Auto Portal - TEST MAZDA 6 SPORT COMBI CD 129 TE
TEST MAZDA 6 SPORT COMBI CD 129 TE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 22 Rujan 2010
Image

Rijetko smo kada bili ugodno iznenađeni performansama nekog modela, kao što je to bio slučaj s dizelskom Mazdom 6 Sport Combi CD 129 TE, koju smo testirali prošlog tjedna. Karavan srednje klase iz Hiroshime, koji je na jesen 2007. stigao u drugoj generaciji, a nedavno je redizajniran, isprobali smo u osnovnoj dizelskoj verziji snage 129 KS. Japanski čeverocilindraš obujma 2184 ccm dostupan je i sa 163 te 180 KS, ali za normalnu vožnju, a i više od toga, ovaj je motor puna šaka brade. To pokazuje okretni moment od 340 Nm pri 1800/min, ali još više činjenica da najveću snagu razvija pri samo 3500/min. Na nižim okretajima najveću snagu razvija jedino Mercedesov četverocilindraš od 2143 ccm, a većini konkurenata za to treba 4000 okretaja. Da nismo znali s koliko snage raspolaže, rekli bismo da ima najmanje 150 konja. Ako kupujete ovaj model, zbilja nema potreba doplaćivati snažniji paket snage. Zasigurno se nigdje nećete osjećati u podređenom položaju, odnosno da vam išta nedostaje.

Image
Japanski dizelski karavan, koji se i proizvodi u Japanu (što je jaka referenca) izgleda elegantno i funkcionalno, a uvjerljiv dojam naglašava upadljivo kvalitetna izvedba

Testirali smo najnižu dizelsku snagu, ugrađenu u solidan karavan srednje klase, ali zato paket opreme TE bogat. Već osnovni CE ima sve bitno, a testni je dodatno obogaćen kožnim oblogama upravljača i mjenjača, automatskom klimom, kvalitetnim audio uređajem te atraktivnim 17-colnim alu naplacima s gumama 215/50 R 17. Mazda 6 je skladno dizajnirana, u ‘zoom-zoom’ stilu. Lijepo i elegantno izgleda kao limuzina, a karavan djeluje još privlačnije. Prvi je dojam uvjerljiv zbog visoke kvalitete izrade i solidnih materijala, a kokpit s velikim okruglim instrumentima pregledan je i funkcionalan, te kvalitetno izrađen. Takav je dojam za cjelokupnu mehaniku te je ‘šestica’ jedan od najdorađenijih modela u klasi. Zasigurno i jedan od najkvalitetnijih, za što je zaslužna i proizvodnja u Hiroshimi. Zbog svega toga, a i maksimalnih ocjena za sigurnost po Euro-NCAP testu, cijena od 26.730 EUR izgleda prihvatljivo. Upravo tako, premda je mnogima nedostižna.

Image
Premda je s obujmom prtljažnika od 519 do 1751 litara među najboljima u klasi, ‘šestica’ izgleda i kao dinamičan life-style karavan, pomalo šminkerski

Četverocilindaraš obujma 2184 ccm, u drugoj je izvedbi, zahvaljujući manjem turbopunjaču bržeg odziva, pojačan sa 125 na 129 KS. Još više, sa 310 na 340 Nm, povećan je okretni moment. I to je tajna uvjerljivih performansi. Japanski dizelaš ima lanac za pogon bregastih vratila te radi muški uvjerljivo, a u usporedbi s prethodnom verzijom radi nešto uglađenije. To je dobrodošlo ako se želi uživati u umjerenoj vožnji. Uz potporu dobro odmjerenog mjenjača sa šest stupnjeva Mazda 6 na pritisak gasa spremno kreće naprijed. Temperament je uvjerljiv od niskih okretaja, a i kad se želi voziti sportski ne treba ići iznad 3800 okretaja. Zasluga je to i okretnog momenta od 310 Nm, koji se otpušta već od 1800/min. Stotku lovi u 10,9 sekundi, a najveća je brzina 193 km/h. Treba li kome više? Vjerujte da ne treba, osim ako ne mislite opako kršiti propise. Pogotovo što je, zbog uvjerljivog odziva, od niskih okretaja dojam još bolji nego što pokazuju ti podaci. Dobar dojam zaokružuje i povoljna potrošnja. Na testu je iznosila 6,8 litara, a u normalnoj vožnji, bez pretjerane štednje dovoljno je šest.

Image
Izvrsnu ocjenu zaslužuje i podvozje, oplemenjeno 17-colnim aluminijskim naplacima, koje dobro prigušuje udarce s ceste a osigurava i temperamentnu vožnju

Uvjerljivim performansama doprinosi i najmanja masa u klasi (ovaj model jedini među dizelskim karavanima srednje klase ima masu manju od tone i pol), što je zasluga dosljednog korištenja finozrnatog čelika visoke čvrstoće. Za karavan ima vrlo dobru aerodinamika, a voznim svojstvima dobro asistiraju i snažne kočnice, s prednjim diskovima od 30 cm. Na japanskoj limuzini, koja se proizvodi u Hiroshimi, sve je perfektno izbalansirano te vrijedi svakog uloženog novca te je zasigurno jedan od najboljih modela u klasi. Lijepo se sjedi sprijeda i straga, izvedba kokpita je, naprosto uzorna. Toliko uzorna da bi je trebalo pokazivati i analizirati u svim školama industrijskog dizajna. A i ručna je kočnica klasična, a ne elektronička (to se malo kome sviđa) ili nožna. A sve naglašava visoka kvaliteta izrade. Zapravo, kod Mazde 6 najveća je vrlina što izgleda kao da je sve napravljeno, a takav je i osjećaj kod nožnih i ručnih komandi, da traje sto godina... Dakle, sve pet - Mazda šest!

dr. Željko Marušić

Image
Prtljažnik je velik i funkcionalan, a i kad je potpuno napunjen i opterećen, stražnji dio ne potone, te se zadržavaju dobra vozna svojstva

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), izravno ubrizgavanje common-rail, intercooler
Obujam: 2184 ccm
Provrt x hod: 86,0 x 94,0 mm
Snaga: 92 kW/129 KS pri 3500/min
Moment: 340 Nm pri pri 1800 - 2600/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 299 mm, straga puni diskovi 280 mm, ABS+EBV
Gume: 215/50 R 17
Karoserija: karavan, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 478,5 x 179,5 x 149 cm
Osovinski razmak: 272,5 cm
Prtljažnik: 519/1751 l
Masa/nosivost: 1475/550 kg
Spremnik goriva: 64 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 193 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s
Potrošnja: grad 6,6 / otvoreno 4,4 / kombinirano 5,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,8 l/100 km
Cijena: 26.730 EUR

Još fotografija...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Utorak, 28 Rujan 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL