Auto Portal - TEST RABLJENOG RENAULT LAGUNA 1.9 DCI EXPRESSION (2005. - 72.000 KM)
TEST RABLJENOG RENAULT LAGUNA 1.9 DCI EXPRESSION (2005. - 72.000 KM) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 08 Listopad 2010

Image

Renault Laguna se u sve dosadašnje tri generacije nije proslavila na tržištu, jer u toj klasi kupci najčešće biraju Passata, Vectru (odnosno Insigniju) i Mondeo. Čak je i Peugeot 407 bio uspješniji na našem tržištu. Inače,, a kad se odlučuju za karavanski Renault, kupuju Megane. To ne znači da produžena Laguna nije dobar automobil. Dapače, posebice u kombinaciji s common-rail dizelašem 1.9 dCi i ako je bila u dobrim rukama, kao testni model. Dobro se podsjetiti, prva je Laguna predstavljena je u prosincu 1993., kao zamjena za neuspješan model 21. U seriji Renaultovih limuzina srednje klase prethodili su mu modeli 18 (1978.) i 12 (1968.). Na našem tržištu Lagune uživaju prosječan ugled, a dijele sudbinu svih francuskih auta, koji su u nižoj klasi izvrsni, u kompaktnoj solidni, a iznad toga nikakav. Model druge generacije predstavljen je na jesen 2000., a prije tri godine stigao je i model treće generacije. Njegov uspjeh najbolje procjenjuje činjenica da ih ne viđamo na cestama.

Image
Lagune druge generacije su, suprotno predrasudama, kvalitetnije od prvih, što posebice vrijedi za benzinske modele

Već s modelom druge generacije Lagune su došle u prvu ligu po sigurnosti jer je 2001. među prvima osvojio pet zvjezdica po Euro-NCAP testu. Bez obzira na to Renaulti lošije zadržavaju vrijednost od Volkswagena i nešto lošije od Opela, ali još uvijek dobro. Najbolje se drže dizelske verzije 1.9 dCi sa 130 KS, kakvu smo imali na testu, jer su se pokazale izdržljivima, a mnogi će mehaničari potvrditi da je taj motor pouzdaniji od, često precijenjenog Volkswagenovog 1.9 dCi. Premda vrijedi uvjerenje da su Lagune druge generacije manje kvalitetne od prvih, iako statistike pouzdanosti i učestalosti kvarova pokazuju suprotno. Prema izvješćima ADAC-a Lagune iz 1997. imale su 25,5 kvarova godišnje na tisuću automobila (2,55 posto). Dvije godine kasnije taj se broj sa 26,7 posto približio crvenom području . U 2001., kad je uvedena Laguna II, taj je broj pao na 21,7, što je još uvijek bilo daleko od dobroga. Preokret je nastupio početkom 2003., kad su prvom temeljitom doradom uklonjene sve ‘dječje bolesti’. Broj kvarova pao je na do 2005. Na oko 7 godišnje na tisuću auta (0,7 posto), što je na granici dobrog i vrlo dobrog. Sličnu ocjenu ima i DEKRA, najveća europska agencija za praćenje rabljenih automobila. Zbog toga vrijedi preporuka o isplativosti kupnje.

Image
Mehanika je bolja od elektronike, ali ako se redovito održava, s Lagunom u pravilu nema problema

Navode se četiri tipična kvara: defekti u elektronici (najčešće izazvani elektroničkom karticom), istrošenje prednjih diskova, greške u osvjetljenju i rasklimavanje sjedala. Ništa strašno. Istodobno se naglašava i čvrsta karoserija te s ovom generacijom Lagune počinje doba čvrstih, solidnih i na koroziju otpornih Renaulta. Lošija strana Laguna, koliko god zaslužuje maksimalnu ocjenu za sigurnost, velik je udio plastike sprijeda i straga te i kod najmanjeg udara nastaje veliko oštećenje. Zbog toga treba provjeriti da automobil kojeg namjeravate kupiti nije imao veći karambol. Takve primjerke treba izbjegavati, bez obzira koliko dobro su popravljeni. Testni je model u pet godina prešao razmjerno malo kilometara (70.000), a vlasnik nam je ponosno pokazao ispunjenu servisnu knjižicu. Kaže da je prezadovoljan autom i zasigurno će ga voziti još dvije - tri godine. Prethodno je vozio Subaru Legacy i začudo, bio je nezadovoljan. Začudo, jer Subaru inače zovu japanskim Mercedesom, a uzrok je po njemu bio u lošem serviseru. S Lagunom je, kaže, prezadovoljan, a dosad je samo nekoliko puta mijenjao žarulje i akumulator. Često putuje u Beč, a prije, s Legacyjem, jedan je tank trebao do Beča, a potom drugi do Zagreba.

Image
Common-rail dizelaš 1.9 dCi trajan je i dugovječan, pod uvjetom da je koristio dobro gorivo i da je redovito održavan

Dakle, potvrdio je isplativost, pogotovo što ni održavanje nije preskupo. Problemi s motorom kod ovih modela, bili su u pravilu posljedica nečistog goriva. Na probnoj vožnji treba utvrditi preciznost komandi te učinkovitost i ravnomjernost hvatanja spojke i kočnica, jer su to osjetljiva mjesta. Kao i svi francuski automobili, Laguna teže podnosi velika opterećenja od njemačkih te se po stanju unutrašnjosti i komandi može dobro procijeniti stanje. Treba obratiti pozornost na istrošenost prednjih diskova i stražnjeg ispušnog lonca, jer kod intezivne eksploatacije oni prvi stradaju. Kod novijih modela benzinske i dizelske verzije podjednako su pouzdane, za razliku od starijih benzinaca na kojima odmah treba izmijeniti zupčasti reme. Zaključak: ako je u dobrom stanju (svakako izmjerite kompresiju u dizelskom servisu – tlakovi trebaju biti najmanje 28 bara) i ima ispunjenu servisnu knjižicu - kupujte, čak i ako ima više od 100.000 km. Renalti slabo drže cijenu te se dobar petogodišnji model, poput tesnog može dobiti za manje od 9000 eura

dr. Željko Marušić

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 14 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL