Auto Portal - TEST HONDA CIVIC SEDAN 1.8 LS
TEST HONDA CIVIC SEDAN 1.8 LS PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 17 Kolovoz 2010

Image

Uz sve vrline koje je donio Civic osme generacije, prvenstveno prvoklasnu tehnologiju, raskošnu opremu i svemirski dizajn, kamen oko vrata je bio i ostao - visoka cijena. Civic je najskuplji u kompaktnoj klasi, ali kad se uračuna serijska oprema i iznivelira s drugim modelima, to više nije tako. Ipak, da je skup - jest. Zbog toga je dobrodošla jeftinija verzija Sedan. Time je Honda napravila presedan, jer je po prvi put ponudila limuzinu jeftiniju od kompakta, iz kojeg je izvedena. Sedan ima manje agresivan i normalniji dizajn, a najveće su promjene u dimenzijama. Međusovinski je razmak povećan sa 263,5 na 270 cm, a dužina sa 425 na 454,5 cm. Zbog toga stražnja sjedala sada pružaju pravi limuzinski komfor , koji je za nijansu bolji nego u osnovnom modelu (koji nije skučen), a mjesta za koljena ima i kad su prednja sjedala u krajnjem položaju.

Image
Jedina limuzina, koja je jeftinija od kompakta iz kojeg je izvedena, ima raskošan komfor straga te brzih i štedljivih 140 konja

Važna je razlika što se sedan proizvodi u Japanu, za razliku od hatchbacka, koji stiže iz Engleske. Nisu Honde iz Engleske loše. Dapače! Ali one iz Japana su bolje! Honda Civic Sedan nije šminka, ali nije ni daleko od toga, jer Honde imaju prizvuk premium proizvoda, zbog automobilskog i (još više) motociklističkog programa. Zbog toga prava glazba počinje pokretanjem motora. Mnogi poznavatelji automobilske mehanike tvrde da Honda proizvodi najbolje benzince, a 1.8 i-VTEC dobar je primjer za to. Radi iznimno uglađeno i prigušeno, a na svaki pritisak gasa pokazuje zube. Nije ekstremni sportaš, ali 140 KS, koji se oslobađaju na 6300/min, uvjerljivo vuku 1,3 tona tešku limuzinu. Uz potporu dobro odmjerenog i preciznog mjenjača sprint do stotke traje devet sekundi, a brzina uvjerljivo raste sve do 180 km/h. Zahvaljujući dobroj aerodinamici, bez problema se hvata i najvećih 207 km/h.

Image
Civic Sedan oduševljava skladom svih bitnih svojstava i iznimno je ugodna za vožnju. Pokazuje vrline na drugi pogled i opravdava visoku cijenu

Podešavanje faze ventila osigurava ravnomjerno povećavanje snage od 2000/min do najviših okretaja te se temperamentno može voziti i bez čestog šaltanja. Kad se tome pridoda povoljna potrošnja, koja se vrti oko sedam litara (štedljivi mogu proći i sa šest, a na testu smo trošili osam) superlativi su logični. Zamjerke nama ni na podvozje, koje je udobnije podešeno nego kod osnovnog modela te se Sedan nešto više naginje, ali u granicama potpune kontrole. Osjećaj sigurnost poboljšava precizan i ugodan upravljač te uvjerljiva stabilnost. Kočnice hvataju dobro i omogućuju zaustavni put od 39 metara, ali ne bi smetao učinkovitiji servo uređaj. Iako jeftiniji od kompakta, Civic Sedan 1.8 LS je sa 19.300 EUR i dalje među skupljima u klasi, ali se ne može reći da je preskup. To je dobro poznato vrijednosno svojstvo svih Hondi, koja ima opravdanje u filigranskoj tehnologiji, 140 temperamentnih i štedljivih konja i raskošnoj opremi, kojoj nedostaju samo koža i navigacija. Naravno, i u trogodišnjem jamstvu...

dr. Željko Marušić

Image
Filigranski dorađen benzinac s podešavanjem faze ventila voli visoke okretaje i s lakoćom se zavrti do blizu 7000/min. Usprkos tome vrlo je trajan i pouzdan

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), četiri ventila po cilindru
Obujam: 1799 ccm
Provrt x hod: 81 x 87,3 mm
Snaga: 103 kW/140 KS pri 6300/min
Moment: 175 Nm pri 4300/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut ovjes, stabilizatorKočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: limuzina kompaktne klase, 4 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 454,5x175x145 cm
Osovinski razmak: 270 cm
Prtljažnik: 410 l
Masa/nosivost: 1305/450 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 207 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,0 s
Potrošnja: 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,0 l/100 km
Cijena: 19.300 eura

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 26 Kolovoz 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL