Auto Portal - TEST FIAT 500C 1,4 16V LOUNGE
TEST FIAT 500C 1,4 16V LOUNGE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 18 Kolovoz 2010

Image

Do sada smo vozili dvije verzije Fiata 500, pravog malog retro hita na svim tržištima na kojima se prodaje. Ovom prilikom na test smo dobili i odgovarajuću 'ljetnu' verziju Fiat 500C 1,4 Lounge s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Mali kabriolet kao rođen je za vruće ljetne dane. Paket opreme, mjenjač i benzinski motor testnog automobila poznati su nam iz ranije testiranih verzija 500, a najveća novost je naravno kabrioletska karoserija, koja je i naznačena u samom imenu modela slovom 'C' što je oznaka za Convertible ili u prijevodu kabriolet. Već smo testirali Fiat 500 s limenim klasičnim krovom, te sa staklenim panorama krovom. Sada je u pravo vrijeme na red došla i najnovija kabrioletska verzija Fiat 500 C.

Image
Sportsko živahno ubrzanje do stotke za 10,5 sekundi i visoka najveća brzina 182 km/h pod vedrim nebom

Fiat 500 okitio se mnogobrojnim i laskavim titulama, a tu su i najznačajnije titule europskog i hrvatskog automobila godine, što sve potvrđuje da je Fiat konstruiranjem novog modela 500 pogodio u dušu i srce brojnih europskih i naših kupaca. Reinkarnirani slavni model iz europske prošlosti kao magnetom privlači ne samo znatiželjne poglede prolaznika već nismo mogli proći bez 'pardoniranja' i zaustavljanja, premda smo bili uvjereni da kabrioletska verzija neće biti tako zanimljiva slučajnim prolaznicima.

Image
Retro stil i dalje je u modi. Kao kod starog Fiata 500 s puno lakiranih površina u kokpitu, ali ovaj put izrađenih iz plastike, a ne metala

Fiat je dvije godine nakon prvog predstavljanja automobila Fiat 500 predstavio kabrioletsku verziju. Fiat 500C ima meki sklopivi krov (cijelom širinom i dužinom krova) koji se u preklopljenom stanju smjesti na stražnjem dijelu karoserije, a pri tom bočne stranice sa bočnim uzdužnim nosačima krova automobila ostaju gdje i jesu. Fiat se odlučio na znatno jeftiniji i tradiciji skloniji meki sklopivi krov kakav je imao i model Fiata 500 iz 1957. godine. Dizajn i oblik Fiat 500C, koji i nije pretrpio velike izmjene u odnosu na original, osmislio je Centro Stile Fiat. Ovaj kabriolet proizvodi se u Tichy tvornici u Poljskoj. Mekani krov se može dobiti u tri boje - bež, crvena i crna.

Image
Benzinski motor sa 100 KS omogućuje dinamičnu i brzu vožnju osobito kada se vozač poigra preciznim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa

S boka gledano silueta limuzine i kabrioleta sa Softtopom ostala je ista. U unutrašnjosti ima mjesta za četiri osobe. 500C dugačak je 3,55 metara, širok 1,65 i visok 1,49 metara i ima međuosovinski razmak od 2,3 metra. Kabriolet dijeli istu mehaniku i motore kao i limuzina i tu nema nekih promjena. Platneni sklopivi krov donosi ipak konstrukcijsku promjenu na šasiji i karoseriji, jer je mala trovratna kombi-limuzina za potrebe sklopivog krova pretvorena u limuzinu sa samo dvoja vrata, na svakom boku po jedna. Umjesto stražnjih trećih vrata nalaze se, kao i u nekadašnjem originalu iz prošlog stoljeća, mala vrata prtljažnika, što je jako simpatično, premda ne i praktično, ali što je, tu je. No, Fiat 500 C i dalje je ostao četverosjed.

Image
Topless (gore bez) – Fiat 500C dugačak je 3,55 metara, širok 1,65 i visok 1,49 metara i ima međuosovinski razmak od 2,3 metra. U unutrašnjosti ima mjesta za četiri osobe

U biti 500C i nije pravi kabriolet u pravom smislu. Doduše cijeli krov mu se potpuno spušta, ali i dalje ostaju bočni uzdužni nosači krova, što kod pravog kabrioleta nije slučaj. Fiat 500C najbolje bismo pozicionirali kao model koji je na pola puta između klasičnog kabrioleta s mekim sklopivim krovom i automobila koji ima meki rolo sklopivi krov, kako je to uostalom bio i prvi originalni Fiat 500 iz prošlog stoljeća. Treba pohvaliti domišljato i jednostavno rješenje mehanizma sklapanja krova, a i činjenicu da ovako mali kabriolet ima stražnji prozor iz pravog stakla s izvedenim grijačima. Na vrhu platnenog sklopivog krova nalazi se mali plastični spojler u boji krova koji ujedno u sebi ima i treće stop svjetlo. Kod spuštenog krova mehanizam se tako preklopi da se plastični krovni spojler s trećim stop svijetlom nalazi na vrhu spuštenog krova, te omogućava odlučnu vidljivost trećeg stop svjetla. Pri tom se staklo pri spuštanju samo preklopi i spusti u predviđeni prostor u samom stražnjem naslonu sjedalica, gdje je odlično zaštićeno od mogućih oštećenja (nije u kontaktu s prtljagom u prtljažniku).

Image
Fiat se kod novog Fiata 500C odlučio na znatno jeftiniji i tradiciji skloniji meki sklopivi krov kakav je imao i model Fiata 500 iz 1957. godine

Za pohvalu je izvedena jednostavnost rukovanja sklapanja ili podizanja krova koji se izvodi pritiskom samo na dva prekidača (jedna za spuštanje, drugi za podizanje krova), te pri tom se ne treba izvesti nikakvu dodatnu radnju. Predmeti i prtljaga u prtljažniku ne smetaju, a krov se spušta za desetak sekundi. Elektromotorima upravljan meki sklopivi krov dozvoljava spuštanje i podizanje krova, a odvija se u dvije faze. Pritiskom na prekidač smješten pored retrovizora elektromotor automatski otvara krov dok ne dođe do stražnjeg spojlera, a ako želite do kraja spustiti krov potrebno je još jednom stisnuti prekidač. Podizanje krova jednako je jednostavno. Pritiskom na drugi prekidač krov se podiže do visine trećeg stop svijetla, a ponovnim pritiskom na prekidač krov se ponovno zatvara i Iz sigurnosnih razloga krov se ponovno zaustavlja na oko 25 cm od potpunog zatvaranja (za potpuno zatvaranje potrebno je još jednom pritisnuti prekidač). Krov se sam zatvori do kraja i učvrsti automatski. Podizanje i spuštanje krova bez problema smo izvodili i u vožnji do brzine 60 km/h, što je brzina koju i u Fiatu navode kao maksimalno dozvoljenu pri rukovanju sklopivim krovom.

Image
Kabrioletska verzija 500C s podignutim krovom u odnosu na Fiat 500 sa čvrstim krovom ima jednaku siluetu, a razlike u dimenziji su tek pokoji milimetar

Obujam prtljažnika na repu kabrioleta 500C je 182 litre što je samo 3 litre manje u odnosu na standardni 500. Prtljažnik je sa 182/520 litara tek neznatno manji od obujma 500 sa čvrstim krovom koja ima obujam prtljažnika 185/610 litara. Najveći nedostatak, i to najveći, ovog malog kabrioleta je u tome što kod do kraja spuštenog krova prtljažnik nije upotrebljiv, jer je vrata prtljažnika moguće otvoriti samo pod nekih 25 stupnjeva što je nedovoljno za pristup do tereta i prtljage. U tom slučaju potrebno je podignuti krov do visine stražnjeg krovnog spojlera kada se izvuče na svoje mjesto natrag stražnje staklo, kako bi se mogao normalno otvoriti poklopac prtljažnika.

Image
Prekidačima uz retrovizor na okviru vjetrobrana upravlja se elektromotorima koji pomiču meki sklopivi krov čije se spuštanje i podizanje krova odvija u dvije faze

Testiran Fiat 500 kabriolet pokretao je 16-ventilski benzinac obujma 1.368 ccm koji razvija najveću snagu 100 KS pri 6000 o/min i najveći okretni moment 131 Nm pri 4250 o/min. To je dobro poznat motor kojeg smo već upoznali pri testiranju. U Fiatu 500C ovaj motor je prava tempirana bomba. Za ubrzanje do stotke mu treba samo 10,5 sekundi. Doduše ubrzanja i najveća brzina uvijek djeluju znatno uvjerljivije u malom automobilu nego velikom, ali ukupan dojam je stvarno sportski. Motor hvata od niskih okretaja i kazaljka se brzo diže do 6500 okretaja, a buka motora je reska, prava sportska i diže adrenalin, a ukupan dojam upotpunjuje i ugodno duboko 'mumljanje' ispušne cijevi. Ukupan dojam je za ljubitelje sporta očaravajući, tim prije, jer kroz mekani krov zvučni doživljaj je znatno veći nego kada je iznad glave limeni krov. Za neke to može biti malo prebučno, jer ako stiskate motor u visoke okretaje onda zaboravite na razgovor ili slušanje radija/CD uređaja ili muzike sa mp3/mp4 uređaja. Izvrsna sportska zvučna kulisa još više nabrijava osjećaj brzine, ali deklarirane tvorničke performanse u potpunosti su ispunjene. Visokim performansama pogoduje i vrlo dobro pogođen mjenjač sa šest stupnjeva.

Image
Prva faza: kada se sklopivi krov otvara automatski do stražnjeg spojlera

Iznadprosječno brza vožnja postiže se mijenjanjem stupnjeva prijenosa između 4000 i 5000 o/min. Zbog malih dimenzija i snažnog motora Fiat 500 je izuzetno okretan i izvrsno se snalazi u gradskom prometu, dok motor pruža odlične performanse na otvorenome i na autocesti. Sportskom temperamentu motora potporu pruža izvrsno podvozje. Kada smo napravili prve kilometre testnim automobilom pobojali smo se da će vibracije karoserije kabrioleta biti ono što nam se neće nikako dopasti. Vibracije šasije i karoserije pri pravocrtnoj vožnji , ali po površini asfalta punoj udarnih rupa bile su zabrinjavajućeg intenziteta. Međutim na ravnom glatkom i dobrom asfaltu, te vibracije se gube, a uopće ih nema u oštro odvezenim zavojima. Malo podrhtavanje šasije se gubi i možemo reći da je stabilnost ležaja i komfor putnika u potpunosti jednaka kao kod verzije s limenim krovom. Tome u svakom slučaju doprinosi i činjenica da kabrioletska verzija ima sprijeda i straga deblje poprečne stabilizatore. Tako je kabrioletska verzija u odnosu na isto opremljenu (s istim motorom, istim mjenjačem i istim paketom opreme) verziju 500 s čvrstim metalnim krovom teža za 70 kg, ali to se ne poznaje na performansama koje su ostale iste.

Image
Druga faza: ponovnim pritiskom na prekidač cijeli krov se složi na repu vozila. Ova druga faza smije se izvoditi samo do brzine 60 km/h

Ovaj kabriolet u zavoje ulazi poput go-karta i naginje se minimalno, jer je ovjes podešen na izrazito tvrdo. Kako je Fiat 500C relativno kratak kod veće brzine zna malo poskakivati stražnji kraj pa su potrebne češće korekcije pravca (zbog kratke karoserije reakcija treba biti brža i s kraćom korekcijom), ali zato ga je gušt voziti po uskim brzim zavojitim cestama i naravno gradskom okruženju, gdje se snalazi kao riba u vodi. Diskovi na sva četiri kotača suvereno zaustavljaju u svim uvjetima, a stabilnosti doprinose gume te precizan upravljač. Tvornica navodi potrošnju goriva 5,2 l/100km na otvorenom, 8,2 l/100km u gradu, a tijekom testa smo prosječno trošili od 6,5 do 7,2 l/100km, što je zadovoljavajući rezultat. To je prosjek gradske vožnje i vožnje otvorenom cestom uz penjanje preko tri visoka planinska prevoja koji su nas ponijeli da stišćemo papučicu gasa i iz motora, ovjesa i guma izvučemo maksimum. Uvjereni smo da potrošnja može biti i niža s puno lakšom nogom na gasu od one koja je bila tijekom ovog testa. Fiat je pretjerao kada je stavio spremnik goriva od samo 35 litara, jer ako jurite autocestom, mali motor ipak i popije više pa je obujam rezervoara preskroman.

Image
Mekani krov može se dobiti u tri boje - bež, crvena i crna

Kabrioletska verzija Fiat 500 dolazi na našem tržištu u kombinaciji sa 1,4-litrenim benzinskim motorom od 100 KS, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i najbogatijim paketom opreme Lounge, te je samim time i najskuplja trenutačna verzija u ponudi. Fiat 500 je automobil snažnog 'personalityja' i pravi je life-style automobil, koji ima i odgovarajuću cijenu, a to kod testnog automobila znači 18.263 eura.

Davor Kindy

Image
Fiat 500 je automobil snažnog personalityja i pravi je life-style automobil

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratilo u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru
Obujam: 1368 ccm
Provrt x hod: 72 x 84 mm
Snaga: 100 KS pri 6000 o/min
Moment: 131 Nm pri 4250 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator, ESP
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 257 mm, straga bubnjevi 240 mm
Gume: 185/55 R 15
Karoserija: kabriolet, 2 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 354,6 x 162,7 x 148,8 cm
Osovinski razmak: 230 cm
Prtljažnik: 182/520 litara
Masa/nosivost: 970/400 kg
Spremnik goriva: 35 l
Krug okretanja: 10,68 m
Najveća brzina: 182 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,5 s
Potrošnja: otvoreno 5,2 / prosječno 6,3 / u gradu 8,2
Cijena: 18.263 EUR
Dodatna oprema: perla bijela boja 800 EUR
Cijena test vozila: 19.063 EUR

Image
Kabrioletska verzija je u odnosu na isto opremljenu (s istim motorom, istim mjenjačem i istim paketom opreme) verziju 500 s čvrstim metalnim krovom teža za 70 kg, ali to se ne poznaje na performansama koje su ostale iste

I još nešto, da ispravimo grešku kod većine onih koje zanimaju automobili, a i profesionalci znaju često krivo napisati. Fiat 500 (Cinquecento) kod nas se greškom naziva Fićo, a to nije točno. Pročitajte članak u kojem je to lijepo objašnjeno FIAT 500 NIJE FIĆO, jer mališan svoje porijeklo ima od starog modela Fiat 500, a ne Fiata 600 koji je u biti Fićo.

Image
Umjesto stražnjih trećih vrata kod kabrioleta se nalaze, kao i u nekadašnjem originalu iz prošlog stoljeća, mala vrata (kod novog modela prtljažnika, a kod starog motora), što je jako simpatično, premda ne i praktično

SERIJSKA OPREMA FIAT 500C LOUNGE:
Odbojnici u boji vozila, kromirane kvake, atermična stakla, brojač okretaja, prednji nasloni za glavu podesivi po visini, čep rezervoara s ključem, putno računalo, zračni jastuk vozača i suvozača, platneni krov pokretan elektromotorom, instrumenti sa sportskom grafikom, centralno daljinsko zaključavanje, upravljač podesiv po visini, ručni klima uređaj, vanjski retrovizori u boji karoserije i na struju, prednja svjetla za maglu, električni servo upravljač DualDrive, zračni jastuk za koljena vozača, stražnji djeljivi naslon sjedala 50:50% s naslonima za glavu podesivim po visini, kožni upravljač s daljinskim komandama za radio, ESP, električni prednji prozori, auto-radio CD mp3 + 4 zvučnika

Još fotografija…

Image
Najveći nedostatak, i to najveći, ovog malog kabrioleta je u tome što kod do kraja spuštenog krova prtljažnik nije upotrebljiv, jer je vrata prtljažnika moguće otvoriti samo pod nekih 25 stupnjeva što je nedovoljno za pristup do tereta i prtljage

Image
Prostrana unutrašnjost - vozač i suvozač uživaju komfor i prostor automobila iz jedne klase više

Image
Praktični detalji – držači boca za piće, te 'skrivena' polica u centralnoj konzoli na strani suvozača

Image
Pristup do dva sjedala drugog reda zbog jednih vrata na boku povezan je s planinarenjem

Image
Retro oblik instrumenata Fiata 500 i dalje je moderan

Image
Kabrioletska verzija ima sprijeda i straga deblje poprečne stabilizatore što je odlično prigušilo inače neizbježne vibracije kod kabrioleta

Image
Retro oblik Fiata 500 izuzetno je uspješan

Image
Unutrašnje dimenzije i komfor kabrioleta identičan je kao i kod kombi-limuzine 500

Image
Obujam prtljažnika na repu kabrioleta 500C je 182 litre što je samo 3 litre manje u odnosu na standardni 500. Prtljažnik je sa 182/520 litara tek neznatno manji od obujma 500 sa čvrstim krovom koja ima obujam prtljažnika 185/610 litara

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Petak, 03 Rujan 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL