Auto Portal - TEST PEUGEOT RCZ 2.0 HDI
TEST PEUGEOT RCZ 2.0 HDI PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 06 Listopad 2010

Image

Sve samo kopirano, napisali su, pola u šali a pola ozbiljno, novinari njemačkog Auto Zeitunga, za prvi Peugeotov coupe 2+2. I zbilja, na prvi pogled RCZ izgleda poput blizanca Audija TT, ali kod stvaranja takvog automobila mnogo je toga unaprijed zadano. A kao što je TT sportski klon Golfa, tako je i RCZ sportska izvedenica modela 308. Na to ukazuje međuosovinski razmak od 261 cm i korištenje brojnih mehaničkih komponenti. No, radi se o samosvojnom i uspješno dizajniranom sportskom modelu, čiju posebnost naglašava i činjenica da se proizvodi u Grazu, u tvrtki Magni Steyr, gdje nastaju i Mercedes-Benz G te BMW X3. Konceptni je model predstavljen 2007. na salonu u Frankfurtu i tada su samo rijetki vjerovali da će doživjeti tržišnu verziju. To se ipak dogodilo u rujnu prošle godine, također u Frankfurtu, a pred ljeto privlačan je francuski coupe stigao i u prodajne salone. Prvi su dojmovi bili više nego povoljni, ne samo zbog privlačnog dizajna, nego i naglašeno solidne izvedbe, koju potvrđuje austrijska proizvodnja.

Image
Premda neodoljivo podsjeća na Audi TT, francuski je coupe zadržao prepoznatljivu masku Peugeota, a atraktivni i široko razmaknuti 18-colni kotači naglašavaju sportska svojstva

Upadljivo okretanje prolaznika tijekom testa pokazalo je da su francuski dizajneri dobro odradili posao. Mrak od auta - bio je jedan od komentara, koji pokazuje stvarno stanje. Otvaranjem masivnih vrata, bez okvira stakla, lako se dolazi do prostranih i lijepo dizajniranih prednjih sjedala, obloženih kožom. Sjedi se nisko i položeno, kao u pravom sportskom automobilu, sjedala pružaju dobar bočni oslonac, a podešavanje upravljača po dubini i visini te električno namještanje sjedala osiguravaju zauzimanje dobrog položaja za upravljačem. Nema se što prigovoriti ni položaju suvozača, koji također sjedi komforno i, rekli bismo, prilično raskošno. Pohvalan dojam, uz kožne obloge sjedala, naglašavaju i aluminijske papučice s gumenim čepovima, te širok oslonac za lijevu nogu. Posebno je zanimljiv analogni sat, u središnjem dijelu prednje armature - taj detalj podsjeća na kultne britanske jurilice iz 50-ih. Na stražnjim se sjedalima sjedi prilično skučeno i gotovo da su neupotrebljiva - da bi se moglo sjesti, prednja sjedala treba gurnuti dosta naprijed i tada mjesta pomanjka sprijeda.

Image
Izvedba je uspješna i na prvi pogled skupocjena te malo što pokazuje srodnost sa konfekcijskim kompaktom. RCZ je puno uvjerljiviji, od također sportskog modela 308 CC

Masivna i teška vrata (koja naglašavaju sigurnost) zatvorila su se s uvjerljivim 'bup' te smo se našli na poprištu visoke tehnologije i sportski dizajniranog interijera. Uzimajući u obzir temeljne principe, RCZ i nije pravi sportski automobil, nego svojevrstan surogat u sportskom stilu (tehnološka je osnova potpuno model 308), ali to ne smeta. Sve je napravljeno na najbolji način: mekana koža, brušeni aluminij, sjajni krom, mekane obloge te sjajan 'klavirski' lak. Kvaliteta materijala i završna obrada su vrlo dobri. Iza kratke ručice mjenjača je tipka za podizanje i spuštanje stražnjeg spojlera, koji izdizanjem osigurava solidni porciju 'downsizinga' kod velikih brzina. S okretanjem kontaktnog ključa (u ovakvom bi autu bolje pristajalo dugme za paljenje), motor je proradio resko i pomalo sportski agresivno, puno uvjerljivije nego u 308-ici. Ah, da, testni je model opremljen provjerenim common-rail turbodizelašem 2.0 HDi, koji se ugrađuje u dvadesetak modela Peugeota, Forda i Volva. U ponudi je još i turbobenzinac 1.6 THP, napravljen u suradnji s BMW-om, u izvedbama sa 156 i 200 KS.

Image
Premda nema performanse za obaranje rekorda, kombinacija velikog dizelskog momenta, dobrog mjenjača sa šest stupnjeva i sportskog podvozja omogućavaju sportski vožnju

Dizelaš u ovakvom autu donedavno bi bio čista hipokrizija, ali okretni moment od 340 Nm te snaga od 163 KS više nego uvjerljivo pokreću francuski coupe mase 1,4 tone. Kod naglog starta, u prva dva stupnja, pogonski prednji kotači lako dolaze do granice proklizavanja, kad se uključuje ASR (elektronička blokada proklizavanja). Dojam izvrsnog ležanja i osjećaj masivnosti (koji je naglašeniji nego u Audiju TT), uz prilično dobro složene komande (poželjeli smo jedino za nijansu manji volan), pružaju užitak vožnje. A kad se u sprintu stotka ulovi u osam sekundi, teško je išta prigovoriti performansama. Pogotovo što je zbog velikog momenta dojam još uvjerljiviji nego što pokazuje štoperica. Zapravo, stječe se dojam da motor puca od snage u svakom stupnju, a izvrsna aerodinamika osigurava postizanje velikih brzina s lakoćom. Iznad 160 km/h preporučljivo je podignuti stražnji spojler, kako bi se poboljšalo prianjanje stražnjih kotača (down-force). Premda straga nije multilink, ovjes je tako dobro složen, da bi podnio i upola snažniji motor.

Image
Sportski stil naglašava 20 centimetara niža karoserija nego u standardnom 308 i sedam centimetara niža nego u modelu CC, što povećava atraktivnost i poboljšava performanse

Dizelski motor se jako dobro uklopio u sportsko okruženje, jer pruža brz i uvjerljiv odziv na gas, a ubrzanja su silovita do 4300/min, kad treba šaltati u viši stupanj. Inače, nema previše potrebe za šaltanje iznad 3500/min. Uz to osigurava privlačan spoj sportskih performansi i niske potrošnje. U visokom ritmu može se voziti s prosjekom od šest i pol litara. Potrošnja teško raste na više od sedam, a ako se želi štedjeti, može se trošiti i manje od šest. Zbog toga francuski ljepotan i sportaš oduševljava pojavom, lijepim ugođajem i voznim svojstvima. A funkcionalnost mu povećava prtljažnik od 321 litar (preklapanjem stražnjih naslona raste do 639), što je u ovakvom autu puna šaka brade. Ovjes je tvrd, po mjeri sportskog auta, što naglašavaju i 18-colni alu naplaci, s gumama 235/45. Ipak nije pretvrd, pa su vozač i suvozač pošteđeni neugodnog treskanja. Dobar dojam pojačava lijepo podešen zvuk, iz dvije ispušne cijevi te je RCZ zabavan auto, koji nudi užitak upravljanja. Sve dobiva na vrijednosti uz razmjerno povoljnu cijenu. Osnovni model, s benzincem od 156 KS dostupan je za 26.700 eura, za moćniju verziju sa 200 KS treba platiti 29.850 eura, a testni dizelaš sa 163 KS stoji od 29.850 eura, na više. Pošteno!

dr. Željko Marušić

Image
Unutrašnjost je funkcionalna, s dosta zgodnih pretinaca, a ekskluzivnost izvedbe povećavaju barokni analogni sat u sredini armature te klimatizirani pretinac ispred suvozača

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije
Obujam: 1997 ccm
Provrt x hod: 85,0 x 88,0 mm
Snaga: 120 kW/163 KS pri 3750/min
Moment: 340 Nm pri 2000/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 309 mm, straga puni diskovi 249 mm, ABS+EBV
Gume: 235/45 R18, Continental SportContact3
Karoserija: limuzina, 4 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 429x184,5x136 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 321/639 litara
Masa/nosivost: 1550/510 kg
Spremnik goriva: 65 l
Krug okretanja: 11 m
Najveća brzina: 220 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,2 s
Potrošnja: grad 6,8/ otvoreno 4,5/ prosjek/ 5,3 l/100 km
CIJENA: 29.850 eura (testni model 35.020 eur)

SERIJSKA OPREMA: alu naplaci 18“ * svjetla za maglu * senzori parkiranja straga * alu detalji * sportska sjedala * automatska dvozonska klima * upravljač i mjenjač u koži i aluminiju* ABS/ESP * pomoć pri kretanju na uzbrdici * 4 zračna jastuka * radio/CD/mp3 s komandama na upravljaču * bluetooth * el. preklopivi retrovizori…

DOPLATE: metalik lak 440 eura * HiFi JBL 500 eura * paket Koža (integralna kožna, grijana i el. podesiva sjedala, senzori parkiranja sprijeda, senzor kiše, samozatam. unut. retrovizor, osvjet. prostora oko vozila noću, tepisi...) 3420 eura * paket Vision (ksenonska zakretna svjetla s pranjem, autom. korekcija visine svjetala, detektor tlaka u gumama...) 810 eura * UKUPNO 5170 EUR

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Subota, 09 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL