkcionalniji, s lijepim i preglednim okruglim instrumentima, a velika je pozornost posvećena kvaliteti i preciznosti izrade. Korejski su se stručnjaci jako potrudili da se odmaknu od, pomalo konfekcijskog stila sadašnjeg modela i u tome su uspjeli. Hyundai ix35 ulazi u klasu Toyote RAV4 i Ford Kuge, a glavni je adut cijena, koja počinje sa 20.700 eura, za osnovni benzinski model 2.0 DOHC iWant sa 163 KS, prednjim pogonom i svom nužnom opremom

Image
Kokpit je znatno funkcionalniji, s lijepim i preglednim okruglim instrumentima, a velika je pozornost posvećena kvaliteti i preciznosti izrade

Kao što je to običaj kod konkurencije, zbog povoljnije cijene i niže potrošnje, osnovni će model imati samo prednji pogon. Snažnije verzije opremaju se ‘pametnim’ pogonom 4x4, kojemu će se ovisno o proklizavanju preko visko spojke snagu prebacivati straga do 80 posto. Omjer će se mijenjati od 100:0 do 20:80. U ponudi su i dva mjenjača sa šest stupnjeva, ručni i automatski. U ponudi motora su dvolitreni benzinac sa 163 KS i novi common-rail turbodizelaš 2.0 CRDi sa 136 i 184 KS. Snažnija je verzija opremljena piezo-brizgalicama s najvišim tlakom ubrizgavanja od 1850 bara. To je sami vrh dizelske tehnologije, koji osigurava privlačan spoj uvjerljivih performansi i niske potrošnje goriva. Usprkos vrlo visoke snage (92,2 KS/l), koja jamči uvjerljive performanse uz nisku potrošnju, vrhunskom je tehnologijom izrade osigurana i primjerena trajnost.

Image
Dvolitarski dizelaš sa četiri ventila po cilindru, direktnim ubrizgavanjem common-rail i turbopunjačem promjenjive geometrije razvija najveću snagu 184 KS pri 4000 o/min i najveći okretni moment 383 Nm pri 1800 do 2500 o/min

Na test smo dobili snježno bijeli model 2.0 CRDi 2WD iStyle, opremljen prvoklasnim turbodizelašem, koji iz 1995 ccm istiskuje čak 184 KS (time su Korejci u samome vrhu) i drugim po redu paketom opreme, koji već nudi pristojnu dozu luksuza (postoje paketi iWant, iStyle, iMax i iTop). Sve to korejskom kompaktnom SUV-u pruža više nego uvjerljive performanse, jer što drugo kazati kad 1,5 tonski SUV do stotke sprinta za 9,5 sekundi i postiže 195 km/h. Sve je to izvrstan potencijal za vožnju po gradu, na otvorenome i autocesti. Na svaki pritisak gasa motor snažno vuče, a u nižim stupnjevima, zbog samo prednjeg pogona brzo se uključuje elektronika koja sprječava proklizavanje. Motor je istodobno ugodno prigušen i ‘mekan’, a istodobno vrlo snažan. Dobro mu asistira precizan mjenjač sa šest stupnjeva, a zbog uvjerljive elastičnosti u visokom se ritmu može voziti i bez čestog šaltanja. Uvjerljivim voznim svojstvima pomažu i kvalitetan ovjes, koji skladno spaja stabilnost i udobnost, te snažne kočnice.

Image
Hyundai 2.0 CRDi 2WD iStyle do stotke sprinta za 9,5 sekundi i postiže 195 km/h

Vrline uzornog korejskog dizelaša vide se i po prosječnoj potrošnji od samo 5,9 litara. Zbog toga korejskim stručnjacima treba skinuti kapu. Unutrašnjost pruža pristojan komfor na prednjim i stražnjim sjedalima. Osjećaj visoke kvalitete prisutan je u svakom dijelu karoserije, izrada je kvalitetna i precizna, a za najvišu ocjenu plastika bi trebala biti za nijansu više kvalitete. sve je upotpunjeno privlačnim stilom, kako eksterijera, tako interijera, a to stvara ugodan osjećaj u vožnji. U tjedan dana testa smo barem deset puta odgovarali na pitanja o cijeni, nabavci, kvaliteti. Mnogi su otvoreno iskazivali divljenje. S pravom. Sve prati ugodan osjećaj sigurnosti, što potvrđuje osvajanje maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP testu. Konkurencija, od Toyote RAV4 do Ford Kuge s pravom je zabrinuta zbog vrlina ovog modela, koji nudi privlačan omjer kvalitete i cijene. Cijena testnog modela, od 25.800 eura nije mala, ali ovaj auto vrijedi svakog uloženog centa. Odbrojavanje je počelo...

dr. Željko Marušić

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava i blok od lakog lijeva, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije
Obujam: 1995 ccm
Provrt x hod: 84,0 x 90 mm
Snaga: 135 kW/184 KS pri 4000 o/min
Moment: 383 Nm pri 1800 do 2500 o/min
Pogon: na prednje kotače (4x4 doplata)
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice:
sprijeda samoventilirani diskovi 295 mm, straga puni diskovi 280 mm, ABS+EBV
Gume: 225/60 R 17
Karoserija: kompaktni SUV, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 441 x 182 x 166 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 590-1435 L
Masa/nosivost: 1510/590 kg
Spremnik goriva: 58 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,4 s
Potrošnja: grad 7,2 / otvoreno 5,1 / kombinirano 5,9 l/100 km
CIJENA: 25.800 eura

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 26 Srpanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL