Auto Portal - TEST KIA VENGA 1.4 CUP WCE
TEST KIA VENGA 1.4 CUP WCE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 31 Kolovoz 2010
Image

Na usporednom testu njemačkog Auto Zeitunga, jednom od najboljih automobilskih magazina, sukobili su se monovolumeni niže klase: Citroën C3 Picasso, Kia Venga, Nissan Cube, Opel Meriva i Škoda Roomster. Pobijedila je, naravno, Škoda Roomster (u rijetko kojem njemačkom usporednom testu ne pobijedi neka Škoda), na drugom je mjestu, naravno Opel Meriva. Tu nije bilo ništa sporno. Ali na trećem mjestu, ispred francuskog i japanskog konkurenta, plasirala se Kia Venga. Korejci su vrlo ozbiljno zagrizli u taj segment i odnedavno nude dva zanimljiva modela - Vengu i Soula. Istog ranga i slične koncepcije, a opet potpuno različita. Venga je dakle, jedan od najzanimljivijih monovolumena niže klase, koji već na prvi pogled oduševljava skladnom, funkcionalnom i kvalitetnom izvedbom. Testirali smo model s osnovnim benzincem od 90 KS, koji je i najisplativiji te s najbogatijim paketom opreme Cup WCE, koji se prepoznaje se po aluminijskim naplacima, svjetlima za maglu te kvakama i retrovizorima u boji karoserije.

Image
Stil metalnog bumbara provjerena je formula uspjeha, jer jamči dobro iskorištenje prostora, čvrstu strukturu i povoljan otpor zraka

Venga zgleda kao simpatičan, napuhani model niže klase. Podjednako je skladna sprijeda, bočno i straga. U karoseriji dužine 407 cm, širine 176,5 cm i visini 160 cm dobiveno je neočekivano puno prostora, a ugodno nas je iznenadila visoka kvaliteta materijala i izrade, što smo već u Sprijeda ima više mjesta nego u nekim modelima kompaktne klase, straga nešto manje, ali ipak dovoljno da se na kraće relacije uguraju i tri osobe. Blago povišen položaj sjedenja, razmjerno velika širina i prostrana armatura ostavljaju dojam za klasu većeg automobila. Solidan je i prtljažnik od od 440 litara (bez rezervnog kotača, a s rezervnim 314), koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava na 1390. Dizajn unutrašnjosti i cockpita kombinira dobro poznata rješenja, s brzinomjerom u središnjoj okrugloj duplji i dvije podrezane, lijevo okretomjer, a desno pokazivač goriva i kontrolne lampice. Upravljač lijepo ‘sjedi’ u ruci i dobro se podešava, sekundarne komande na središnjoj konzoli malo su nepregledne, a najbolju ocjenu zaslužuje precizna i solidno izvedena ručica mjenjača.

Image
Komfor u unutrašnjosti povećava međuosovinski razmak od 261,5 cm i pristojna širina, pa je Venga među najprostranijim modelima u klasi

Pod prednjom je haubom provjereni benzinac obujma 1396 ccm, s podešavanjem faze usisnih ventila, koji nas je već nakon paljenja oduševio uglađenim i mirnim radom. Radi se o prigušenoj verziji motora, koji u izvornoj izvedbi, koja se ugrađuje u Cee’d, razvija 109 KS. Njegovih 90 KS sasvim je dobra konjica za ovakav auto, a pogotovo 137 Nm pri 4000/min (isto kao jača verzija, ali na nižim okretajima). Mjenjač je ugodan i precizan, a motor elastičan, pa je vožnja užitak. Venga kontinuirano i prilično uvjerljivo do stotke ubrzava u 12,8 sekundi. Nije to revolucionarno, ali za ovaj je auto puna šaka brade. To vrijedi i za najveću brzinu od 168 km/h, koja je sasvim odgovarajuća za povišen auto. Dobru ocjenu zaslužuje i podvozje, koje je podešeno u Hyundai KIA istraživačkom središtu u Rüsselsheimu. Dobro upija neravnine na cesti i prigušuje šumove s ceste, a istodobno sprječava pretjerano naginjanje u zavojima. Zbog toga je vožnja ugodna, Venga lijepo vuče i lako se kontrolira, a i volan je dovoljno osjećajan, što smo zamjerili nekim konkurentima.

Image
Dobra vozna svojstva naglašavaju i vrlo snažne kočnice. Prednji diskovi od 280 i stražnji od 262 mm najveći su u klasi, Bravo KIA!

Kod punog opterećenja, motor je malo anemičan u početnom ubrzanju, ali to nije ni čudno, jer je i prazna Venga teža od 1,2 tone. Kome to smeta, može naručiti snažnijeg benzinca 1.6 sa 125 KS, a u ponudi su i uvjerljivi turbodizelaši: 1.4 CRDi sa 90 KS i 1.6 CRDi sa 128 KS. Potrošnja je također vrlina testne Venge. Na testu smo trošili sedam i pol litara, a u normalnoj se vožnji može računati s litrom manje. Kad se sve bolje sagleda, Venga je dobro izbalansiran, povišen, obiteljski automobil, koji pruža otprilike najviše što se može očekivati od automobila dugačkog 407 centimetara. Tome doprinosi i funkcionalan i prostran prtljažnik, koji upotpunjuje dojam automobila koji se zbog funkcionalnosti, voznih svojstava kupuje razumom, a zbog privlačnog dizajna i razumom. Tome doprinosi povoljna cijena: Venga se trenutačno može dobiti za 13.500 eura, a testni je model, zbog bogatije opreme nešto skuplji (15.580 eura). Zanimljiva opcija je i osnovni dizelaš, za 15.300 eura. A šlag na tortu je garancija od sedam godina (do 150.000 km) te ovaj model zaslužuje epitet jednog od automobila koji pruža najviše za uložen novac.

dr. Željko Marušić

Image
Prtljažnik od 314 litara, odnosno 440 bez rezervnog kotača, preklapanjem stražnje klupe povećava se do 1390, što Vengi osigurava status punopravnog obiteljskog automobila

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava i blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, podešavanje faze ventila (VVT)
Obujam: 1396 ccm
Provrt x hod: 71 x 84 mm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 6000/min
Moment: 137 Nm pri 4000/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPhersonove opružne noge, straga torzijska osovina (polukrut)
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm, diskovi 262 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: monovolumen niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 407 x 176,5 x 160 cm
Osovinski razmak: 261,5 cm
Prtljažnik: 314/440/1390 l
Masa/nosivost: 1220/470 kg
Spremnik goriva: 38 l
Krug okretanja: 10,4 m
Najveća brzina: 168 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,8 s
Potrošnja: prosjek 5,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,5 l/100/km
CIJENA: 15.580 eura

OPREMA CUP WCE* alu naplaci * maglenke * sve u boji karoserije * klima * radio/CD s komandama na upravljaču * bluetooth * električna stakla sprijeda i el. retrovizori * putno računalo * upravljač i mjenjač u koži * ABS/BAS * ESP * hill holder * zračni jastuci i zavjese * daljinsko zaključavanje * klizna stražnja sjedala…

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Srijeda, 08 Rujan 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL