Auto Portal - TEST CITROËN C3 1,6 VTi EXCLUSIVE
TEST CITROËN C3 1,6 VTi EXCLUSIVE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 18 Listopad 2010
Image

Prva generacija Citroena C3 predstavljena je 2002. godine, a sada je došlo vrijeme za drugu generaciju. Novi Citroen C3 nastao je na istoj platformi kao i automobil Peugeot 207, tako da oba automobila imaju isti međuosovinski razmak. Novi model C3 ima ambiciozan cilj - nadmašiti svog prethodnika koji je bio pravi bestseler i prodan je u više od 2 milijuna primjeraka. Novi Citroen C3 donosi primjetno višu kvalitetu u svojoj klasi. Karoserija je dugačka 3,94 m, široka 1,73 m i visoka 1,52 m. Osim toga, promjerom kruga okretanja od 10,2 m ovaj automobil ima dimenzije savršeno prilagođene upotrebi u gradu.

Image
Citroen C3 je pravi bestseler i prodan je do sada u više od 2 milijuna primjeraka, što je odlična preporuka i za puno bolji novi C3 druge generacije

Veće dimenzije donose i više prostora u unutrašnjosti. Zahvaljujući Zenith panoramskom staklenom krovu unutrašnjost je odlično osvijetljena. Vjetrobransko staklo Zenith predstavlja pravi tehnološki pothvat. Zbog iznimne dužine od 1350 mm staklo proširuje vidno polje putnicima sprijeda za 80° prema gore, a osim toga nestala je njegova gornja poprečni nosač. Ispupčeno je i spojeno sa smanjenim bočnim nosačima pa poboljšava vidljivost sprijeda i svim putnicima daje izuzetno jasan pregled bez ikakvih ograničenja. To im daje mogućnost da vide kako se krajolik oko njih neprestano mijenja.

Image
Novi Citroen C3 donosi primjetnu višu kvalitetu u svojoj klasi i preciznije izvedene spojeve

Unutrašnjost kokpita ima značajan korak naprijed u odnosu na prvu generaciju C3 u pogledu kvalitetnijih materijala i preciznijih spojeva, a krom imitacija na instrumentnoj ploči se kod paketa opreme Exclusive nalazi i na upravljaču te ručici mjenjača, što značajno doprinosi luksuznijem izgledu. Unutrašnjost pruža visok komfor sprijeda za ovu klasu. Vrlo udobna su i stražnja sjedala, na kojima ima mjesta za tri osobe samo na kraćim gradskim relacijama, dok će dva putnika moći izdržati i dulji put otvorenom cestom.

Image
Benzinski motor obujma 1,6-litre proizvod je suradnje PSA s tvrtkom BMW. Razvija najveću snagu 120 KS i najveći okretni moment 160 Nm

Ispred vozača i suvozača je moderno oblikovana i dopadljiva asimetrična instrumentna ploča s klasičnim analognim instrumentima (centralno postavljen i veći brzinomjer i lijevo manji obrtomjer) i digitalnim instrumentom za razinu goriva smještenog desno. Instrumentna ploča je u duhu Citroena – ekstravagantna i neobična, ali praktična i pregledna.

Image
Prtljažnik je obujma 300 litara, a preklapanjem stražnje klupe dobije se obujam od 1000 litara. Nedostatak je visok utovarni prag prtljažnika, ali to je danak većoj čvrstoći karoserije

Novi Citroen C3 se od konkurencije u svojoj klasi izdvaja luksuznim detaljem - panoramskim vjetrobranskim staklom Zenith koje završava na polovici krova, točnije između prednjih i stražnjih sjedala. Pri tom tvrda oplata krova s unutrašnje strane lako se pomiče jednom rukom kako bi putnici imali u unutrašnjosti više svjetla i bolji pogled. Sjenila za sunce vozača i suvozača učvršćena su na pokretnu tvrdu oplatu na unutrašnjoj strani krova, pa su preslabo učvršćena te se tijekom vožnje 'tresu', osobito kada su spuštena.

Image
C3 model je Citroenov bestseler prodan u više od 2 milijuna primjeraka

Prtljažnik je obujma 300 litara, a preklapanjem stražnje klupe dobije se obujam od 1000 litara. Nedostatak je visok utovarni prag prtljažnika, ali to je danak većoj čvrstoći karoserije. Prtljažnik je vrlo širok (104 cm), u njemu se nalaze četiri kukice za pričvršćivanje tereta, a može se postaviti i odstranjiva mreža. Nasloni stražnjih sjedala preklopivi su u omjeru 2/3 – 1/3, a preklapaju se jednim pokretom ruke iz prtljažnika ili kroz stražnja vrata.

Image
Asimetrična instrumentna ploča, još je više u duhu Citroena – ekstravagantna i neobična, ali praktična i pregledna

Motor koji je pokretao testirani automobil je novi u ponudi C3. Radi se o benzinskom 1,6 VTi motoru koji je proizvod suradnje s tvrtkom BMW, a pokreće i automobile Peugeot 207 i Mini. Razvija najveću snagu 120 KS i najveći okretni moment 160 Nm. Motor štedljiv, ali u niskim okretajima je u usporedbi s ostalom konkurencijom malo tromiji. Ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa odlično se rukuje, premda su hodovi ručice mjenjače nešto duži, mijenjanje brzina je dovoljno precizno i egzaktno, što je velik napredak u odnosu na prethodnu generaciju C3, ali još spada u one 'mekše'.

Image
Nova instrumentna ploča na kojoj se nalaze dva analogna mjerača i jedan digitalni

Citroen C3 ima masu od 1150 kg, pa s ovim motorom s mjesta do stotke sprinta za vrlo brzih 8,9 sekundi, te potegne do najveće brzine 190 km/h. Ovjes je daleko tvrđi od nekadašnjih Citroena, ali je u usporedbi s konkurencijom više mekši i pogodniji za komfornu vožnju, nego za sportsko divljanje, jer se karoserija nešto više naginje, ali pri tom stabilnost nije ni u jednom trenutku narušena. Kada se na to nadoveže lagani upravljač, jasno je da je cijelo vozilo više podređeno komforu nego sportskoj jurnjavi. No, to ne znači da se ovim C3 ne može voziti živahno i temperamentno, dapače, ali pri tom je ovjes, McPherson sprijeda i torzijska osovina sa stabilizatorom straga, posložen na komfor i udobniju vožnju, a manje na sportsku. Tijekom testa u prosjeku trošili oko 7,8 l/100km, što je povoljan podatak.

Image
Novi C3 svrstava se među najkompaktnije modele u svom segmentu. Karoserija je dugačka 3,94 m, široka 1,73 m i visoka 1,52 m

Novi Citroen C3 donosi znatan napredak u odnosu na prethodnika i to u svim područjima. Ima bolji ovjes i ležanje, viši stupanj komfora i luksuza, te kvalitetnije materijale i precizniju završnu izradu. Cijena Citroena C3 1,6 VTi s bogatim paketom opreme Exclusive je 115.900 kuna (15.810 eura). Testirani automobil imao je i dodatnu opremu, metalik boju, ESP, naplatke od lagane legure 17'' Clover s gumama 205/45 R17, što cijenu podiže za dodatnih 8000 kuna, pa je ukupna cijena testiranog automobila 123.900 kuna (16.900 eura).

Davor Kindy

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, bregasto vratilo (DOHC), četiri ventila po cilindru, nazubljeni remen, promjenjivo upravljanje ventilima VTi, elektronsko ubrizgavanje goriva Bosch MEV17.4, Euro 5
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 77 x 85,5 mm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000 o/min
Moment: 160 Nm pri 4250 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga uzdužna ramena i poprečna torzijski stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni disk
Gume: 205/45 R17
Karoserija: kombi-limuzina, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 3941 x 1728 x 1524 mm
Osovinski razmak: 2451 mm
Prtljažnik: 300/1300 l (po VDA standardu)
Masa/nosivost: 1150/429 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,2 m
Najveća brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja: 7,9/4,8/5,9 l/100km
Potrošnja na testu: 7,8 l/100km
Cijena: 115.900 kn (15.810 eura)
Cijena testnog modela: 123.900 kn (16.900 eura)

Image
Panoramsko vjetrobransko staklo Zenith završava na polovici krova. Tvrda oplata krova s unutrašnje strane lako se pomiče jednom rukom kako bi putnici imali u unutrašnjosti više svjetla i bolji pogled

SERIJSKA OPREMA EXCLUSIVE:
Zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, bočne zračne zavjese sprijeda i straga, ABS/AFU/REF, tempomat i limitator brzine, el. podešavanje retrovizora, el. podizači prednjih i stražnjih stakala, audio-sustav (CD, MP3, 6 zv), daljinsko centralno zaključavanje, progresivni servo upravljač, upravljač podesiv po visini i dubini, putno računalo, automatski klima uređaj, sjedalo vozača podesivo po visini, preklopiva stražnja klupa (2/3:1/3), prednja svjetla za maglu, Isofix sustav na stražnjim bočnim sjedalima, osvježivač prostora, pomoć pri parkiranju straga, vozačevo sjedalo podesivo po visini, prednji središnji naslon za ruke, presvlake tkanina/alcantara, rezervni kotač smanjenih dimenzija, upravljač presvučen kožom s kromiranim ukrasima, vjetrobransko staklo Zenith s ukrasnom kromiranom letvicom

DODATNA OPREMA:
metalik boja (2.500 kn)
ESP (3.000 kn)
naplatci od lagane legure 17'' Clover s gumama 205/45 R17 (2.500 kn)
Dodatna oprema ukupno: 8.000 kuna

Još fotografija…

Image
Sjenila za sunce vozača i suvozača učvršćena su na pokretnu tvrdu oplatu na unutrašnjoj strani krova, pa su preslabo učvršćena te se tijekom vožnje 'tresu', osobito kada su spuštena

Image
S ciljem da se zajamči optimalna pouzdanost i uoče i one najmanje nesavršenosti, do komercijalizacije ovog projekta prijeđeno je više od 2 milijuna kilometara testnih vožnji

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 25 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL