Auto Portal - MAZDINI AUTOMOBILI KOJI SU PROMIJENILI POVIJEST
MAZDINI AUTOMOBILI KOJI SU PROMIJENILI POVIJEST PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 25 Srpanj 2010

Image
Mazda 110S Cosmo Sport iz 1960. godine

Kada je Mazdin prvi automobil, mali R360, sišao sa proizvodne trake 1960. godine, trenutak se savršeno poklopio sa buđenjem ekonomije uspavanih giganata Japana i Njemačke. Mazdina proizvodnja osobnih automobila još je nekoliko godina ostala na niskoj razini, ali je u međuvremenu Mazda proizvodila laka komercijalna vozila potrebna za tadašnji procvat građevinarstva. To je Mazdi bila prednost, jer joj je dalo vremena da dizajnira automobile koji su nudili više nego što su ljudi očekivali. Nekoliko tih automobila čak je promijenilo auto industriju.

Revolucija u 1960-ima – Mazda 110S Cosmo Sport
Jedan od najljepših automobila koji je Mazda ikada napravila, Mazda 110 Cosmo Sport, svojim dugačkim prednjim poklopcem te koncepcojom sprijeda smještenog motora i stražnjeg pogona nije 1967. donijela ništa novo. No, revolucija se nalazila ispod poklopca - dvokomorni rotacijski motor, prvi takve vrste u osobnom automobilu. Nakon neuspješnog jednokomornog rotacijskog motora NSU Spidera početkom tog desetljeća, Mazdini inženjeri postigli su ono što su mnogi mislili da je nemoguće – napravili su rotacijski motor za osobni automobil koji je bio i izdržljiv i pouzdan, čak i kod učestale vrtnje pri 7.000 o/min. Kako bi to i dokazala, Mazda je Cosmo Sport prijavila 1968. na Marathon de la Route, iscrpljujuću 84-satnu utrku izdržljivosti na njemačkom Nürburgringu, gdje je završila na četvrtom mjestu. Rođena u desetljeću revolucije, Mazda Cosmo Sport postala je Mazdin prvi klasik. Lijepa, zabavna u vožnji i pouzdana, Cosmo Sport promijenila je razmišljanja ljudi o rotacijskom motoru. Njezin sveukupni jedinstveni paket postao je osnova za sve buduće Mazdine sportske automobile pogonjene rotacijskim motorom.

Image
Mazda RX-7 iz 1978. godine

Popustljive 1970e – Mazda RX-7
Desetljeće kasnije, revolucija nije bila toliko bitna kao osobni stil i izraz. Kada se Mazda RX-7 prvi put pojavila, uklopila se u stav 70ih da se treba istaknuti pod svaku cijenu. Bila je klinastog dizajna, imala je kupolasto stražnje staklo, prednja svjetla na podizanje, divlje boje karoserije i materijale u unutrašnjosti koji bi natjerali i Andya Warhola da porumeni. Njezin koncept bio je vrlo fleksibilan – sljedećih 30 godina Mazda RX-7 u ponudi je bila s četverostupanjskim, peterostupanjskim i automatskim mjenjačem, kao kabriolet, coupé s četiri sjedala, pogonjen trokomornim rotacijskim motorom, dvokomornim motorom s turbo-punjačem i u više posebnih izdanja nego bilo koja Mazda do tada, a i poslije. A kada već govorimo o neumjerenosti, RX-7 je 'lokao' gorivo i bio strahovito zabavan za vožnju. Njegov sprijeda smješten, no prema sredini vozila pomaknut motor i stražnji pogon, davali su gotovo savršenu raspodjelu težine, čineći ga jednim od automobila s najboljom upravljivošću svoga vremena. Kao i Cosmo Sport prije njega, RX-7 brzo je postao poznat u automobilskom sportu, pobjedivši u GTU seriji na utrci 24 sata Daytone 1979. godine, britanskom prvenstvu putničkih automobila (BTCC) 1980. i godinu kasnije na 24-satnoj utrci na Spa, gdje je pomeo grupu moćnih BMW-a. Mazda je prodala više od 1,8 milijuna RX-7-ica, čime je postala najpopularniji sportski automobil s rotacijskim motorom na svijetu.

Image
Mazda MX-5 roadster koji je postao najpopularniji primjerak svoje vrste

Yuppiejevska groznica 80-ih – svi voze roadstere!
Mamurluk iz 60-ih i 70-ih jedva se smanjio kada je Bob Hall skicirao mali roadster bez krova na ploči u uredu Kenichi Yamamota u Hiroshimi. Auto začet tog dana nije bio pretjerano funkcionalan, niti je bilo puno racionalnih razloga za njegovu kupovinu, što objašnjava zašto je Yamamoto-San morao čekati čitavo desetljeće da mu odobre masovnu proizvodnju ovog automobila. Predstavljanjem malog roadstera MX-5 na Chicago Motor Showu 1989. Mazda je još jednom savršeno pogodila trenutak. Zarađivanje novca bilo je vrlo ‘in’ i mladi uspješni radni ljudi tražili su automobil koji bi iskazivao njihov uspjeh. Mali roadster bio je nestašan i dovoljno cool kako bi ispunio njihove želje, a cijena je bila prihvatljiva za yuppievsku plaću. Imao je svjetla na podizanje kao RX-7, uklopljena u malu, slatku formu, bio je lagan i brz te ugodnog i klasičnog interijera. Roadster je bio iznimno zabavan za vožnju, a sa spuštenim krovom svi su mogli vidjeti vozača. Mazda MX-5 bila je iznimno uspješna i pokazala je da je klasični roadster sve samo ne mrtav. U sljedećih 20 godina, skoro svaki proizvođač automobila pokušao ga je imitirati.

Image
Mazda6 karavan

Novo tisućljeće – Mazda6 postavlja nove standarde
Kasnih 90-ih Mazda je postavila temelje za desetljeće novih uspjeha razvojem nove imidž poruke Zoom-Zoom. Tim povodom razvijena je nova generacija automobila, a prvi Zoom-Zoom automobil bila je Mazda6 iz 2002. godine. Ovo je bio veliki iskorak u odnosu na Mazdinog prethodnika u D-segmentu. Njezina agresivna prednja i stražnja svjetla te općenito vrlo izražajan dizajn dali su joj sportskiji izgled u usporedbi s glavnim konkurentima, a novi MZR benzinci s obiljem snage i prilagodljivim upravljanjem ventilima učinili su je zabavnijom u vožnji. K tome dodajte prostranost, prihvatljivu cijenu i tri karoserijske izvedbe i dobili ste novo mjerilo za japanske automobile D-segmenta – poziciju koju Mazda6 drži i dan danas.

Davor Kindy

Zadnja Promjena ( Petak, 23 Srpanj 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL