Auto Portal - TEST AUDI A1 1,4 TFSI S tronic AMBITION
TEST AUDI A1 1,4 TFSI S tronic AMBITION PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 19 Listopad 2010

Image

Audi za svoj model A1 kaže da je istovremeno premium proizvod i najsportskiji automobil u klasi malih kompaktnih automobila. Poslije test vožnje mogli bismo se i složiti s tom činjenicom. Testirali smo top benzinsku verziju Audi A1 1,4 TFSI S tronic Ambition novog Audijevog aduta u maloj kompaktnoj premium klasi. Mali turbo benzinski motor od 122 KS u kombinaciji sa S tronic automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa, te najbogatijim paketom opreme Ambition, zaludit će potencijalne kupce kvalitetom, kompaktnošću i efikasnošću, te svojim odličnim sportskim karakterom.

Image
Audi A1, premium automobil u klasi malih kompaktnih automobila, polučio je veliki uspjeh od svog premijernog predstavljanja na tržištu

Audi A1, premium automobil u klasi malih kompaktnih automobila, polučio je veliki uspjeh od svog premijernog predstavljanja na tržištu. Proizvodnja Audija A1 u dvije smjene krenula je u svibnju 2010. godine s kapacitetom od 500 vozila na dan, a Audi je zaprimio čak 103.000 predbilježbi kupaca u Europi za svoj novi model A1. Očito da je ovaj model ‘osuđen‘ na uspjeh. Audi A1 nastao je u biti na istoj platformi kao i novi VW Polo, Škoda Fabia i Seat Ibiza. A1 dugačak je 3,95 metara, širok 1,74, visok 1,42 metara, a ima međuosovinski razmak od 2,47 metara uz kratke prevjese. Premda se radi o malom automobilu, Audi A1 ima za svoju klasu neuobičajeno široka stražnja vrata, pa se stražnja svjetla nalaze na vratima. Budući da se stražnja svjetla ne mogu vidjeti dok su vrata prtljažnika otvorena, Audi A1 ima dodatne LED lampice na bočnim stranicama. S koeficijentom otpora zraka od 0,32 za osnovni model, najnoviji Audi jedan je od automobila s najboljom aerodinamikom u svojoj klasi.

Image
Sportski i pregledan kokpit odlično je ergonomski izveden i sasvim u duhu unutrašnjeg dizajna svih Audija

Kako god okrenuli Audi je svoj najmanji model A1 zamislio samo kao četverosjed. Dakle za sada karoserija dolazi kao kombi-limuzina sa troja vrata i mjesta za prijevoz četiri osobe. To se vidi i po profiliranoj stražnjoj klupi koja ima oblikovane sjedaće površine za dvije osobe. I pored Easy-entry sustava prednjih sjedala, ulazak i izlazak osoba sa stražnjih sjedala povezan je s 'planinarenjem'. Na stražnjem sjedalu se sjedi relativno dobro, ima dovoljno prostora za koljena, ali nedovoljno za glavu koja je preblizu krova, a na udarnim rupama koje tvrdi ovjes ne može u potpunosti upiti lagano udarate glavom u krov, osobito oni koji su iznadprosječno visoki. Ove male probleme će u nekoj bližoj budućnosti riješiti tek duža verzija A1 s petora vrata. Prtljažnik nam se optički učinio premalen, ali brojke govore drugačije. Na raspolaganju je 270 litara ili s preklapanjem stražnjih sjedala 920 litara što je na razini VW Pola, dakle ipak zadovoljavajuće za ovu klasu. Dvostruki pod prtljažnog prostora dio je serijske opreme.

Image
Audijev 1,4 TFSI turbo motor s direktnim ubrizgavanjem benzina sa 122 KS i 200 Nm pruža ekonomičnu sportsku vožnju

Prednja sjedala su prostrana i udobna i u njima mogu izuzetno udobno sjediti osobe svih veličina. Sjedalo vozača podesivo po visini je u osnovnoj opremi. Paket opreme Ambition uključuje sportska sjedala i podesivu lumbalnu potporu, a sjedalo suvozača podesivo po visini je također u serijskoj opremi. S LED paketom unutrašnjeg osvjetljenja, A1 po prvi put dovodi 100 postotnu LED tehnologiju u unutrašnjost premium kompaktnog vozila. Ne samo da su stropna svjetla u vratima i krovu izvedena u LED tehnologiji, nego su LED i unutarnja svjetla, svjetla za čitanje, svjetla u prostoru za noge i svjetla ogledala u sjenilima za sunce.

Image
Audi A1 ima za svoju klasu neuobičajeno široka stražnja vrata, pa se stražnja svjetla nalaze na vratima. Budući da se stražnja svjetla ne mogu vidjeti dok su vrata prtljažnika otvorena, Audi A1 ima dodatne LED lampice na bočnim stranicama

1,4 TFSI motor je turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem benzina tlakovima od 30 do 120 bara ovisno o režimu rada motora. Motor je sportskog karaktera, a u kombinaciji s automatskim mjenjačem S tronic s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa njegove sportske performanse dolaze do punog izražaja. Pri tom su s ovim motorom Audijevi stručnjaci dobili uz sportske performanse i štedljiv motor. Intercooler, vodeno hlađenje zraka kojim se pune cilindri, integriran je u samu ispušnu cijev, a to smanjuje veličinu sustava punjenja i povećava dinamiku. Pri tom je Audi jedan od prvih proizvođača koji kombinira automatski mjenjač sa start/stop sustavom. Start/stop sustav savršeno se slaže sa S tronic mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa.

Image
LED dnevna svjetla dolaze samo u kombinaciji doplate za Xenon plus svjetla (9.305 kuna) koje testirani model nije imao

Star/stop sustav isključuje motor dok je automobil u stanju mirovanja dokle god držite pritisnutu pedalu kočnice. Kada vozač otpusti papučicu kočnice start-stop sustav ponovno pokreće motor i počinje vožnja s prvim stupnjem prijenosa. Iskreno osobno nismo oduševljeni s nijednim sustavom start/stop bilo koje marke automobila, jer u gradskoj gužvi u kojoj se svakih 15 sekundi pomaknete za dužinu automobila i tako pola sata, sumnjamo da će elektropokretač i ostali sustavi moći izdržati takvu torturu. Da ne kažemo da se za toplih dana kada je neophodan rad klima uređaja klima stalno isključuje i počne vlažiti unutrašnjost. Zato, prvo što smo napravili po svakom pokretanju motora je bilo da pritiskom na prekidač, smještenog na središnjoj konzoli ispod vjetrobrana, isključimo taj sustav u gustom gradskom prometu s kratkim pomicanjima. Poslije svakog ručnog gašenja motora i ponovnog pokretanja motora ključem, funkcija start/stop sustava se automatski uključi,pa ju je potrebno ručno isključiti. Ekologija će trebati pričekati bolja rješenja…

Image
A1 dugačak je 3,95 metara, širok 1,74, visok 1,42 metara, a ima međuosovinski razmak od 2,47 metara uz kratke prevjese

Pohvalili bismo odličan elektro-hidraulički servo upravljač. Premda ovaj tip upravljača kod mnogih automobila ne vole ni same žene, jer je premekan i bez povratnog osjećaja, ovaj ugrađen u Audi A1 je savršen. Daje izravan osjećaj upravljanja, pa vozač može izuzetno precizno i mirno voditi automobil koji pak ima sportski tvrđi ovjes. Testirani primjerak imao je S tronic automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa. Čini vam se poznato, a ime je drugačije? Kod Audija se taj mjenjač ne zove DSG, već S tronic. Izmjene stupnjeva prijenosa odvijaju se prema gore potpuno neprimjetno i bez trzaja. Vozač S tronic mjenjačem može upravljati putem ručice mjenjača ili ručica na kolu upravljača, kao u sportskom automobilu. Dostupna su i dva potpuno automatska načina rada i ručno mijenjanje stupnjeva ručicom mjenjača ili polugicama uz upravljač.

Image
Sportska sjedala izrazitog školjkastog oblika odlično drže tijelo u zavojima

U D načinu rada, ovaj mjenjač prebacuje stupnjeve čim je moguće prije kako bi se uštedjelo gorivo. To se dešava već pri 1800 o/min ako imate stisnutu pedalu gasa samo oko 1/5 i tako je konstantno držite. Tako već poslije nekoliko sekundi A1 vozite brzinom od oko 60 km/h, a mjenjač se već prebaci u 7. stupanj prijenosa (D7) , a motor se okreće sa samo 1300 o/min, kao da se radi o dizelašu, a ne benzincu. S tehničke strane nije nam se dopalo voziti turbo motor s tako malim okretajima, a pri tim okretajima osjećaju se dosta neugodne visokofrekventne vibracije iz mjenjača i motora. Ručnim prebacivanjem za 2 stupnja prijenosa niže motor se okreće pri istoj brzini sa cca 2300 o/min i vibracije iščezavaju, a motor je tih. Ali ako ostanete u D položaju mjenjač će u istim uvjetima poslije pola minute ponovno sam prebaciti u 7. stupanj prijenosa. U svakom trenutku na raspolaganju vam je svih 122 KS ako pritisnete papučicu gasa do daske, pa mjenjač relativno brzo prebaci u najniži dozvoljeni stupanj prijenosa, a da to okretajima ne šteti motoru. Motor i ne možete preforsirati okretajima u crveno, jer kada okretaji motora dođu točno do brojke 6000 mjenjač sam prebaci u viši stupanj prijenosa, pa čak i kada je u ručnom 'M modu'.

Image
I pored Easy-entry sustava prednjih sjedala, ulazak i izlazak osoba sa stražnjih sjedala povezan je s 'planinarenjem'

U S načinu rada stil vožnje je sportski, a mjenjač prebacuje stupnjeve prijenosa kada su brojevi okretaja motora veći. Prebacivanje u viši stupanj dešava se puno kasnije pri 2300 pa i pri 3200 okretaja. A isto tako mjenjač neće po otpuštanju gasa prebaciti u 7. stupanj, već će zadržati isti stupanj prijenosa, što je vrlo slično ponašanju s ručnim mjenjačem, no naravno ako nemate do kraja pritisnuti gas već recimo do pola prebacit će u viši stupanj već oko 3200 do 4000 okretaja. Za pravu sportsku vožnju većina tako nastrojenih vozača će sasvim sigurno koristiti ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa, bilo ručicom mjenjača, ili polugicama uz upravljač. S time da u gradskoj vožnji gdje treba više okretat upravljač nije moguće koristiti u skretanju polugice, jer se okreću zajedno s upravljačem, pa vozač ako u tom trenutku želi promijeniti stupanj prijenosa mora koristiti ručicu na centralnoj konzoli. No, na otvorenoj cesti gdje su veći radijusi skretanja upravljač se ne okreće više od pola okretaja pa je tada u potpunosti moguće mijenjati ručno stupnjeve prijenosa polugicama uz upravljač.

Image
Prtljažnik ima 270 litara, a s preklapanjem stražnjih sjedala ima obujam 920 litara što je na razini VW Pola

Izmjene stupnjeva prijenosa u automatskom D položaju su neprimjetne i bez trzaja kako smo i rekli, a kod S položaja ili kod ručne izmjene jednako se sve odvija bez trzaja i buke, i izuzetno brzo. U trenutku pritiska na ručicu kada se mijenja stupanj na više kazaljka obrtomjera u trenu padne za 1000 do 2000 okretaja ovisno o režimu vožnje – kazaljka naprosto skoči u trenu. No, kod prebacivanja stupnjeva na niže ručno pomoću poluga klackalica uz upravljač ili ručicom mjenjača čuje se, a i osjeti, neugodan udarac iz mjenjača, koji nam se nije nimalo dopadao s obzirom na cijenu takvog mjenjača... No, mjenjač je uvijek savršeno odradio svoj posao, bez obzira u kojem modu ga koristili, ali jedno je važno - vozač mora znati kako će mjenjač reagirati ovisno u kojem se njegovom modu nalazi. Pri prebacivanju u svaki niži stupanj prijenosa inteligentan mjenjač uspije odraditi i međugas. Sustav za pomoć pri kretanju koji zadržava A1 prilikom pokretanja na uzbrdici, u serijskoj je opremi kod S tronic mjenjača.

Image
Pregledni i logično razmješteni instrumenti pružaju sve potrebne informacije tijekom vožnje

A1 ima pogon na prednje kotače, šasiju s ovjesom tipa McPherson sprijeda i straga torzionom osovinom. S paketom opreme Ambition dobije se tvrđi sportski ovjes. Sve verzije imaju serijski elektronski zaustavljač diferencijala i ESP, koji bi trebao smanjiti podupravljanje na isti način kako to čini mehanički ograničeni zaustavljač diferencijala. Na sva četiri kotača su disk kočnice (sprijeda samoventilirani). Ugrađeni ESP povezan je s elektronskom blokadom diferencijala što pomaže što boljoj trakciji i efikasnost prijenosa snage na kotače. Pri tom je prednji prevjes karoserije samo 81 cm što je neobično kratko. Ovisno o motoru, samo između 61 i 63 posto ukupne težine automobila opterećuje prednju osovinu, što je niska vrijednost za kompaktni automobil. Tome doprinose brojni detalji, kao što je položaj akumulatora, koji se nalazi ispod prtljažnog prostora. Tijekom testa koji smo vozili većim dijelom po gradu i s isključenim start/stop sustavom potrošnja benzina je iznosila 7,2 l/100km.

Image
Prekidač za uključivanje i isključivanje start/stop sustava, kao i prekidač za četiri žmigavca, lako je dostupan vozaču i suvozaču

Motor je poznat iz VW Golfa. Direktno ubrizgavanje benzina u kombinaciji s turbo punjačem nudi vrlo lijepe uvjete za sportsku vožnju, a ono što će sve oduševiti je glatko i linearno ubrzavanje, jer velik iznos okretnog momenta od 200 Nm već je dostupan od 1500 okretaja. Motor 1,4 TFSI ubrzava lagani A1 s mjesta do stotke za samo u 8,9 sekundi, a potegne do najveće brzine 203 km/h. Audi A1 ima standardni, sportski i S-line ovjes. Premda smo ovjes ocijenili sportskim i tvrđim (Sportski ovjes dolazi s paketom opreme Ambition) on je puno više tvrd nego što bi očekivao prosječan vozač naviknut ipak na mekše i komfornije ovjese za svakodnevnu vožnju. No, za one vozače koji žele malo masirati tijelo s još tvrđim ovjesom tu je S-line ovjes. Pa tko voli…

Image
Prednji dizajn šesterokutne maske motora s kromiranim rubom oblikovan je tako da se uklapa u vanjski dizajn svih Audijevih modela

Testirani primjerak je imao bogatiji serijski paket opreme Ambition u kojem se nalazi skoro sve što biste poželjeli, ali Audi ima podulji popis dodatne opreme kojim možete odista individualizirati svoj primjerka Audija A1 prema vlastitim željama. Automatski klima uređaj i grijanje stražnjeg stakla tijekom svog rada isto tako vode brigu o što manjoj potrošnji goriva. U ovako bogato opremljenom automobilu nije nam nikako bilo jasno da u paketu opreme Ambition nema tvorničkih Xenon svjetala čija doplata košta 9.305 kuna. Ako se u dodatnoj opremi naruče Xenon plus svjetla, dnevna svjetla su izvedena u LED tehnici. Audi A1 pruža puno užitka u vožnji i teško da biste si poželjeli, osobito ako se vozite u Sport modu mjenjača, nešto više. Ali, za one kojima ni ovo nije dovoljno sportsko morat će pričekati dolazak Audi S1 verzije. Audi A1 1,4 TFSI S tronic Ambition ima cijenu 195.738 kuna (36.631 eura), a cijena testnog modela zbog dodatne opreme narasla je na 218.325 kuna (29.704 eura).

Davor Kindy

Image
Detalj daljinskih komada na upravljaču, poluga klackalica za izmjenu stupnjeva prijenosa i u pozadini desna ručica za brisače. Vidi se i detalj kožnog upravljača s izuzetno lijepim i precizno izvedenim šavovima

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, direktno ubrizgavanje benzina, bregasto vratilo (DOHC), četiri ventila po cilindru, turbo, intercooler, start/stop sustav, Euro 5
Obujam: 1390 ccm
Snaga: 90 kW/122 KS pri 5000 o/min
Moment: 200 Nm pri 1500-4000 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: automatski S tronic, 7 stupnjeva prijenosa, dvostruka spojka
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga ramena i poprečna torzijski stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni disk
Gume: 215/45 R16
Naplatci: 7Jx16
Karoserija: kombi-limuzina, 3 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 3954 x 1740 x 1416 mm
Osovinski razmak: 2469 mm
Prtljažnik: 270/920 litara
Masa/nosivost: 1200/375 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 203 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja: grad 6,5/ otvoreno 4,6 / prosjek 5,3 l/100km
Potrošnja na testu: 7,2 l/100km
Cijena: 195.738 kn (36.631 eura)
Cijena testnog modela: 218.325 kn (29.704 eura)

Image
Snažan dizajnerski element 'tornado linija'

SERIJSKA OPREMA AMBITION:
Aluminijske letvice na pragovima, Ambition tkanina, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača uključujući zračne jastuke za glavu za vozača, suvozača i putnike straga, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, dekorativni detalji u unutrašnjosti u aluminiju, djeljiv i preklopiv naslon stražnjeg sjedala, dnevno svjetlo, Easy-entry sustav sjedala, električni podizači prednjih prozora, ESP elektronski program stabilnosti vozila ( ABS, EDS, ASR), ISOFIX priprema za dječje sjedalo straga, izraženi stražnji spojler, klima uređaj, kodirani ključ - elektronska blokada protiv otuđenja s promjenjivim kodom, lakometalni naplaci 7Jx16 sa 7 "Dynamic" krakova 215/45 R16, naslon za ruku sprijeda, okviri otvora ventilacije u sjajnoj crnoj boji, paket pretinaca za odlaganje, paket za pušače, pasivni zvučnici sprijeda i straga, podesiva potpora za kralješnicu, podne prostirke sprijeda i straga, putno računalo, radio uređaj chorus s MP3 funkcijom, servo upravljač podesiv po visini i dubini, sjedalo vozača i suvozača podesivo po visini, sportska sjedala sprijeda, sportski kožni upravljač s 3 kraka, sportsko podvozje, Start-Stop sustav s isključivanjem motora pri mirovanju vozila smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2, svjetla za maglu sprijeda i straga, vanjska osvrtna zrcala električno podesiva i grijana, vanjska osvrtna zrcala u boji vozila, zračni jastuci za vozača i suvozača

DODATNA OPREMA:
Audi bluetooth interface 3.101 kn
Audi Sound System 2.592 kn
Automatski klima uređaj 3.626 kn
Lakometalni naplaci 7J x 16 s 10 krakova (215/45 R16) 2.067 kn
Senzor za svjetla i senzor za kišu 1.237 kn
Višenamjenski sportski kožni upravljač s 3 kraka i izmjenom brzina 2.373 kn
Vjetrobransko staklo sa sivom trakom na gornjem djelu 626 kn
Radio uređaj concert sa CD Playerom i MP3 funkcijom 4.397 kn
Scuba plava Metallic boja 4.951 kn

Još fotografija…

Image
Visoka tehnologija i manja potrošnja: S-tronic mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa

Image
Kompaktno i dopadljivo okruženje na koje se vozač vrlo brzo privikne

Image
Rezervnog kotača nema. Na dnu prtljažnika s unutrašnje strane nalazi se kit za krpanje u slučaju pucanja gume

Image
S koeficijentom otpora zraka od 0,32 za osnovni model, najnoviji Audi jedan je od automobila s najboljom aerodinamikom u svojoj klasi

Image
Audi A1 1,4 TFSI S tronic Ambition

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Utorak, 26 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL