Auto Portal - VOZILI SMO SAAB 9-5 SEDAN
VOZILI SMO SAAB 9-5 SEDAN PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 15 Listopad 2010

Image

Na kombiniranim i dobro izabranim cestama u Sloveniji na relaciji Mokrice – Novo Mesto, a koje su uključivale sve vrste asfaltnih cesta, od super brze autoceste, magistalne brze ceste, lokalne ceste, gradskih i seoskih ulica, te dio od nekoliko kilometara loše asfaltne podloge pune udarnih rupa, odista smo u kratko vrijeme od samo 2,5 sata imali prilike se uvjeriti iz prve ruke što nudi novi Saab 9-5 Sedan, nova trodijelna limuzina u premium segmentu. Saab je potpuno novu premium limuzinu Saab 9-5 Sedan predstavio na salonu automobila u Frankfurtu prije godinu dana.

Image
2,8 V6 turbo benzinski motor sa 300KS i 400 Nm pokreće ekskluzivno verziju Saab 9-5 XWD

Sada je taj najnoviji i tehnički najnapredniji Saab s mnoštvom ‘high-tech’ rješenja prvi model otkako je Saab prešao u vlasništvo tvrtke Spyker. Novi Saab 9-5 Sedan najavljuje početak novog razdoblja za Saab. Glatkih linija, sofisticiran prepoznatljiv kao Saab, kombinira izvanredan izgled s naprednim tehnologijama i donosi novi svjež izbor u premium sedan segmentu. Dizajn prednjeg kraja inspiriran je nagrađivanim Aero X konceptnim vozilom. Lice novog 9-5 definirano je dubokom maskom zaokruženom svjetlima u obliku kocki leda. Cjelokupne staklene površine zamišljene kao mono-cjelina, sa skrivenim staklima te stupovima sa strane, daje Saabovoj kabini izgled kokpita aviona. Blago zaobljeni rubovi, oblik vjetrobranskog stakla i krova, posveta su klasičnom modelu 900.

Image
Saab ima 30 godišnje iskustvo s turbo motorima, tako da su svi motori s turbo punjačima

Unutrašnjost je fokusirana na vozača i tradicionalna je Saabova, dok je njena izvedba u potpunosti nova. Duboka centralna konzola zaokrenuta je pod plitkim kutom oko vozača prema glavnim displejima, što je okruženo urednim ventilacijskim zonama. Duboko uvučeni instrumenti uključuju I “visinomjer” brzine, naslijeđe Saab-a u proizvodnji aviona preuzeto iz Aero X konceptnog vozila. Vozački displej uključuje i opcionalni head-up display (Pilot HUD) na vjetrobranskom staklu, osvijetljen u prepoznatljivoj Saab zelenoj boji s plutajućim efektom. Paljenje vozila izvedeno je start/stop prekidačem koji se nalazi između prednjih sjedala pored mjenjača. Zabavni centar uključuje i najbolji Harman/kardon surround sound audio sistem i 8-inčni na dodir osjetljiv navigacijski sustav s hard diskom za mape i ostale podatke kao pjesme od 10GB. Velika centralna konzola omogućava priključivanje raznih uređaja putem USB i Aux te 12V utičnicu.

Image
Projektiran s vozačem u fokusu vodeći računa o sportskom doživljaju vožnje

Putnici na stražnjim sjedalima imaju dostupan vlastiti audio uređaj ili mogu gledati DVD. Uređaj za zabavu straga na centralnoj stražnjoj konzoli sadrži audio kontrole te preklopne video ekrane smještene u naslonima za glavu. Slušalice s žicom ili bežične su uključene radi boljih uvjeta slušanja. Stražnji zabavni centar uključuje i dva otvora za ventilaciju i neovisno upravljanje temperature, kao dodatak dvo-zonskom klima uređaju sprijeda. Mnoštvo high-tech stavki u ponudi uključuje: Head-up informacijski displej nalik onima u avionima (Pilot HUD); adaptivna pametna svjetla (Bi-Xenon Smart Beam); adaptivni tempomat; Saab DriveSense adaptivan ovjes s kontrolom u realnom vremenu; ulazak i startanje motora bez ključa; tro-zonski klima uređaj; aktivni sustav pomoći pri parkiranju (dynamic parking assistance) i Saabov XWD s stražnjim eLSD, najnaprednijim pogonom na sve kotače trenutno.

Image
Potpuno novi premium sedan ugodno je osvježenje na hrvatskom tržištu

Saab ima 30 godišnje iskustvo s turbo motorima, tako da su svi motori s turbo punjačima i razvijeni su u skladu s filozofijom ‘pravilna veličina motora’. U ponudi su dva dizelska motora i tri benzinska motora. Točnije u ponudi je samo jedan dvolitarski dizelaš koji razvija dvije snage. Početak dizelske ponude čini motor 2,0TiD (160 KS, 350 Nm) s jednim turbo punjačem, a drugi je dizelaš 2,0TTiD (190 KS, 400 Nm) s dva turbo punjača, s time da je ovaj drugi snažniji dizelaš dostupan i u verziji 2,0TTiD XWD (190 KS, 400 Nm) s pogonom na sve kotače. Prvi s početka ponude benzinskih motora je 1,6T (180 KS, 230 Nm) četverocilindrični motor, drugi u ponudi je 2,0T (220 KS, 350 Nm) turbo benzinski motor koji dolazi i u ekološkom noviteti 2,0T (220 KS, 350 Nm) BioPower verziji koja koristi E85 gorivo (85% bioetanol, 15% benzin), dok vrh ponude svih motora čini 2,8TS V6 XWD (300 KS, 400 Nm) koji dolazi isključivo s XWD pogonom. Svi motori biti će u kombinaciji sa ručnim i automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Image
Pokretanje i gašenje motora izvedeno je start/stop prekidačem na konzoli između prednjih sjedala

Saab 9-5 XWD ima najnapredniji pogon na sve kotače već dostupan kod Saaba 9-3, a nudi se s benzinskim 2,0-litrenim motorom, BioPower verzijom i verzijom sa 2.8 V6 turbo motorom. Dostupan je s adaptivnim ovjesom upravljivim putem Saab DriveSense, Bi-Xenon Smart Beam adaptivnim svjetlima te inteligentnim tempomatom. Dva različita ovjesa tvornički postavljena u ovisnosti o izvedbi motora dostupna su i sa sportskim ovjesom.

Image
Saab 9-5 je tehnički najnapredniji Saab s mnoštvom ‘high-tech’ rješenja

Na probnim vožnjama prvo smo sjeli za upravljač novog Saab 9-5 Sedan 1,6T koji predstavlja početak ponude novog modela Saab 9-5, a pokreće ga 1,6-litreni turbo motor najveće snage 180 KS. Ovaj motor naglašava Saabovu strategiju ‘ispravna veličina motora’. Razvija više od 112 KS po litri obujma, te je to jedan od najsnažnijih motora u klasi ovog obujma. Motor ima najveći okretni moment 230 Nm od 2.200 o/min pa sve do 5.500 o/min (uključivo s ‘overboost’ funkcijom), te omogućava ubrzanje s mjesta do stotke samo 9,5 sekundi. Potrošnja goriva u kombiniranom modu je 7,8 l/100km, a emisija CO2 iznosi i 179 g/km. Ovaj motor je dostupan u Linear i Vector specifikaciji, samo s pogonom na prednje kotače. Motor predstavlja ulazni cjenovni razred za novi 9-5 Sedan.

Image
Head-up informacijski displej nalik onima u avionima (Pilot HUD)

Drugi model koji smo isprobali bio je Saab 9-5 Sedan 2,0TiD (160 KS, 350 Nm), ali puno više nas je oduševio model Saab 9-5 Sedan 2,0TTiD. Ova snažnija izvedba 2.0 TTiD dizelskog motora sa dva turbo punjača razvija najveću snagu 190 KS i najveći okretni moment 400 Nm pri samo 1.750 o/min. Motor je izuzetno elastičan, za među ubrzanje sa 80 do120 km/h u petoj brzini treba samo 8,4 sekunde, dok s mjesta do brzine 100 km/h sprinta ispod 9 sekundi. Predviđena potrošnja u kombiniranom modu vožnje iznosi 6,0 l/100km, a CO2 emisija je 159 g/km. Sekvencijalni dvostupanjski sistem ubrizgavanja koristi dva turbo punjača različitih veličina s ventilskom premosnicom koja ispušni plin usmjerava između turbine. Pri malim brzinama, manji turbopunjač daje pritisak neovisno o opterećenju vozila. Pri srednjim brzinama, a pri većem opterećenju motora i veći i manji turbo punjač daju pritisak; dok kod najvećih brzina i opterećenja samo veliki turbopunjač je u pogonu. Ovakav sustav pruža vozaču ‘najbolje od oba svijeta’ - izvrstan okretni moment pri nižim brzinama (pomoću malog turbo punjača) i snažnu maksimalnu snagu pri velikim brzinama kada je veliki turbo uključen.

CIJENE SAAB 9-5 SEDAN:
Image
*dostupno samo s automatskim Sentronic mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa

Za sam kraj ostavili smo probnu vožnju u top modelu Saab 9-5 Sedan 2,8TS V6 XWD koji predstavlja vrh ponude u svakom pogledu, od motora, mjenjača, opreme, ovjesa… Saab 9-5 Sedan 2,8TS V6 XWD razvija najveću snagu 300 KS i najveći okretni moment 400 Nm. Ima stalan pogon na sve kotače uz ELSD elektronsku blokadu diferencijala, te s kontinuiranim podešavanjem ovjesa. Tu je i Sentronic SWC automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa s kojim s mjesta do stotke sprinta za 6,9 sekundi i može pojuriti najvećom brzinom 250 km/h.

Image
Skandinavski dizajn inspiriran s Aero X i Saabovim naslijeđem

Saab 9-5 Sedan spada u sam vrh ponude u premium sedan segmentu, te je novi 9-5 najnaprednije vozilo ikad proizvedeno u Saabu. Proizvodi se u Saabovoj tvornici u Trollhättan, gdje je osmišljeno i konstruirano. Novi Saab 9-5 Sedan dostupan je u verzijama s tri paketa opreme - Linear, Vector ili Aero. No, tu nije kraj ponude, jer Saab 9-5 Sedan dolazi s jednim od najdužih popisa dodatne opreme na tržištu, što je garancija da svaki vozač može naručiti svu opremu po vlastitoj želji te na taj način maksimalno individualizirati svoj automobil. Za sada se novi model limuzine Saab 9-5 Sedan oslanja na tehnologiju Opela, ali prema tvrdnji vodećih ljudi Spikera koji su kupili marku Saab, te generalnog uvoznika Saab automobila u Hrvatskoj, tvrtki Polar Mobil, ubuduće će se pojedini sklopovi, prije svega motori i mjenjači kupovati i nabavljati u suradnji s drugim svjetskim velikoserijskim proizvođačima. Da će udio Opelove tehnike i tehnologije u narednim godinama u Saab automobilima brzo i značajno opasti potvrdilo je i nedavno potpisivanje ugovora s bavarskim proizvođačem automobila BMW od kojeg će se koristiti 1,6-litreni benzinski motor…

Image
Predvodnik u odgovornim performansama koje se tiču sigurnosti i zaštite okoliša

Spyker i dalje želi ostati mali proizvođač automobila koji nikad neće proizvoditi svoje automobile u enormnim količinama, ali su izračunali da je granica opstanka proizvodnja od minimalno 80.000 proizvedenih i prodanih Saab automobila, granica s kojom mogu poslovati. Tim prije što Saab neće 'štancati' svoje modele napamet, već se kupcu Saab automobila pristupa na potpuno drugačiji način, počevši od toga da se kupcu ne dozvoljava kupnja automobila dok ga i u praksi sam ne proba voziti. Saabovi kupci specifični su kupci, koji se ne zadovoljavaju serijskim i osnovnim modelima koji postoje u ponudi. Skoro svi kupci individualiziraju svoje automobile s velikom količinom opreme, pa se automobili u biti rade po narudžbi svakog kupca, što im daje potpuno novi pristup u plasiranju na tržištu.

Image

Plan prodaje za Hrvatsku za cijelu godinu, dakle 2011. je oko 30 automobila, što je u ovoj kriznoj ekonomskoj situaciji u Hrvatskoj sasvim realan plan, tim prije što će se vrlo brzo otvoriti reprezentativan prodajni salon u Zagrebu, te Zadru i Rijeci. Za orijentaciju, s obzirom da konačna cijena ipak ovisi o količini opreme koje dodatno kupci naruče, Saab 9-5 Sedan dostupan je u rasponu od 280.000 kuna do 350.000 kuna. Ali, kada je u pitanju količina dodatne opreme i njena cijena kod Saaba je moguće ispuniti odista svaku želju kupca u stilu – 'Samo nebo je granica!'.

Davor Kindy

Još fotografija…

Image
Odlično i izuzetno praktično rješenje, okomita poprečna pregrada (uzdužno pomično podesiva) u prtljažniku za obuzdavanje predmeta od 'tumbanja' tijekom vožnje

Image
Digitalni brzinomjer u centralnom dijelu izveden je u avionskom stilu kao instrument za 'umjetni horizont'

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Petak, 29 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL