Auto Portal - NEUHVATLJIVI ALONSO PRVI NA VN SINGAPURA
NEUHVATLJIVI ALONSO PRVI NA VN SINGAPURA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 26 Rujan 2010

Image

Jedina noćna utrka u ovogodišnjem kalendaru Formule 1 vozila se na gradskim ulicama na stazi Marina Bay Street za VN Singapura. Premda je najavljivana kiša izostala, interesantnih dvoboja i pretjecanja bilo je iznadprosječno puno. Start su svi vodeći odlično odradili i bez kontakta, tako da je poredak na startu nastavljen i u samoj utrci. S obzirom da je Massa startao u utrku kao posljednji, zbog problema s mapom motora na kvalifikacijama kada je motor stao bez zabilježenog vremena, u Ferrariju su se odlučili da odmah u prvom krugu ode u boks i pređe na tvrđe gume s kojima je odvezao svih 60 krugova do kraja utrke. Ova strategija se pokazala kao vrlo dobrom, jer je na kraju Massa utrku završio kao deseti i uhvatio je važan bod za Ferrari i sebe.

Image

U trećem krugu u desetom zavoju Liuzzi je zaustavio svoj bolid pa je na stazu izašao sigurnosni automobil. Od prvih deset vozača samo je Webber okrenuo rulet i iskoristio sigurnosni automobil te otišao u boks po tvrđe gume, a zanimljivo je i da su svi sporiji bolidi niže od 10. mjesta otišli promijeniti gume. Ovaj trenutak bio je prvi presudni trenutak za konačni odličan visoki plasman Webbera. Webberu su se posložile karte, pa je nakon normalne izmjene guma prvih deset vozača koja se odvila polovicom utrke, uspio kroz boksove zasjesti na treće mjesto ispred McLarenovog dvojca - Hamiltona i Buttona.

Image

Alonso kao prvi i Vettel kao drugi odvezli su na prva dva mjesta cijelu utrku, a zanimljivo je da su u 30. krugu istovremeno ušli u boks po nove gume. Cijelu utrku ova dva vozača odlično su kontrolirali utrku i ni u jednom trenutku nije dolazilo u pitanje njihova pozicija u utrci. Međutim poslije izmjene guma, već krug kasnije u 32.krugu, Kobayashi se u jednom zavoju zabija u metalnu ogradu, a u njega bolid Bruno Senne, te na stazu ponovno izlazi sigurnosni automobil. Kada se sigurnosni automobil u 36. krugu maknuo sa staze, četvrti Hamilton je pritisnuo Webbera koji je obilazio zaostali bolid. Hamilton je na ravnom dijelu pokušao s desne strane prestignuti Webera, ali uslijedio je lijevi zavoj te Webber s prednjim desnim kotačem udara u Hamiltonov lijevi stražnji dio bolida. Hamilton izlijeće i zbog oštećenja odustaje, a Webber bez oštećenja nastavlja dalje. Bio je to drugi presudni trenutak za konačni odličan visoki plasman Webbera

Image

To je druga utrka za redom kako Hamilton na isti način odustaje u utrci. Hamilton je prijašnjih godina takve situacije izvodio isto tako na silu i do sada su mu se drugi micali ne želeći riskirati sudar i svoje odustajanje. No, i takvom bezobraznom postupanju Hamiltonu došao je kraj. Massa mu u Italiji nije popustio, a nije ni morao, a sada mu nije popustio ni Webber u Singapuru. Hamilton si je sam kriv, jer kako je istim načinom vožnje osvojio svoje prvo prvenstvo, lako je moguće da ga zbog istog stila izgubi ove godine.

Image
Heikki Kovalainen pokušava ugasiti požar na motoru bolida Lotusa

Za sam kraj bismo opet pohvalili Kubicu, koji je 15 krugova prije kraja utrke probušio stražnju gumu, te je morao neplanirano po drugi put u boks. Jedno zlo za drugo dobro, rekli bismo, jer je sa novim gumama Kubica naprosto letio stazom i prestignuo šest bolida, u prosjeku jednog po krugu, tako da je završio na visokom sedmom mjestu na kraju utrke. Na šestom mjestu Barrichello je sa 30,7 sekundi prednosti ipak bio predaleko za 'hvatanje'. Poslije 15 utrka ove sezone u ukupnom poretku vodi Webber sa 202 boda, drugi je Alonso sa 191, treći Hamilton (182), Vettel (181) i Button sa 177 bodova. Može se reći da su svih pet vozača i dalje u ravnopravnoj utrci za titulu najboljeg, pa se može pretpostaviti da će odluka o prvaku biti odlučena u zadnjoj utrci sezone. Iduća utrka vozi se na trkalištu Suzuka za VN Japana 10. listopada 2010. godine.

Davor Kindy

NAPOMENA: Po završetku utrke suci su naknadno kaznili Adriana Sutila (Force india) na osmom i Nico Hulkenberga (Williams) na devetom mjestu s dodatnih 20 sekundi na ostvareno vrijeme u utrci, pa su pomaknuti na deveto i deseto mjesto. Tako je Massa koji je postigao deseto vrijeme u utrci napredovao na konačno osmo mjesto utrke i priskrbio sebi i Ferrariju veći broj osvojenih bodova.

REZULTATI VN SINGAPURA (po završetku utrke, ali koji su kasnije korigirani)

Image

REZULTATI VN SINGAPURA (s korigiranim vremenima)
Image

UKUPNI POREDAK VOZAČA
Image

UKUPNI POREDAK MOMČADI
Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 27 Rujan 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL