Auto Portal - TEST LEXUS IS 250C LUXURY
TEST LEXUS IS 250C LUXURY PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 13 Rujan 2010
Image

Lexus, elitni brand Toyote, ni približno nije popularan u Hrvatskoj, kao primjerice u SAD-u, gdje se mjeri s Mercedes-Benzom i BMW-om. Ozbiljnije mu nije naškodila ni afera sa zapinjanjem papučice gasa, za koju se naknadno ispostavilo da je velikim dijelom inscenirana, odnosno da su u pitanju bila (i) nečasna posla konkurencije. To će ipak malo usporiti prodor na europsko (i hrvatsko) tržište te Lexusove vrijednosti još nisu prepoznali naši kupci premium automobila. Novitet kojeg smo testirali, coupe-cabriolet IS 250C, ulazi na teren Audija A5 2.0 TFSI Cabrio i BMW-a 325i Cabrio. Posebna, coupe-cabrioletska izvedba Lexusove limuzine IS predstavljena je na autosalonu u Parizu, prije dvije godine. Kad se na pritisak prekidača trodjelni aluminijski krov, uz gotovo nečujno zujanje 12 elektromotora i samo dvadeset sekundi, spremi u prtljažnik, privlačni se coupe pretvara u još ljepši cabriolet. Atraktivnost povećavaju vatreno crvena metalik boja Morello, mekana bijela koža u unutrašnjosti te sportski 18-colni naplaci. Uz sve to ide dizajn koji odstupa od ustaljenih klišeja i omogućava vlasniku da uživa u najvećem luksuzu, a pretjerano se ne ističe.

Image
Plemeniti japanski CC, s dodatnom opremom vrijedan blizu 70.000 eura, rijetka je zvjerka na našim cestama, što mu povećava privlačnost i ekskluzivnost

Luksuzno skockana i bogato opremljena unutrašnjost povećava dojam skupocjenog i moćnog automobila. Radi se o teškoj šminki, što se vidi kad se nakon zatvaranja vrata sjedala i volan elektromotorima vrate u početni položaj (sve se može podesiti u tri položaja, za tri vozača). Sjedala od mekane kože duboko su profilirana te se podešavaju na struju, a ekran u središnjem dijelu armature projicira sliku s kamere u stražjem dijelu vozila. No, to više i nije neka ekskluziva... Ugrađen je i vrhunski audio-sustav snage 240 vata, a njegov ugodan zvuk lijepo se uklapa u svilenkasto brujanje V6 motora, bolje prilagođenog otmjenoj vožnji, nego sportskoj jurnjavi. Komfor je na prednjim sjedalima prvoklasan, ali na stražnjim je tijesno (odmjerena su za djecu), kao u pravom 2+2 sportskom automobilu. Komfor straga očito je podređen užitku na prednjim sjedalima, što nas i nije iznenadilo. To će ipak malo kome smetati, jer oni kojima treba više komfora i udobnosti, mogu kupiti osnovni model IS. Vozila CC nisu dugo na tržištu te se treba naviknuti na njihove velike vrline, ali i neke mane. A mana u ovom modelu gotovo i da nema...

Image
Lexus IS-C dostupan je u verzijama 250 sa 2500 ccm i 208 KS te 350 sa 3456 ccm i 310 KS. Za ugodnu vožnju u visokom ritmu, bez pretjerivanja, slabija je verzija prava mjera

Iznenadilo nas je koliko je Lexusov coupe/cabriolet masivno i čvrsto napravljen te bismo, po konstrukciji i izvedbi, prije rekli da se radi o švedskom, nego o japanskom automobilu. To potvrđuje i masa, koja je u stvarnosti (s dodatnom opremom) blizu 1,8 tona. Završna je obrada na najvišoj razini, premda dijelovi od plastike i cockpit nisu na razini jednog Audija, a neki su sklopovi i prekidači preuzeti od 'konfekcijskih' modela Toyote. Ali to su tek sitnice. Vrlina ovog auta, a i osnovnog Lexusa IS, je klasična pogonska koncepcija, s uzdužno postavljenim motorom sprijeda i pogonom straga, kakvu koriste još samo Mercedes i BMW. Osigurava savršen balans, koji jamči izvrsna svojstva i užitak upravljanja (krug okretanja je samo 10,2 m). Prednosti se vide po dinamičnijem ponašanju auta i većoj okretnosti, što cijene pravi ljubitelji sportske vožnje. Jasno, velika masa, a i automatski mjenjač sa šest stupnjeva, malo ubijaju sportski temperament i ne može se izvoditi 'driftanje' kod naglih startova, uz zakrenuti volan. U ovakvom autu to i nije primarno. Solidnost i preciznost osjeća se u svakom dijelu unutrašnjosti i to je ono najvažnije.

Image
Lexusovi su modeli godinama u vrhu najvažnijih statistika kvalitete i pouzdanosti, što nisu poremetile ni nedavne afere. Visoka kvaliteta izrade ovog modela to potvrđuje

Jedina je realna mana ovog modela što s otvorenim krovom u stražnjem dijelu preostaje samo 165 litara prtljažnika, a obujam mu nije najbolje iskoristiv. Srećom, kad je krov iznad glave, obujam mu se povećava na 410 litara, što nije ništa posebno, ali je zadovoljavajuće. Dok smo vozili, a ljetna je vrućina već malo bila popustila, osjećali smo ugodno strujanje zraka oko glave, bez propuha i neugodnih vrtloga. To potvrđuje da su japanski dizajneri dobro složili aerodinamiku. Možda treba biti i malo darežljiviji u ocjeni, jer je Lexus IS 250C vjerojatno najugodniji CC za vožnju, koji se može kupiti. Zbog toga ni za hladnija vremena nije problem krstariti s otvorenim krovom i imati izravan kontakt s okolinom. Tome svakako pomaže ugodno prigušeni buka i vibracije, što se i očekuje od pravog premium automobilu. Zbog toga se može uživati i bez jurnjave, a sve upotpunjuje osjećaj velike sigurnosti, koji je itekako dobrodošao u automobilu bez (klasičnog) krova. Kad se krov prekrije, osjećaj je malo klautofobičan, kao u sportskom coupeu, ali u ovakvom hi-tech automobilu za posebne namjene to i nije problem.

Image
Ekskluzivnost se vidi i po tome što su straga ugrađene deblje gume - 255/40 R 18, a sprijeda su 225/40 R 18. To je posebnost snažnih automobila sa stražnjim pogonom

Automatski mjenjač sa šest stupnjeva i mogućnošću sekvencijalnog šaltanja hvata mekano, ali uvjerljivo. Nakon početne lijenosti, Lexus se brzo zahukta i do stotke sprinta u manje od devet sekundi. To je lošije nego što postižu konkurenti iz Münchena i Ingolstadta, ali je još uvijek uvjerljivo. Benzinac V6 s direktnim ubrizgavanjem vuče uvjerljivo već od 1500 okretaja, rado se vrti i lijepo prima gas. Ubrzanje je kontinuirano te dovoljno snažno i kod većih brzina. Mogućnost biranja dinamike vožnje (uključivanja sportskog programa) i ručnog šaltanja povećava temperament, ali zbog velike elastičnosti motora i solidne rezerve snage to i nije nužno. Dovoljno je ubaciti u D i nagaziti gas, a motor spremno povećava snagu i osigurava pristojno ubrzanje. Premda je i najveća brzina od 210 km/h za 30-ak km/h manja nego kod njemačkih konkurenata, teško je reći i riječ protiv toga. Zbog toga se može uživati i na autocesti, s dovoljno 'špirita' za izlazak na lijevu traku. Direktno ubrizgavanje osigurava, da usprkos velike mase i automatskog mjenjača, potrošnja nije previsoka. U praksi se kreće od devet do deset litara (na testu je bilo nešto viša). Sve to upotpunjuju izvrsno podvozje, snažne kočnice i precizan upravljač. Treba se naviknuti i na blagu početnu tromost, koja proizlazi iz velike mase i automatskog mjenjača, ali za uživanje u vožnji, sve je tu. Gotovo savršeno. Ne treba zanemariti ni neusporedivo manji rizik krađe nego kod njemačkih konkurenata niti prihvatljivu cijenu. Zbog toga će poneki ljubitelj elitnih automobila i kod nas kazati - zašto ne.

dr. Željko Marušić

Image
Za Lexus IS 250C Luxury treba izbrojiti 63.000 eura, a s dodatnom opremom blizu 70.000. Puno, za većinu kupaca i previše, ali to je ipak desetak tisuća eura manje nego što stoji audi A5 TFSI Cabrio ili BMW 325i Cabrio

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski V6, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, kućište i blokovi od aluminijskog lijeva, lijeva, 2x2 bregasta vratila (lanci), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje
Obujam: 2500 ccm
Provrt x hod: 83 x 77 mm
Snaga: 153 kW/208 KS pri 6400/min
Moment: 252 Nm pri 4800/min
Pogon: stražnji
Mjenjač: automatski, sekvencijalni, sa šest stupnjeva i hidrodinamičkim pretvaračem momenta
Prednji ovjes: neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator
Stražnji ovjes: neovisan, multilink, stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi, sprijeda 296 mm, straga 309, ABS+EBV+BAS
Karoserija: coupe/cabriolet, 2 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 463,5 x 180 x 141,5 cm
Međuosovinski razmak: 273 cm
Prtljažnik: 200/405 L
Masa/nosivost: 1740/315 kg
Spremnik goriva: 65 l
Krug okretanja: 10,2 m
Gume: 225/40 R18 i 255/40 R18 (alu naplaci)
Najveća brzina: 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9 s
Potrošnja: grad 13,3/otvoreno 7,1/kombinirano 9,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 10,2 l/100 km
Cijena: 63.500 EUR
Testni model: 69.200 EUR

Image

SERIJSKA OPREMA
Serijska oprema (Luxury)
ABS+BAS+EBD+VSC+TC • prednji, bočni i zračni jastuci za koljena i glavu vozača i suvozača • aut. klima • nadzor tlaka u gumama • aktivni nasloni za glavu • el. podesiva prednja sjedala s grijanjem/ventiliranjem i memorijom • el. otvaranje prednjih i stražnjih stakala • el. podesivi i sklopivi vanjski retrovizori • el. podesivi multifunkcijski upravljač • kožne presvlake • aktivna xenon svjetla • retrovizor sa samozatamnjivanjem • radio/CD sa 8 zvučnika • tempomat • pomoć pri parkiranju • aut. paljenje brisača • tonirana stakla • maglenke • aluminijski naplaci (18 cola) • alarm

DODATNA OPREMA
Navigacija i hi-fi sustav Mark Levinson • metalik boja
Ukupno 5700 eura

Uz pomoć 12 elektromotora trodijelni se krov u samo 20 sekunda sprema u stražnjem dijelu Lexusa...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 27 Rujan 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL