Auto Portal - U BUDIMPEŠTI PREDSTAVLJEN KIA SPORTAGE TREĆE GENERACIJE
U BUDIMPEŠTI PREDSTAVLJEN KIA SPORTAGE TREĆE GENERACIJE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 13 Srpanj 2010

Image

Kia je u mađarskoj prijestolnici predstavila treću generaciju SUV-a Sportage. Po očekivanju to je tehnološki blizanac Hyundaija ix35, koji je i sam dobio ovacije za početni nastup. Sportage mu je sličan, a i različit, dovoljno da se kaže kako se radi o samosvojnom modelu snažnog 'personalityja'. Prvi dojam je više nego povoljan i to bi mogao biti novi korejski hit. Dobro se podsjetiti da je prvi Kia Sportage, predstavljen 1993., bio klasičan terenac kompaktne klase, napravljen po Mitsubishijevoj tehnologiji. Model druge generacije iz 2004. koristio je Hyundaijevu SUV tehnologiju. Treći je model daljnji razvoj prethodnika, u usporedbi s kojim bit će devet centimetara duži, dva širi i šest niži. To osigurava znatno dinamičniji izgled i bolja vozna svojstva, a s gabaritima 444 x 185,5 x 163,5 cm uklapa se među elitne konkurente: Toyotu RAV4, Ford Kugu, VW Tiguanu. Najvažnija je vijest da će u uvjerljivoj osnovnoj izvedbi i s benzinskih 163 KS stajati 21.400 eura

Image
Dizajn Sportagea oblikovao je Peter Schreyer, šef dizajna Kije, a korejski SUV oduševljava privlačnom i mišićavom izvedbom koja najavljuje ulazak u prvu ligu

O ukusima se ne raspravlja, ali nećemo pogriješiti ako ga unaprijed proglasimo jednim od najprivlačnijih u klasi. Po koncepciji, obliku i dimenzijama bit će to jaka korejska kontra prethodno navedenim modelima, jer će nuditi sve bitno kao najsnažniji konkurenti, po imidžu nešto manje, ali po nizu stvari, uključujući i sedmogodišnje jamstvo (150.000 km) i više. I sve to uz dvadesetak posto nižu cijenu. To bi trebalo biti dovoljno za tržišni uspjeh. Sportage se za europsko tržište proizvodi u Slovačkoj, gdje su usvojili najviše standarde kvalitete. Sportage je osjetno veći od najpopularnijeg konkurenata - Nissan Qashqaija. Pristojni gabariti osigurat će dobar komfor za pet putnika, a pomoći će i upotrebljiv prtljažnik, od 565 do 1350 litara. Dojam poboljšava visoka kvaliteta izvedbe te je gotovo potpuno nestao miris konfekcije, koji se osjećao u prethodnim modelima.

Image
Unutrašnjost je skladno i bogato opremljena, s kombinacijom vrhunske tehnologije i klasične izvedbe izvedbe instrumenata. Uz doplatu je i kamera za vožnju unatrag

Premda Sportage izgledom najavljuje terenske atribute, sve je podređeno ugodnoj vožnji na asfaltu, na blago povišenim profiliranim sjedalima. Straga je ugrađen profinjeni multilink ovjes, a udaljenost podnice od podloge je 17 cm, što je minimalno za ovakav tip automobila (Tiguan ima 19,5 cm). No ima adute i za izlete na terensku podlogu. Prva serija opremat se benzincem 2.0 snage 163 KS, koji u kombinaciji s ručnim 5 stupanjskim mjenjačem osigurava uvjerljive performanse (181 km/h, 10,5 s), uz neveliku potrošnju od 7,5 litara. Tržišno zanimljiviji je common-rail dizelaš 2.0 CRDi snage 136 KS i momenta 320 Nm, koji postiže 175 km/h i stotku lovi za 12 sekundi, a prosječno troši 5,9 litara. Serijski se oprema s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Uz doplatu je i automatski sa šest. Dobra vozna svojstva u svim uvjetima osigurava kompletna elektronička logistika za kontrolu pogona, kočenja i stabilnosti (ASR, ABS, ESC), a uz doplati će biti aktivan stražnji ovjes (ASD) i elektronička potpora za zadržavanje na uzbrdici (Hill-start Assist Control) i spuštanje (Downhill Brake Control).

Image
Velika je pozornost posvećena solidnosti izvedbe i sigurnosti te bi sve osim suverenog osvajanja pet zvjezdica po Euro-NCAP testu bilo veliko iznenađenje

Kako je već trend na tržištu, osnovni modeli, s benzinskim i dizelskim motorom opremat će se samo s prednjim pogonom. Razlog: niža cijena te bolje performanse i niža potrošnja, zbog manjih otpora u prijenosu i manje mase. U normalnoj vožnji prednji pogon je dovoljan. Sve je prilagođeno osvajanju maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost, po Euro-NCAP testu, što se vidi i po ukupnoj masi od 1,4 do 1,6 tona (ovisno o pogonu, motoru i opremi). Dojam je pojačan uvjerljivim voznim svojstvima, koja su za nijansu uvjerljivija nego kog bratskog ix35, kao da su korejski stručnjaci sve dodatno fino izbalansirali. Svojstva podvozja ujedinjuju udobnost i stabilnost, te dobra vozna svojstva i na neravnom terenu. No Sportage se dobro snalazi i na brzim prometnicama te je po stabilnosti i upravljivosti među boljima u klasi. Uvjerljiva izvedba koja stiže iz slovačkog pogona Žilina, koju potvrđuje puno 7-godišnje jamstvo. Sve ukazuje da je na tržište SUV modela stigao uvjerljivi igrač. Uskoro će stići dva 'downsizing' motora - benzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.6 GDi i dizelaš 1.7 CRDi.

(žm)

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Srijeda, 11 Kolovoz 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL