Auto Portal - TEST NISSAN NV200 1.5 dCi FURGON STANDARD 4 VRATA
TEST NISSAN NV200 1.5 dCi FURGON STANDARD 4 VRATA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 23 Kolovoz 2010

Image

Hrvatsko tržište lakih dostavnih vozila odnedavno je bogatije za novu marku i model u ovom segmentu tržišta. Nissan je predstavio svoju novu ponudu koje do sada nije bilo na hrvatskom tržištu. Testirali smo novi Nissan NV200 1.5 dCi Furgon Standard sa četvora vrata. To je simpatično gradsko dostavno vozilo kompaktnih vanjskih dimenzija. Furgon je dugačak 4,4 metra, širok 1,69 i visok 1,86 metara. Pri tom je teretni prostor dugačak 2 metra, čime je za pola broja veći od direktne konkurencije kao što je Caddy, Partner i Berlingo. Nissan NV200 ima najduži teretni prostor koji pri tom može progutati dvije europalete, što je daleko više od konkurencije ostalih gradskih dostavnih vozila na tržištu koja su sposobna prevesti samo jednu europaletu.

Image
Nissan NV200 1.5 dCi Furgon Standard sa četvora vrata je simpatično gradsko dostavno vozilo kompaktnih vanjskih dimenzija. Furgon je dugačak 4,4 metra, širok 1,69 i visok 1,86 metara

Teretni prostor furgona ima obujam od čak 4,2 kubičnih metara, što je oko 25% ili 1 kubični metar više od glavnih konkurenata. Korisna nosivost je 752 kg, a dno teretnog prostora udaljeno je od tla samo 524 mm. Sve to zajedno s okretnošću u vožnji i malim krugom okretanja čine ga idealnim za grad. Testirali smo karoserijsku verziju sa četvora vrata koja ima serijski samo stražnja klizna vrata na desnom boku, a mnogima će biti potrebna i stražnja klizna vrata na lijevom boku (verzija s petora vrata) za koja treba doplatiti 3000 kuna. Straga su dvokrilna asimetrična ostakljena vrata koja se kod Furgona otvaraju za 90 i 180 stupnjeva. Otvor stražnjih dvokrilnih vrata je širok 1262 mm i visok 1228 mm. Lijevo krilo vrata ima serijski brisač i grijano staklo. Teretni prostor dugačak je 2040 mm, širok je 1500 mm i visok 1358 mm. Širina između blatobrana je 1220 mm, a obujam teretnog prostora je 4200 litara. Bočna klizna vrata imaju otvor širok 693 mm i visok 1171 mm te znatno olakšavaju rukovanje teretom.

Image
Unutrašnjost Furgona izvedena je kao i kod osobnog automobila

Za izradu lakog dostavnog vozila Nissan NV200 iskorištena je modificirana verzija 'platforme B' koju koristi Renault Nissan. Prednji ovjes izveden je McPhersonovim opružnim nogama, a stražnja osovina ima jednostruke lisnate opruge. Za stražnju su osovinu odabrane polueliptične lisnate opruge, i to zbog dvaju glavnih razloga. Opruge, NV200 s obje strane osovine ima jednostruke lisnate opruge, pridonose raspodjeli opterećenja, a cijeli je sklop kompaktan i ima klasične amortizere postavljene pod velikim kutom kako ne bi zadirali u teretni prostor. Usto, to pomaže da podnica bude najniža moguća. Povrh svega, takav je ustroj jednostavan, robustan i isplativ. Međuosovinski razmak iznosi 2725 mm, što pridonosi velikom teretnom prostoru. NV200 je projektiran tako da je okretan u gradu, a radi lakšeg manevriranja opremljen je električnim servoupravljačem. Veću pomoć nudi pri manjim brzinama, a kako brzina raste, osjećaj upravljanja je bolji. Sustav protiv blokiranja kočnica (ABS) standardna je oprema NV200. Uz doplatu na kombiju je dostupna i dodatna sigurnost koju nudi napredan program elektroničke stabilnosti (ESP). U praksi prazan kombi tek neznatno poskakuje i to prije svega stražnji dio, ali je i kod visokih brzina krajnje neutralan i neproblematičan. Kod punog opterećenja poskakivanja naravno nema.

Image
Testirani primjerak pokretao je dobro znani Renaultov turbo dizelski motor 1,5 dCi s common rail tehnologijom i osam ventila po cilindru. Iz obujma 1461 ccm razvija najveću snagu 86 KS pri 3750 o/min i najveći okretni moment 200 Nm pri 2000 o/min, te ispunjava normu Euro IV

Prostrana unutrašnjost ostvarena je na nekoliko načina, ponajprije povišenjem vozačeva položaja i rasporedom stražnjeg ovjesa, čime je maksimaliziran dostupni teretni prostor. Spremnik goriva postavljen je ispod prednjeg sjedala, a sam otvor za punjenje nalazi se na stupu B, iza desnih prednjih vrata. Kompaktan stražnji ovjes koristi široke jednostruke lisnate opruge kako bi osigurao nosivost potrebnu lakom gospodarskom vozilu, ali ne na štetu udobnosti u vožnji, istodobno omogućujući da teretni prostor bude širok i bez prepreka. Furgon ima šest kuka montiranih na podnicu – tri sa svake strane teretnog prostora – a ispod stražnjeg prozora/stražnje ploče može se postaviti vodilica s pomičnom kukom.

Image
Teretni prostor furgona ima obujam od čak 4,2 kubičnih metara što je oko 25% ili 1 kubični metar više od glavnih konkurenata

Vozačka kabina je podjednako prostrana. Vozač sjedi visoko pa ima dominantan položaj. Vozaču i suvozaču na raspolaganju je velik broj polica i pretinaca za odlaganje dokumenata i sitnica, tu su džepovi u vratima, držači kartica i kovanica, držači čaša i boca i praktične kukice. Tajni pretinac u gornjem dijelu pretinca za rukavice dovoljno je velik da u njega stanu važni dokumenti, fotoaparat ili mobitel. Veliki se prostor za odlaganje nalazi i ispod sjedala, a na preklopivu suvozačevu naslonu udubljenje je koje je dovoljno veliko za prenosno računalo. Vozač pred sobom ima samo jedan instrument (brzinomjer), a digitalni brojač okretaja smješten je s desne strane u sklopu informativnog ekrana koji vozaču daje najvažnije informacije. Tu su sat, putno računalo, brojač ukupne i putne kilometraže.

Image
Nissan NV200 ima najduži teretni prostor koji pri tom može progutati dvije europalete, što je daleko više od konkurencije ostalih gradskih dostavnih vozila na tržištu koja su sposobna prevesti samo jednu europaletu

Kupci NV200 mogu birati između dva motora, benzinskog i dizelskog. Testirani primjerak pokretao je dobro znani Renaultov turbo dizelski motor 1,5 dCi s common rail tehnologijom i osam ventila po cilindru. Iz obujma 1461 ccm razvija najveću snagu 86 KS pri 3750 o/min i najveći okretni moment 200 Nm pri 2000 o/min, te ispunjava normu Euro IV. Ovaj motor hvaljen je zbog štedljivosti, male emisije i vrlo dobrih voznih svojstava. Motor je postavljen poprečno i pogoni prednje kotače preko ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa. Troškovi uporabe i servisa među najmanjima su u klasi. Servisni intervali produljeni su na 20.000 km ili svakih 12 mjeseci, a potrošnja goriva također je među najmanjima u klasi – 5,2 l/100 km u mješovitoj vožnji. Potrošnja na testu kretala se od 6 do 7,5 l/100km. Emisija CO2 iznosi 137 g/km. Kako bi se naglasila njegova štedljivost i niska razina emisija, NV200 nosi Nissanovu oznaku Pure Drive, kako bi kupci mogli prepoznati da pripada Nissanovim najučinkovitijim vozilima.

Image
Teretni prostor dugačak je 2040 mm, širok 1500 mm i visok 1358 mm. Širina između blatobrana je 1220 mm, a obujam teretnog prostora je 4200 litara

Nissan NV200 proizvodi se u tri tvornice u svijetu (Japan, Kina i Španjolska), a primjerci koji se prodaju u Hrvatskoj dolaze iz tvornice u Španjolskoj. Nissan NV200 Furgon dostupan je s dva paketa opreme - Standard i PRO. Testirali smo verziju s paketom opreme Standard koji je imao doplatu za Paket Fresh & Sound koji donosi ručni klima uređaj, radio s CD-om, priključak za MP3 player i četiri zvučnika, te Paket Glass (ostakljena stažnja dvokrilna vrata, grijači stakla na stražnjim dvokrilnim vratima, brisač na stražnjim dvokrilnim vratima). Od već uobičajenih detalja i opreme nedostajali su nam sigurnosni zračni jastuk za suvozača (poželjan detalj), električno podizanje stakala sprijeda (nije uvijet, lako se rukuje i ručnim podizanjem), električno podesivi vanjski retrovizori (nije uvijet, lako se rukuje i ručno), daljinsko centralno zaključavanje (to je pod obavezno imati), te dvoje bočnih kliznih vrata (samo u verziji s pet vrata), a ti detalji dolaze u seriji s bogatijim paketom opreme PRO koji je za oko 18.000 kn skuplji.

Image
Otvor stražnjih dvokrilnih vrata je širok 1262mm i visok 1228 mm

Za 5500 kuna na raspolaganju je dodatno jamstvo od 5 godina, bez ograničenja pređenih kilometara u četvrtoj i petoj godini, ako se vozilo redovito servisira u ovlaštenoj Nissanovoj mreži. Nissan NV200 apsolutni je novitet na svjetskom, ali i hrvatskom tržištu malih gradskih dostavnih vozila. Osvojena titula za najbolje dostavno vozilo u 2010. godini (titula Van of the Year 2010) odlična je preporuka za kupnju. Početak ponude kreće modelom Nissan NV200 1.6 4DR Furgon Standard po cijeni od 95.000 kuna (77.236 kn bez PDV). Dizelska verzija Nissan NV200 1.5 dCi Furgon Standard ima cijenu 110.000 kn (89.431 kn bez PDV-a), a uz dodatnu opremu cijena testirane verzije je 119.500 kn (97.155 kn bez PDV-a). Nissanov kompaktni NV200 na tržište malih furgona donosi nova mjerila za prostor, udobnost i praktičnost.

Davor Kindy

Image
Bočna klizna vrata imaju otvor širok 693 mm i visok 1171 mm i olakšavaju rukovanje teretom

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, dva ventila po cilindru, common rail, turbo, intercooler
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76,0 x 80,5 mm
Snaga: 63 kW/86 KS pri 3750 o/min
Moment: 200 Nm pri 2000 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa 5 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan McPherson, s poprečnim trokutastim ramenima, opružne noge, uvojne opruge, stabilizator: straga kruta osovina s jednostrukim lisnatim oprugama
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj, ABS, EBD
Gume: 175/70 R14
Karoserija: teretna, 3+1 vrata, 2 sjedala
Dimenzije: 4400 x 2011 x 1860 mm
Osovinski razmak: 272,5 cm
Teretni prostor: 4200 litara
Masa/nosivost: 1248/752 kg
Visina karoserije od tla: 15,8 cm
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 10,6 m (11,1 m između zidova)
Najveća brzina: 158 km/h
Potrošnja: 5,7/4,9/5,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 6-7,5 l/100km
Cijena osnovnog modela: 110.000 kn (89.431 kn bez PDV-a)
Cijena testiranog modela: 119.500 kn (97.155 kn bez PDV-a)

Image
Verzija sa četvora vrata ima serijski samo stražnja klizna vrata na desnom boku, a mnogima će biti potrebna i stražnja klizna vrata na lijevom boku (verzija sa petora vrata) za koja treba doplatiti 3000 kuna

SERIJSKA OPREMA FURGON STANDARD:
ABS (Anti-lock Brake System) sustav protiv blokiranja kotača, EBD (Electronik Brake Force Distribution) Električni regulator kočione sile, sigurnosni zračni jastuk za vozača, putno računalo, ostakljena pregradna stijena, ručno podizanje stakala sprijeda, pretinac za rukavice, šest kuka za pričvršćenje u teretnom prostoru, dimenzije guma 175/70 R14, čelični naplatci, bočna klizna vrata, bočna klizna vrata na desnom boku, dvokrilna asimetrična vrata na repu
Maloprodajna cijena: 110.000 kn (89.431 kn bez PDV-a)

Image
Putnička unutrašnjost dovoljno je ergonomska i praktična, ima puno pretinaca i vozač će biti zadovoljan

DODATNA OPREMA:
Paket Fresh & Sound: 8.500 kn (6.911 kn bez PDV-a)
Ručni klima uređaj, radio s CD-om, priključak za MP3 player, 4 zvučnika
Paket Glass: 1.000 kn (813 kn bez PDV-a)
Ostakljena stažnja dvokrilna vrata, grijači stakla na stražnjim dvokrilnim vratima, brisač na stražnjim dvokrilnim vratima
Cijena dodatne oprema ukupno: 9.500 kn (7.724 kn bez PDV-a)
UKUPNA CIJENA TESTIRANOG VOZILA: 119.500 kn (97.155 kn bez PDV-a)

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image
Straga su dvokrilna asimetrična ostakljena vrata. Lijevo krilo vrata ima brisač i grijano staklo (doplata)

Image
Vanjski retorvizori se podešavaju ručno i to tako da rukom treba pomaknuti cijelo kućište

Image
Ulazak vozača i suvozača na sjedalice je lak i brz, a sjedi se na povišenim sjedalicama što osigurava bolju preglednost

Image
Prozorima se rukuje ručno

Image
Ono što bi pod obavezno trebalo imati je barem (daljinsko) centralno zaključavanje, jer je nepraktično i zamorno posebno zaključavati i otključavati četvora vrata

Image

Image

Image

Image

Image
Stražnja dvokrilna vrata kod Furgona otvaraju se za 90 i 180 stupnjeva, a utovarni prag visok je 52,4 cm

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 26 Kolovoz 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL