Auto Portal - ELEKTROMOBILOM OD ŠANGAJA DO PARIZA
ELEKTROMOBILOM OD ŠANGAJA DO PARIZA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 03 Siječanj 2011

Image

Elektromobili, odnosno električni automobili, sve su prisutniji u našem svakodnevnom životu. Francuski par Géraldine Gabin i Xavier Chevrin u skoro serijskom automobilu Citroën Berlingo Electrique ‘powered by Venturi’ prošao je više od 14.000 km na putu od Šangaja do Pariza. Korištene su normalne ceste, a s obzirom da nisu imali nikakvih tehničkih problema s vozilom, najviše glavobolje su imali s probušenim gumama zbog očajne kvalitete cesta u Aziji.

Image
Citroën Berlingo Electrique ‘powered by Venturi’ na ekspediciji imao je tri akumulatora od 23,5 kWh što je jednim punjenjem akumulatora davalo doseg od 360 km

Francuzi su na put iz Šangaja krenuli 3. svibnja 2010. godine, a rutu kroz Aziju do Pariza zacrtali su dobrim dijelom po Citroenovoj ekspediciji koja se tim putem kretala 1931/32. godine, koja je u to vrijeme koristila vozilo s prednjim gumenim kotačima, a stražnji pogon je bio izveden gusjenicama. Današnji Citroën Berlingo Electrique kotrljao se na sva četiri gumena kotača. Put dugačak 14.000 km ovaj električni automobil okončao je 13. srpnja 2010. godine na trgu Place Vendôme u Parizu. Za ovu avanturu trebalo je 55 dana. Ruta je vodila od Kine preko Kazahstana, Rusije, Ukrajine, Poljske, Češke, Njemačke i Francuske. Vozilo je dnevno prelazilo od 300 do 400 km po teškom terenu, ogromnom kamenju i asfaltnoj podlozi s velikim rupama, odnosno kraterima. Vozili su po pustinji Gobi, ruskim stepama i penjali se preko planina visokih 3000 metara.

Image
Najviše problema tijekom ekspedicije bilo je s velikim brojem puknutih guma uzrokovanih očajnim cestama u Aziji

Citroën Berlingo Electrique ‘powered by Venturi’ vrlo brzo će biti ponuđen kupcima, a prvi kupac je francuska pošta, tako da će se u prvoj seriji proizvesti oko 1000 primjeraka koji će imati doseg od 120 km. Citroën Berlingo Electrique ‘powered by Venturi’ koji je korišten na ekspediciji iz razumljivih razloga imao je malo poboljšanje pa je imao čak tri akumulatora od 23,5 kWh koji su uz elektromotor snage 42 kW i okretnog momenta 180 Nm omogućavali najveću brzinu 110 km/h i doseg jednim punjenjem akumulatora od 360 km.

Davor Kindy

Image

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 02 Siječanj 2011 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL