Auto Portal - MAZDA U EUROPI 1967 - 1998
MAZDA U EUROPI 1967 - 1998 PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 29 Kolovoz 2010

Image
Mazda Cosmo Sport, 1967

Povodom 90. godišnjice Mazde, zavirit ćemo malo u povijest Mazdinu europsku povijest. Službeno, Mazda je u Europi počela prodavati automobile 1967., no tome je prethodilo gotovo cijelo desetljeće priprema. Tri prekooceanska poduhvata – Mazdina tehnička suradnja s njemačkim NSU i Felixom Wankelom oko proizvodnje rotacijskog motora 1961., dvije tvornice u južnoj Koreji 1962. i u južnoj Africi 1963. – dokazala su da Mazda može profitirati od prodaje izvan Japana. Mazda je 1965. ušla u drugu tehničku suradnju u Europi, ovaj put s britanskom kompanijom Perkins Services N.V. kako bi razvili dizelske motore, a ostvareni su i prvi kontakti s potencijalnim nezavisnim uvoznicima u Zapadnoj Europi kako bi dogovorili distribuciju i prodaju budućih Mazdinih automobila. Prva europska logistička organizacija, koja bi preuzimala automobile iz Hiroshime, tovarila ih na vlakove i kamione i slala ih u unutrašnjost, uspostavljena je u belgijskoj luci Antwerpen. Istovremeno Mazda je 1965. u Japanu završila ispitni poligon Miyoshi gdje će testirati i podešavati nove automobile, a godinu kasnije završila je izgradnja i Ujina tvornice osobnih automobila. Sada je sve bilo spremno za izvoz u Europu.

Prve godine Mazda je u Europi prodala 2.688 automobila u tri zemlje. Do 1972. ovaj broj popeo se na 50.000 vozila godišnje u 18 europskih zemalja. Tako je, na primjer, Mazda u Švicarskoj 1968. prodala 134 automobila, a do 1971. taj se broj popeo na 4.750. U Norveškoj je prodaja u istom razdoblju porasla sa 658 na 6.769 automobila. Rolf Knoch iz Austrije postao je 1969. prvi Mazdin nezavisni distributer, kada je prodao 181 automobil, da bi se do 1971. ovaj broj popeo na 5.483 automobila.

Image
Mazda 323 (1989.)

1970-e – Mazda Njemačka kao primjer uspješnog poslovanja
Mazda je 1972. potiho poslala Masayuki Kirihara u Düsseldorf u Njemačku kako bi uspostavio prvu nacionalnu prodajnu kopmaniju (NSC) na kontinentu. On je 1963. posjetio kompaniju NSU, a bila mu je poznata i dinamika zemalja u razvoju poput Japana. Za manje od godinu dana njegova mala kompanija preselila se iz malog ureda u Düsseldorfu u obiteljsku kuću dvokatnicu u obližnjem Hildenu (15 km južno od Düsseldorfa). Ostatak deseteljeća kontinuirano se gradila mreža partnera. Mazda Njemačka mogla se osloniti na čvrstu logističku organizaciju u Antwerpenu koja je zapadnoj Europi isporučivala automobile od 1967. Kada se radilo o privlačenju investitora u Mazdu, mogućnost vožnje automobila poput Mazde 323, 626 i sportskog RX-3 izuzetno je išla u prilog. No, tek 1979. – i predstavljanja Mazde RX-7 s novim logotipom na prednjoj maski – Mazda se uistinu etabilirala na najzahtjevnijem europskom automobilskom tržištu, Njemačkoj.

Image
Mazda 626 4WD (1990.)

1980-e – ekspanzija, katalizator i usluga dostupna 24 sata
U samo sedam godina Mazdini zaposlenici ni iz čega su stvorili uspješnu kompaniju i prodaja je krenula po svim segmentima. Sportski kompakt Mazda 323 i obiteljska Mazda 626 popularnost u Njemačkoj zaslužili su svojom podugačkom listom opreme i konkurentnom cijenom, savršenom kombinacijom kada se gleda vrijednost koju dobivate za novac. Kompanijino sjedište naraslo je do 1980. na 100 zaposlenika i preselilo se u veće zgrade u Leverkusen-Hitdorfu, mjestu na Rajni između Düsseldorfa i Kölna. Mazda je 1981. otvorila ured u Brusselsu koji je koordinirao uvoznike i distributere diljem Europe. Godinu kasnije, Mazda Njemačka zaposlila je mladu ženu po imenu Ellen Altmann, trenutačno direktoricu ljudskih resursa koja krajem ove godine ide u mirovinu.

Ostatak 80ih Mazda je koristila pristupačne cijene, inovativne tehnologije – bila je jedna od prvih koja je prodavala automobile s katalizatorom (1984.) – i uspješnu njemačku nacionalnu prodajnu kompaniju kao bazu za ekspanziju. Naziv Mazdinog ureda u Brusselsu je 1988. promijenjen u Mazda Motor Europe S.A./N.V., a preuzeo je i rukovodstvo ureda u Antwerpenu. Iste godine u Hitdorfu je izgrađeno veliko skladište dijelova i počela je 24-satna isporuka. Ovo je bio logičan potez, jer se Mazdina prodaja vrlo brzo povećavala, ne samo u Njemačkoj, nego i diljem Europe – od otprilike 118.000 automobila 1981., pa do 275.000 automobila 1990.

Image
Norio Fujimoto (Managing Director of Mazda Motors Deutschland 1985 - 1992) na ceremonioji postavljanja kamena temeljca scjedišta Mazda Motor Europe u Leverkusen-Hitdorf (Njemačka)

1990-e – predstavljena ikona MX-5 i osnovana Mazda Motor Europe
Početkom trećeg desetljeća svog postojanja u Europi, Mazda je iskusila prve probleme. Usprkos povijesnom predstavljanju MX-5 1990. i visokom potražnjom za njim, prodaja je pala zbog manjka novih masovnih modela. No, unatoč tome, Mazda je krenula u napad izgradnjom novog europskog Centra za istraživanje i razvoj u Oberurselu u Njemačkoj (1990.) i pobjedom na 24 sata Le Mansa autom pogonjenim rotacijskim motorom (1991.). Mazda Njemačka uselila se 1992. u svoje trenutačno sjedište u Leverkusenu. Tada je tamo radilo oko 450 zaposlenika, trećina u skladištu odmah do nove zgrade.

Kada se 1995. u Portugalu osnovala nova nacionalna kompanija, Mazda je krenula sa strategijom osnivanja distribucijskih centara na ključnim europskim tržištima. Mazdin europski centar za dijelove 1998. konsolidirao se u Mazda Motor Europe S.A./N.V., a europski ured u Brusselsu - koji je nadgledao Mazdine nezavisne distributere od 1988. – prebačen je u Leverkusen-Hitdorf u Njemačkoj. Ovo je utrlo put za osnivanje Mazde Motor Europe GmbH koja je sa radom počela godinu dana kasnije s osam zaposlenika smještenih u istoj zgradi s gđom Altmann i njenim njemačkim kolegama. Prvi predsjednik i CEO nove organizacije bio je Norvežanin Jan A. Brentebraten i s njim je engleski postepeno počeo zamjenjivati njemački kao službeni jezik. Iste godine u Willebroeku, Belgija, nedaleko Mazdine luke u Antwerpenu, osnovana je Mazda Motor Logistics N.V.. S ovom novom organizacijom i dolaskom novog tisućljeća Mazda je započela period do tad neviđenog rasta u Europi. Nastavlja se...

(dvk)

Image
Felix Wankel – Mazdina tehnička suradnja sa Felix Wankelom rezultirala je razvojem rotacijskog motora 1961. godine

Zadnja Promjena ( Petak, 27 Kolovoz 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL