Auto Portal - TEST VOLVO C70 2.0 D MOMENTUM
TEST VOLVO C70 2.0 D MOMENTUM PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 24 Kolovoz 2010

Image

U klasi coupe/cabrioleta ponuda je sve zanimljivija. U nižoj se klasi može kupiti mala Nissan Micra CC i nešto veći Peugeot 207 CC, u kompaktnoj je ponuda već bogatija, jer se nude Opel Astra Twin Top, Ford Focus CC, Renault Megane C-C i Peugeot 308 CC. Volkswagen Eos, u osnovi CC verzija Golfa, već ima prizvuk premium automobila, kakav je, ‘par excellence’, Lexus IS-C, kakvog upravo imamo na testu. O tome ćete moći pročitati uskoro. No, uzoran je primjerak i Volvo C70, kojeg smo vozili prošlog tjedna, jer može ponijeti epitet najljepšeg (što može biti sporno, jer je stvar ukusa) i najsigurnijeg (što je prilično nesporno). Na test smo dobili dizelski model 2.0 D sa 136 KS (radi se o PSA/Fordovom motoru 2.0 HDi/TDCi - najboljem iz programa francusko-njemačkih dizelaša), sekvencijalnim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom (pandan Volkswagenovog DSG-a) i bogatim paketom opreme Momentum. Dovoljno za ljetne užitke? I više od toga! Naime, švedski nas je model, u dvije izvedbe, ugodno iznenadio.

Image
Švedski coupe-cabriolet izgleda moćno i čvrsto, a istodobno elegantno i dinamično. U manje od pola minute pretvara se iz sportskog coupea u privlačnog kabrioleta, a podjednako je uvjerljiv u obje izvedbe

Premda bi naziv sugerirao drukčije, C70 je napravljen na istoj platformi kao i modeli C30, S40 i V50, što se prepoznaje po međuosovinskom razmaku od 264 centimetra. Po tome bi ispalo da je C70 kompaktna klasa, ali po svemu je bitnome najmanje srednja. Ne samo zbog dužine od 458 i širine od 182 centimetara. Više zbog masivne i čvrste, prave švedske izvedbe, što pokazuje i ukupna masa od 1670 kilograma. Razlog je, osim u tradicionalnoj švedskoj solidnosti, u izvedbi CC automobila. Naime, svaki kilogram, koji se izgubi u krovu, mora se nadoknaditi s dva u podnici (kako bi se nadoknadila narušena čvrstoća strukture). Zbog toga je Volvo C70 temeljito ojačan u donjem dijelu karoserije, a tome treba dodati elektrohidraulički mehanizam krova, koji ne sudjeluje, odnosno minimalno sudjeluje u strukturalnoj čvrstoći, a donosi gotovo sto kilograma dodatne mase. Sve je upakirano uz pomoć dizajnerskog studija Pininfarina, a mehanizam trodijelnog sklopivog krova u 29 sekundi sprema tvrdi krov u prtljažnik, ili ga podiže nad glavom.

Image
Solidna i bogata izvedba pruža uvjerljiv komfor za dvije osobe, a na stražnjim se sjedalima sjedi malo zbijeno i pristup nije najbolji. Zbog toga je Volvo C70 po izvedbi sjedala 2+2, što i nije mana u ovakvom autu

Volvo C70 2.0 D Momentum izgleda gospodski, te pruža talijansku ljepotu (vidi se ‘rukopis’ Pininfarine), uz prepoznatljiv stil Volva. Kad smo ušli u unutrašnjost i zalupili masivnim vratima, brzo smo shvatili kako griješe bogati kupci, koji po navici kupuju elitne njemačke automobile. Sve je napravljeno iznimno solidno i kvalitetno. Upadljiv dojam sigurnosti, upotpunjen je elitnom izvedbom sa sedan zračnih jastuka i kompletnom elektroničkom logistikom za smanjenje proklizavanja i povećanje sigurnosti. U nekim je detaljima izvedba iznad razine njemačkih konkurenata te se ne bi reklo da je od početka godine elitna švedska marka u vlasništvu kineskog koncerna Geely. Sprijeda je komfornije nego u modelu S40, iz kojega je izveden, zbog položenijih i mesnatijih sportskih sjedala. Duboko su profilirana te dodatno smanjuju komfor straga, gdje ima mjesta samo za manje osobe ili djecu. Ako treba, mogu sjesti i odrasle osobe, ali, tada prednje sjedala treba pomaknuti unaprijed. U luksuznoj unutrašnjosti, već nakon prvih metara, odnosno prelaska prve neravnine, osjetili smo uvjerljivu čvrstoću strukture karoserije. Kod sličnih je modela često uvijanje karoserije, posebice kod naglog manevriranja, a ovdje je sve besprijekorno, što poboljšava stabilnost kod brze vožnje.

Image
Izvrsno podvozje sa stražnjim multilinkom, izvedeno iz modela S40, koje je ojačano i s povećanim tragom kotača (sprijeda za 29, straga za 39 mm), pruža uvjerljiv kompromis stabilnosti i udobnosti. Sve naglašavaju 18-colni naplaci s gumama 235/40

Prtljažnik od 405 litara, kad se u njega spremi krov, smanjuje se na 200 litara, što nije reprezentativno, ali nije ni loše. Funkcionalnost je kod ovog modela ionako u drugom planu. Da bi se ušlo na stražnja sjedala treba malo gimnasticirati, a nedostatak prostora nadoknađuju bogata, elitna izvedba te besprijekorna završna obrada. U ponudi motora su 5-cilindarski benzinci 2.4/140 KS, 2.4/170 KS i 2.5T sa 230 KS te turbodizelaši: 4-cilindraš 2.0 D sa 136 KS i 2.5 D sa 180 KS. Slabiji je dizelaš prava mjera i najbolja motorizacija za ovaj model. U serijskoj je opremi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, a uz doplatu sa sekvencijalnim automatskim Powershift, također sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom. Taj je mjenjač posebice zanimljiv, jer se radi o jednakoj izvedbi Volkswagenovoj DSG. Zvuk dvolitrenog turbodizelaša ni približno nije uzbudljiv, kao u slučaju 5-cilindarskih inačica (benzinskih i dizelskih), ali ako to zanemarimo, sve je drugo vrlo dobro. Jasno, zbog mase od blizu 1,7 tona ne mogu se očekivati čuda, ali ubrzanju do stotke u 11,2 sekunde nema se što prigovoriti. Još manje najvećoj brzini od 205 km/h te ovaj auto nudi sve za sigurnu vožnju u visokom ritmu. Motor spremno reagira na gas i ubrzanja su kontinuirana i dovoljno snažna, s gotovo neosjetnim trzajima kod šaltanja u viši stupanj. Kad se nagazi gas mjenjač spremno šalta niže. a ručnim šaltanjem moguće je šaltati još brže.

Image
Dizajn unutrašnjosti naglašen je ‘lebdećom’ prednjom konzolom na kojoj je elegantna i precizna ručica mjenjača, koja omogućava i ručno šaltanje. Uz doplatu može se dobiti električno pokretanje sjedala

Dizelaš radi prilično uglađeno i pruža dovoljno temperamenta u gradskoj vožnji, čemu doprinose automatski mjenjač i prilično izravan upravljač. Na zavojitim cestama do izražaja dolazi izvrsno podvozje, koje je, u kombinaciji s 18-colnim naplacima i gumama 235/40, ‘brže’ od motora. Stabilnost poboljšavaju povećan trag kotača i sniženo težište (zbog temeljito ojačane podnice) te se bez velikog napora i iznenađenja može voziti sportski, a C70 se zadržava putanju i ponaša se neutralno i kod oštrih manevara. Tada treba samo blago dodavati upravljač. Ponekad, u zavojima, tek pogled na brzinomjer otkriva koliko se brzo vozi, Sigurnoj i brzoj vožnji doprinosu Powershift mjenjač, koji grize brže nego klasična automatika i neznatno povisuje potrošnju. Povoljna aerodinamika zaslužna za dobra vozna svojstva na velikim brzinama. Sve upotpunjuju snažne kočnice (s prednjim diskovima od 300 mm) i prvoklasna sigurnost. No, uz dobro prigušenje buke, ovaj je auto najprije gospodski, te je podjednako lijepo, možda i ljepše, voziti polako, pogotovo kad se krov složi u prtljažnik. Švedski su se stručnjaci pobrinuli da tada nema prejakog vrtloženja zraka oko vrata, na prednjim i stražnjim sjedalima, te da vožnja bude istinski užitak. A užitak je voziti se u tako lijepom i sigurnom autu, i promatrati kako vas drugi upadljivo promatraju. Volvo C70 2.0 D nema ekstremne performanse, ali je spreman je za svaki izazov. I sve to uz prosječnu potrošnju nižu od sedam litara. Cijena od 41.790 eura primjerena je ovakvom, skupocjenom tipu automobila (s dodatnom opremom 45.010 eura).

dr. Željko Marušić

Image

DOBRO JE ZNATI
CC je oznaka za kupe-kabriolet (Coupe Cabriolet), s tvrdim sklopivim krovom. Tu je koncepciju 1931. patentirao francuski inženjer Georges Paulin, a 1935. uveo Peugeot 402 Eclipse (na slici). Krov se ručno podizao i sklapao u prtljažnik te se kupe pretvarao u kabriolet. Novu generaciju te koncepcije, s elektrohidraulički pokretnim tvrdim krovom, 1996. je uveo Mercedes SLK, a 2001. predstavljen je Peugeot 206 CC, prvi koji je koristio tu oznaku. Nakon toga stižu takve verzije Megana, Focusa, Micre... Kako oznaku CC nitko nije nitko zaštitio, odnedavno je koristi Passat CC, za kupe-limuzinu, a kratica je od Comfort Coupe.

Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratilo u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje po sustavu common-rail, turbinsko prednabijanje
Obujam: 1997 ccm
Provrt x hod: 85,0 x 88,0 mm
Snaga: 100 kW/136 KS pri 4000/min
Moment: 320 Nm pri 2000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski, sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom
Prednji ovjes: neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator
Stražnji ovjes: neovisan, multilink, stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi, sprijeda 300 mm, straga 280, ABS+EBV
Karoserija: coupe/cabriolet, 2 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 458 x 182 x 140 cm
Međuosovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 200/405 L
Masa/nosivost: 1670/405 kg
Spremnik goriva: 62 l
Krug okretanja: 10,8 m
Gume: 235/40 R 18 (alu naplaci)
Najveća brzina: 205 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,2 s
Potrošnja: grad 8,1/otvoreno 5,3/kombinirano 6,3 l/100 km
Cijena: 41.790 EUR
Testni model: 45.010 EUR

Image

SERIJSKA OPREMA
alu-naplatci * maglenke * pranje svjetala * automatska klima * sportski upravljač u koži * ABS/EBD/EBA/DSTC * prednji i bočni zračni jastuci * zračne zavjese sprijeda i straga * multifunkcijski servo upravljač * daljinsko zaključavanje * el. paket stakala * dubinski i visinski podesiv upravljač * putno računalo * kožna sjedala * radio/CD sa osam zvučnika

DODATNA OPREMA
audio sustav High Performanse * Bluetooth sinkronizacija * alarm * grijanje prednjih sjedala * aktivna bi-ksenonska svjetla s brisačima * kožna ručica mjenjača s aluminijskim umetkom * kožni volan s aluminijskim umetkom

Image
Trodijelni sklopivi krov pritiskom na gumb na središnjoj konzoli, uz obvezno pritisnutu papučicu kočnice, u 27 sekundi sklapa se ispod stražnjeg poklopca. Pogledajte kako...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 30 Kolovoz 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL