Auto Portal - TEST PEUGEOT 3008 1.6 HDI PREMIUM
TEST PEUGEOT 3008 1.6 HDI PREMIUM PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 29 Srpanj 2010

Image

Kad je 3008, Peugeotov odgovor Renault Scenicu, predstavljen u ožujku prošle godine na salonu u Ženevi, malo je tko bio iznenađen. U koncernu PSA već je krajem 2006. napravljen skladan monovolumen kompaktne klase Citroën C4 Picasso, pa se i očekivao blizanac sa značkom lava na haubi. Peugeot 3008 je napravljen na temeljima skladnog kompakta 308, što se vidi po oznaci, ali ne i po izgledu. Zaslužio je pljesak za funkcionalnost i prostranost, a mnoge je iznenadio pomalo nespretnim dizajnom. Zapravo, jedini plus za izgled zaslužuje robustan, moćan i prepoznatljiv prednji dio, s upadljivom, statusnom maskom. Kao da su namjena i svojstva stavljeni ispred izgleda, što donekle ima opravdanje. Uvjerljiv dojam naglašavaju kvalitetna i precizna izrada te vrlo dobri materijali, pa 3008 izgledom ukazuje da ga itekako treba respektirati. Već nakon prvog susreta, dalo se zaključiti da je to ‘ljubav na drugi pogled’.

Image
Blizanac Citroëna C4 Picasso manje je dizajnerski atraktivan, ali djeluje dorađenije i solidnije. Zbog toga je Peugeot 3008 zasigurno bolji i uvjerljiviji nego sto izgleda

S boka i straga ima previše nemaštovitih limenih ploha, uz koje i 17-colni naplaci djeluju sićušno. Za razliku od vanjštine, francuski su dizajneri u unutrašnjosti napravili izvrstan posao. Pohvalu zaslužuju pregledni i lijepo dizajnirani instrumenti, uvjerljiva izvedba materijala i obloga, a sam izgled armature neodoljivo podsjeća na premium modele više klase. Uz takvo oblikovanje i povišen položaj sjedenja, osigurava se ugodan osjećaj vožnje. Dužinom od 436,5 i visinom od 164 centimetra Peugeotov je monovolumen u prosjeku klase, međuosovinskim razmakom od 261 cm nešto je ispod, a odskače širinom od 183,5 cm. Zbog toga pruža uvjerljiv komfor za pet osoba. Bez obzira na nevelik razmak među osovinama, straga je vrlo komforno, a ugodan dojam pojačava blago uzdignut položaj sjedenja. Nema se što prigovoriti ni prtljažniku od 435 litara, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava do pristojnih 1245. Po francuskoj tradiciji ovjes nije pretvrd iako ostavlja dojam da čvrsto drži 3008 na cesti. Buka iz motora i s ceste je dobro prigušena te je vožnja ugodna.

Image
Funkcionalnost prije svega: povišeni kompaktni Peugeot, pogotovo s bogatom opremom te dovoljno snažnim i temperamentnim, a vrlo štedljivim dizelašem od 109 KS

Najslabiji motor u ponudi, PSA-Fordov turbodizelaš 1.6 HDi sa 109 KS, na papiru se čini preslabim za pokretanje relativno velikog i teškog automobila, ali na cesti je spreman iznenaditi dinamikom, ponajviše zahvaljujući okretnom momentu od 240 Nm, dostupnom već na 1750/min. U overboostu se povećava do 260 Nm, što je dobrodošlo kod međuubrzanja i pretjecanja. Naravno, vozač ne može očekivati čuda, jer ovako motoriziran, 3008 zadovoljava tek osnovne potrebe obiteljskog prijevoza. Ubrzanje do stotke traje 12,2 sekunde, dok je maksimalna brzina sasvim pristojnih 180 km/h. Vrlina mu je uglađen i miran rad, koji nadoknađuje manjak temperamenta u ekstremnim situacijama. Ali za normalnu vožnju ovaj je 3008 sasvim pristojno motoriziran, čemu doprinosi i dobro odmjeren 6-stupanjski mjenjač, lagan za šaltanje, pa mu se mogu oprostiti nešto duži hod stupnjeva.

Image
Visoki bokovi i čvrsta izrada pojačavaju dobar dojam i pružaju ugodan osjećaj sigurnosti, a manjkavost u dizajnu nadoknađuje visoka kvaliteta izrade

Ovjes pruža dobar kompromis udobnosti i stabilnosti, premda straga nije multilink (kao u Touranu ili C-Maxu), nego dorađeni polukruti ovjes (jeftinije i jednostavnije je izvedbe, štedi prostor te osigurava dobar kompromis svih svojstava). Za uvjerljiva vozna svojstva zaslužne su i snažne kočnice, s prednjim diskovima od 283 mm te kompletna elektronička logistika, za kontrolu kočenja, pogonskog proklizavanja i zanošenja (ABS/ASR/ESP). Zbog toga se, bez problema i neugodnih iznenađenja može voziti u visokom ritmu, s velikim putnim brzinama. Važno je samo gume napuhati na tlak za puno opterećenje, jer u protivnom potpuno natovarena 3008-ica, kod naglih manevara zna ‘zaplesati’. Sve dobiva na vrijednosti uz prosječnu potrošnju od samo 4,9 litara (tvornički podatak), premda u prosječnoj vožnji treba računati s nešto manje od šest. Solidna svojstva ovog modela najviše dolaze do izražaja na dugim putovanjima, ali zbog visoke i široke karoserije ne treba ići brže od 140 km/h.

Image
Peugeot 3008 zasigurno neće biti među najuspješnijim modelima tvrtke iz Pariza, ali, zasigurno neće biti neuspjeh. Zbog dobrog sklopa vrlina to je prihvatljiv izbor za obiteljske i poslovne namjene

Na brzinama iznad 140 km/h motor pomalo gubi dah, a tada počinje i naglo rasti potrošnja, inače štedljivog motora. Zbog toga ovo nije auto za pretjerivanje.. Zbog nevelike dužine i uzdignute podnice, te solidnih ubrzanja, dobro je prilagođen i za vožnju u gradu. Sve to pokazuje da je Peugeot 3008 bolji nego što izgleda i među najboljima u klasi. Tipičan je ‘insideout’ auto, koji je ljepši je iznutra nego izvana. Lijepo ga je voziti, a masa od 1,5 tona (koja, uz ostalo, jamči visoku sigurnost), velika širina i blago podignut položaj sjedenja, stvaraju dojam vožnje velikog automobila. Cijena od blizu 22.800 eura, i to u akcijskoj ponudi, za bogato opremljen model nije baš ‘prilika zvana čežnja’, ali pruža dobar izbor uloženog i dobivenog. Testni je model dodatno opremljen staklenim panoramskim krovom, parkirnim senzorima, električnim preklapanjem vanjskih retrovizora, metalik bojom... što mu cijenu povisuje na blizu 25.000 eura.

dr. Željko Marušić

Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije, intercooler
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 85 x 88 mm
Snaga: 80 kW/109 KS pri 4000/min
Moment: 240 Nm pri 1750/min (overboost 260 Nm)
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga uzdužna ramena i poprečna torzijska motka, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 283 mm, straga puni diskovi 268 mm, ABS+EBV
Gume: 225/45 R 17
Karoserija: monovolumen kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 436,5x183,5x164 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 435/1245 l
Masa/nosivost: 1495/470 kg
Spremnik goriva: 60 l
Krug okretanja: 11,9 m
Najveća brzina: 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,2 s
Potrošnja: grad 5,9/ otvoreno 4,3/prosjek 4,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,7 litara
Cijena: 22.800 EUR

OPREMA PREMIUM * 17-colni alu naplaci * otvorivo staklo petih vrata * kromirani krovni nosači * automatska dvozonska klima * tempomat * Hill assist (pomoć pri kretanju na uzbrdici) * radio/CD/mp3 * ABS/ASR/ESP * prednji i bočni zračni jastuci * putno računalo * el. stakla i grijani retrovizori * modularna stražnja sjedala * upravljač i mjenjač u koži * zatamnjena bočna stakla * centralno daljinsko zaključavanje * mreža u prtljažniku * osvjetljenje pragova vrata * modularni prtljažnik u 3 razine * USB priključak...

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Srijeda, 04 Kolovoz 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL