Auto Portal - NOVA FORMULA 1 ZA SEZONU 2013. VRAĆA TURBO I GROUND EFEKT
NOVA FORMULA 1 ZA SEZONU 2013. VRAĆA TURBO I GROUND EFEKT PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 10 Rujan 2010

Image
Turbo punjač je u Formuli 1 zabranjen od 1989. godine, a zajedno s aerodinamičkim ‘ground’ efektom od 2013. godine vraća se u najbrži cirkus na svijetu

Detalji oko predloženog novog tehničkog pravilnika u Formuli 1, a koji bi trebali stupiti na snagu 2013. godine, polako cure u javnost u sve većim količinama. Radi se o dosta radikalnim novitetima, ali koje FIA službeno ne namjerava objaviti prije kraja 2010. godine. Svi vodeći stručnjaci Formule 1 slažu se da je Formula 1 zaslužila velike novosti kada su u pitanju motori, čiji je razvoj zamrznut, ali bi nova pravila trebala pogodovati konstrukciji znatno efikasnijih motora, a spominju se i radikalni propisi po pitanju aerodinamike osobito ‘ground’ efekta, te implementacije sustava u bolide Formule 1 od čijeg će razvoja imati korisni i obični cestovni automobili.

Image
Jedan od najljepših F1 bolida, Lotus s kojim je Mario Andretti osvojio titulu F1 prvaka 1978. godine. Colin Chapman, konstruktor Lotusa, izumio je aerodinamično pomagalo 'ground' efekt

Navodno su se svi šefovi F1 momčadi složili da se dozvoli korištenje 1,6-litrenog motora sa četiri cilindra i s ugrađenim turbo punjačem (što li na to kažu u Ferrariju!?). Da podsjetimo, turbo punjač je u Formuli 1 zabranjen od 1989. godine, jer su tadašnji motori razvijali 1000 KS pa i više (na treningu čak 1400 KS), te su bili opasni i prebrzi u to vrijeme. Novi prijedlog je da novi turbo motor ima ograničenje na maksimalno dozvoljenih 10.000 o/min , snaga bi bila limitirana na 650 KS, a ponovno bi bilo obavezno koristiti uređaj za akumuliranje kinetičke energije, koji bi kratkotrajno mogao isporučiti dodatnih 150 KS. Napajanje gorivom i zrakom bilo bi tako regulirano da taj novi motor na kraju bude na razini trenutačnih 2,4 V8 motora koje koristi Formula 1.

Image
Era Renault turbo motora koji su pred samu zabranu 1989. godine razvijali monstruoznih 1400 KS. Snaga je to s kojom su bolidi bili prebrzi za sve staze

Kako bi se poboljšala stabilnost bolida predviđa se povratak ‘ground’ efekta, koji je na području aerodinamike imao svoj vrhunac u 70-tim godinama prošlog stoljeća dok nije bio zabranjen na bolidima Formule 1 zbog sigurnosnih razloga. Bočne stranice bolida pomaknut će se prema prednjim kotačima kako bi se povećala zaštita vozača, a planira se i povećanje promjera naplataka, odnosno kotača. Sve ove najavljene novosti u pravilniku za 2013. godinu formulirat će i odobriti World Motor Sport Council.

Davor Kindy

Image

Zadnja Promjena ( Utorak, 28 Rujan 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL