Auto Portal - TEST FORD FIESTA 1.6 TI-VTC TITANIUM
TEST FORD FIESTA 1.6 TI-VTC TITANIUM PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 28 Rujan 2010
Image

Ford Fiesta četvrte generacije na našem je tržištu već drugu sezonu, a solidnom je uspjehu pomogao izazovan kinetički stil te titula 'hrvatskog automobila 2009. godine'. Da se radi o solidnom modelu, pokazuje i srodstvo s Mazdom 2 te izvedba koja snažno odstupa od stereotipa u nižoj klasi. Stručnjaci iz Forda pošteno su odradili posao što ponajprije vrijedi za dizajnerski odjel, koji je hrabrim potezima olovkom nadišao sve stereotipe kojima robuje većina konkurenata. Premda je dužinom od 395 cm među najkraćima u nižoj klasi, to nadoknađuju širina od 172 i pristojna visina od 148 centimetara. Sportski stil, gotovo kao u kupeu, naglašava dinamičnost i dobru aerodinamiku, a sve je povišeno za oktavu skupocjenom izvedbom Titanium. Atraktivna metalik boja i privlačni 17-colni aluminijski naplaci (doplata) pokazuju da se radi o modelu posebnog kova. Naravno, to prati i odgovarajuća motorizacija, s 'oštrih' 120 konja pod haubom, a kad se tome doda sportska i gotovo elitna izvedba unutrašnjosti, sa skupocjenim kožnim oblogama, sve dobiva okus automobilskog bombona. Istina je da se osnovna Fiesta, s pristojnih 82 KS i opremom kojoj ništa ne manjka, može dobiti za 10.500 eura, ali i ovaj model, za kojeg koji s kožnim oblogama treba izbrojiti 15.580 eura, realno nije preskup. Užici se plaćaju, a ovaj ih model nudi prilično.

Image
Adut niže klase iz Kölna, s najbogatijim paketom opreme, u sportskom stilu, izgleda šminkerski i uvjerljivo. Takva su mu i vozna svojstva...

U unutrašnjosti je u prvom planu središnji dio prednje armature, gdje pogled mame prekidači izgledom nalik tipkovnici mobitela. Dojam pomalo jeftine plastike osnovnog modela, u ovoj šminkerskoj izvedbi, potpuno je nestao. Sve dobiva i izgled 'fun-cara', dakle auta za uživanje. Sportski profilirana kožna sjedala izvrsno izgledaju, a na njima se tako i sjedi. Sve se precizno namješta te je položaj za upravljačem za svaku pohvalu. Osjećaj i užitak upravljanja, tradicionalna je vrlina Fordova (zbog toga se Focus ljepše vozi od Golfa, a pogotovo od Astre), pa to vrijedi i za Fiestu. Pogotovo u ovoj izvedbi. Za to su zaslužni izvrsna ergonomija (položaj i oblik komandi) te jednako takvo podvozje (u to spadaju ogibljenje, upravljački mehanizam i kočnice), što je tradicionalan specijalitet Forda. Sportska je stabilnost postignuta bez prevelike, odnosno neugodne tvrdoće ovjesa, od koje pate neki konkurenti sportskih ambicija (Polo, Corsa...). Dobra je i prostranost, pogotovo sprijeda, a prtljažnik od 295 litara jedan je od najvećih u klasi. To ipak nisu glavni aduti ove Fieste. Mesnata sjedala kradu malo prostora unutrašnjosti i oduzimaju atribute obiteljskog auta. No ovaj, svojevrstan 'life-style' model, može se tretirati i kao sportski 2+2, na što podsjeća i padajuća linija krova, pa to i nije mana. I završna je obrada bez zamjerki - solidna četvorka.

Image
Verzija s trojim vratima je atraktivnija, ali nešto manje funkcija od peterovratne, pa za ulazak na stražnja sjedala treba malo gimnasticirati. U ovoj je izvedbi to prava mjera

Testni je model opremljen atmosferskim benzincem pune oznake 1.6 Duratec Ti-VTEC, s podešavanjem faze usisnih ventila, koji je zasad najmoćniji u ponudi. Premda snaga od 120 KS iz obujma od 1596 ccm nije ništa posebno, motor ima dosta špirita i oštro reagira na gas. Za to je zaslužna i masa od 1050 kg (stotinjak kilograma manje od konkurencije), koja je postignuta koncepcijom 'downsizing' - korištenjem tanjeg, ali visokočvrstog, finozrnatog čelika. Zbog toga je školjka Fieste istodobno najčvršća i najlakša u klasi. Sve to pogoduje performansama i potrošnji, a i voznim svojstvima. Rezultat je mogao biti i uvjerljiviji, da stručnjaci iz Kölna nisu, radi smanjenja potrošnje (to je uvijek prioritet) ugradili predugačak završni prijenos. Ipak, do stotke se sprinta u manje od deset sekundi te ne treba tražiti više. Efekte 'štednog prijenosa' nadoknađuje i solidna elastičnost motora (zasluga podešavanja faze ventila), pa se brzo i lako hvata pravi osjećaj za sportsku vožnju. Zahvaljujući precizno podešenom podvozju i 17-colnim aluminijskim naplacima s gumama 205/40 (doplata 350 eura, a serijske su 195/50 R15), Fiesta drži cestu kao da je na tračnicama. Zavoje prolazi poput go-karta i tek u graničnim uvjetima treba blago pojačavati zakretanje volana. Stražnji dio je dio i kod najoštrije vožnje potpuno discipliniran, odnosno auto je gotovo potpuno neutralan. Stoga zaključujemo rečenicom, koju su na ove prostore 70-ih uveli novinari slovenskog Avto Magazina, da je 'podvozje brže od motora'.

Image
U opremi Titanium je sve što se može poželjeti u malom automobilu (automatska klima, komande audio uređaja na volanu), a za pohvalu je i dizajn unutrašnjosti. Luksuzne kožne obloge doplaćuju se 1233 eura

I kočnice su na visini zadatka, snažne i lako se doziraju, te se bez napora, i s velikom porcijom užitka, može voziti u visokom ritmu. Razmjerno mali međuosovinski razmak, od 249 cm (u nižoj klasi najveći ima Clio - 257,5 cm) donekle ograničava komfor na stražnjim sjedalima, ali doprinosi prtljažniku i, još više, okretnosti. Dakle, osjećaju kontrole, upravljivosti i užitku vožnje. Zbog toga ovoj Fiesti najviše prija oštra vožnja po zavojitoj cesti, gdje može zapapriti i znatno snažnijim modelima. Zahvaljujući dobroj aerodinamici (koeficijent otpora zraka 0,32 za mali auto bez repa je izvrstan) Fiesta se suvereno ponaša i na autocesti. Najveća je brzina 193 km/h, a važnije od toga je što je ubrzanje uvjerljivo sve do 160 km/h (u četvrtom stupnju). Nema se što prigovoriti ni zadržavanju pravca, čemu ne pogoduje kratak međuosovinski razmak. Ugodnoj vožnji doprinosi i precizan mjenjač te smo jedino poželjeli nešto kraću, sportskiju ručicu mjenjača. Buka je dobro prigušena, posebice udarci s podloge, a zvuk motora u unutrašnjosti postaje izraženiji tek iznad 5500/min. Dobar dojam zaokružuje i potrošnja goriva. Na testu smo, u oštrom ritmu, prosječno trošili 7,4 litre, a u normalnim se okolnostima može lijepo voziti i sa 6,5. Zbog toga je Fiesta 1.6 Ti-VTEC Titanium preporučljiv izbor za ljubitelje šminkerskih i temperamentnih mališana. Objektivno, 120 konja dovoljno je i za sportsku vožnju, a precizno podešen motor lijepo se vozi i na niskim okretajima.

Image
Premda među najlakšima u klasi, Fiesta je suvereno osvojila pet zvjezdica po Euro-NCAP testu, a dojam sigurnosti pojačava sedam zračnih jastuka (uključujući i za koljena), čvrsta izvedba i dobro obložena unutrašnjost

USPJEH JE POČEO 1976.
Da se podsjetimo, prva je Fiesta predstavljena sredinom 1976. (na slici), kao Fordov odgovor na sve veću najezdu japanskih automobila na europsko i američko tržište. Inicirao ga je tadašnji predsjednik Forda (i kasniji spasitelj Chryslera) Lee Iacocca. Silno je želio početi proizvodnju još 1974., u jeku velike naftne krize, što bi bio pun pogodak, ali Henry Ford II je projekt ocijenio rizičnim. Fiesta je brzo postala jedan od najpopularnijih malih automobila. Temeljito je dorađena 1981. te je na tržištu izdržala do 1989., kad stiže model druge generacije. Bila je to dosad najpopularnija izvedba, kojoj je 1995., nažalost nezgrapno napuhan prednji dio. Model treće generacije na tržište je stigao 2002., te je uspješno redizajniran 2006.

dr. Željko Marušić

Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, 4-cilindarski, redni, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje multipoint
Obujam: 1596 ccm
Provrt x hod: 79,0 x 81,4 mm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000/min
Moment: 152 Nm pri 4050/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 258 mm, straga bubnjevi, ABS+EBV, ESP
Gume: 195/50 R15 (testni model 205/40 R17)
Karoserija: kombilimuzina niže klase, 3 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 395 x 172 x 148 cm
Osovinski razmak: 249 cm
Prtljažnik: 295/980 L
Masa/nosivost: 1050/450 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,4 m
Najveća brzina: 193 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja: grad 7,9 / otvoreno 4,7 / kombinirano 5,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,4 l/100 km
CIJENA: 15.580 EUR (s kožnim oblogama)

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Petak, 01 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL