Auto Portal - TEST CITROËN DS3 1,6 VTI 120 SO CHIC
TEST CITROËN DS3 1,6 VTI 120 SO CHIC PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 21 Listopad 2010
Image

Novu Citroënovu liniju automobila s oznakom DS otvorio je model automobila Citroën DS3. Nova DS linija automobila, kako to i njezino ime daje naslutiti, predstavlja dodatni simbol kreativnosti i tehnologije marke Citroën. Postoje zapravo brojne izvedbe DS3 koje svatko može kreirati prema vlastitom ukusu. Krov, karoserija, kućište retrovizora, naplatci… sve su to područja koja se mogu personalizirati kako bi svaki DS3 bio stvoren na sliku svojeg vlasnika. U unutrašnjosti pak, na izboru su brojne boje, presvlake i materijali namijenjeni za letvicu armaturne ploče, ručicu mjenjača kao i za mnogobrojne ostale elemente.

Image
Citroën DS3 1,6 VTI 120 So Chic - atraktivan gradski premium kompakt

Testirali smo verziju Citroën DS3 1,6 VTI 120 So Chic koja je došla u dvobojnoj karoseriji – osnovna boja bijela Banquise, a krov, kućište vanjskih retrovizora, pragovi vrata i unutrašnja obloga kokpita je u svijetlo plavoj boji Boticelli. Pri tom krov ima atraktivne ornamente, crteže koji podižu ukupni otmjeni dojam koji ostavlja ovaj novi premium kompakt. Luksuznom serijom DS francuski Citroën ulazi u premium segment koji je trenutačno potpuno 'in'. Dizajn DS3 je elegantan, odvažan, pomalo šminkerski, ali nije previše ekstravagantan ili šokantan kakav je dizajn novih Citroëna znao biti u prošlosti. Hoćemo reći da je nov, originalan i svjež, ali nikako nespretan ili premodernistički. Mnogi su ga jednostavno ocijenili kao jako atraktivnim. Tako velik broj mogućih personalizacija na karoseriji i u unutrašnjosti karoserije nema u ovoj klasi premum kompakta na tržištu što ovom modelu daje veliki vjetar u leđa kada je u pitanju prodaja. Francuski proizvođač ima i posebno osmišljenu reklamnu kampanju koja odudara od uobičajenih načina, a nije tajna da Citroën kao najveće konkurente modelu DS3 vidi automobile Fiat 500 i Mini.

Image
Instrumenti i prekidači su izuzetno pregledni i nadohvat ruke vozača

Uspoređujući karoseriju DS3 i C3 iz kojeg je i nastao premium mlađi brat (oba modela dijele istu platformu), ova dva automobila osim međuosovinskim razmakom i vanjskim dimenzijama koje se razlikuju tek za koji milimetar, najsličniji su s prednjeg kraja koji ima možemo reći i najmanje razlike. Ista su prednja svjetla i maglenke, pa i maska je istog izreza s time da DS3 ima na vrhu maske motora izduženi Chevronov znak stiliziran u izduženi brk izveden u kromu. Na poklopcu motora nalazi se novi 'DS' znak premium Citroenove serije DS. Najveća razlika, gledano sprijeda, između C3 i DS3 je u tome, kako to i premium segmentu i dolikuje, da DS3 ima LED dnevna svjetla smještena pored maglenki i na samom rubu vozila, koje kada gore daju dodatnu atraktivnosti cijelom vozilu.

Image
Benzinski motor obujma 1,6-litre proizvod je suradnje PSA s tvrtkom BMW. Razvija najveću snagu 120 KS i najveći okretni moment 160 Nm

S boka i straga razlike su tako velike da možemo govoriti i o potpuno drugom obliku i dizajnu. DS3 je prije svega kombi-limuzina s troja vrata s agresivnim oblikom drugog bočnog prozora i srednjeg nosača krova pomalo neobičnog oblika, dok je stražnji nosač krova skoro nevidljiv, jer je maskiran crnom bojom koja se utapa u crnu boju bočnog i stražnjeg stakla, pa ostavlja dojam da stražnjeg nosača krova uopće nema. Pohvalno i optički izvrsno riješeno. Već spomenuta jako tamna stražnja bočna stakla daju cijelom DS-u još pakleniji izgled. Stražnja vrata u potpunosti su drugačijeg oblika i odlično nadopunjuju ukupni dizajn ovog premium kompakta. Samo jedna bočna vrata su jako velika, odnosno dugačka, pa ima problema s njihovim otvaranjem na uskom parkiralištu i ulaskom u unutrašnjost. Velika bočna vrata ne olakšavaju ni ulazak putnika na stražnja tri sjedala, pa je i pored pomicanja prednjih sjedala pri ulasku sve povezano s velikom dozom 'planinarenja'. Premda prednja sjedala pamte poziciju prije povlačenja, ulazak putnika je otežan.

Image
Prtljažnik je obujma 285 litara, a preklapanjem stražnje klupe dobije se obujam od 980 litara

Ako ste među onima koje je oduševio vanjski dizajn, jednako ćete biti oduševljeni i s unutrašnjim. DS je luksuzna izvedba i to daje na znanje od prvog kontakta s unutrašnjošću. Premda dijeli osnovne oblike s jeftinijim srodnikom C3 izbor kvalitete materijala i precizne izrade dostojan je premium segmenta. Pri tom funkcionalnost nije u drugom planu,dapače. Kod C3 i DS3 u principu jednak je osnovni oblik cijele instrumentne ploče i kokpita, ali kako to i dolikuje premium klasi kod DS3 sve izvedeno raskošnije i luksuznije. Tako je cijelom širinom na izbočenom dijelu kokpita u visini instrumenata u boji krova karoserije sjajno lakirana plastika (podsjeća na nekadašnje limene površine starih automobila), a tu su i drugi kromirani detalji koji naglašavaju prestižni element dizajna DS3.

Image
Citroën DS3 cilja na kupce koji su spremni za atraktivan dizajn i imidž dublje zavući ruku u džep

I centralna konzola ima isti oblik, ali luksuzniju izvedbu, s okruglim prekidačima i centralnim okruglim LED ekranom za kontrolu ventilacije. I instrumenti su jednaki i istog razmještaja kao i kod novog C3 modela, s time da DS3 ima ispod centralnog brzinomjera instrument koji pokazuje temperaturu motora. Obruč upravljača je isti, osim naravno DS znaka koji je zamijenio Chevronov. Ispred vozača i suvozača je moderno oblikovana i dopadljiva asimetrična instrumentna ploča s klasičnim analognim instrumentima (centralno postavljen i veći brzinomjer i lijevo manji obrtomjer) i digitalnim instrumentom za razinu goriva smještenog desno. Instrumentna ploča je u duhu Citroena – ekstravagantna i neobična, ali praktična i pregledna.

Image
Citroën DS3 je dugačak 3,95 metara, širok 1,72 i visok 1,46 metara

Prtljažnik je obujma 285 litara, a preklapanjem stražnje klupe dobije se obujam od 980 litara. Prtljažnik je vrlo širok, u njemu se nalaze četiri kukice za pričvršćivanje tereta, a može se postaviti i odstranjiva mreža. Nasloni stražnjih sjedala preklopivi su u omjeru 2/3 – 1/3, a preklapaju se jednim pokretom ruke iz prtljažnika ili kroz stražnja vrata. Serijski inače dolazi serijski dolazi set za krpanje gume u nuždi, ali uz doplatu od 500 kuna dobije se rezervni kotač. Testirani Citroën DS imao je So Chic paket opreme, što je srednji paket opreme od tri ponuđena.

Image

Motorizacija i mjenjač su u dlaku isti kao i kod testa Citroën DS3 1,6 VTI 120 pa tu nema potrebe ponavljati, jer sve možete pročitati u tom testu. Ali, da ipak ukratko ponovimo. Benzinski 1,6 VTi motor proizvod je suradnje PSA s tvrtkom BMW, a pokreće i automobile Peugeot 207 i Mini. Razvija najveću snagu 120 KS i najveći okretni moment 160 Nm. Motor je štedljiv, ali u niskim okretajima je u usporedbi s ostalom konkurencijom malo tromiji. Ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa odlično se rukuje, premda su hodovi ručice mjenjače nešto duži, mijenjanje brzina je dovoljno precizno i egzaktno

Image

Citroën C3 ima masu od 1150 kg. S mjesta do stotke sprinta za 8,9 sekundi, te potegne do najveće brzine 190 km/h. Ovjes je tvrđi pa uz odličan temperamentan motor naprosto zove na sportsku vožnju. Lagani, ali precizan servo upravljač uz čvršći ovjes i vrlo dobar motor omogućava vrlo brzu vožnju. No, s brzinom ne treba pretjerati. Međuosovinski razmak DS3 je relativno kratak pa na skliskoj podlozi 'rep' vozila vrlo brzo može preteći nos, pa na to treba pripaziti. Tijekom testa u prosjeku trošili oko 7,9 l/100km, što je povoljan podatak.

Image

Citroën DS3 cilja na kupce koji su spremni za atraktivan dizajn i imidž dublje zavući ruku u džep. Ovaj zavodljivi gradski mališan privlači kupce bogatom opremom, visokom kvalitetom izrade, sportski orijentiranim i pogođenim ovjesom, te vrlo agilnim i štedljivim benzinskim motorom koji pruža više nego solidne performanse. Za kraj ocjene testiranog Citroëna DS3 bile bi onako ukratko telegrafski. Palac gore za originalan i atraktivan dizajn, izuzetno uglađeni motor, količinu sigurnosne opreme, te odista izuzetno veliku mogućnost personalizacije cijelog vozila. Palac dolje dali bismo za otežan pristup putnika do stražnjih sjedala i malo (pre)visoku cijenu testiranog primjerka. No, treba znati da osnovna cijena modela Citroën DS3 kreće već od 109.600 kuna (15.117 eura), a osnovna cijena testiranog modela Citroën DS3 1,6 VTI 120 So Chic je 127.600 kuna (17.600 eura).
.

Davor Kindy

Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, bregasto vratilo (DOHC), četiri ventila po cilindru, nazubljeni remen, promjenjivo upravljanje ventilima VTi, elektronsko ubrizgavanje goriva Bosch MEV17.4, Euro 5
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 77 x 85,5 mm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000 o/min
Moment: 160 Nm pri 4250 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga uzdužna ramena i poprečni torzijski stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 283x26 mm, straga puni disk 249x9 mm
Naplatci: 7J x 17
Gume: Bridgestone Potenza RE 050 A dimenzije 205/45 R 17
Karoserija: kombi-limuzina, 3 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 3948 x 1715 x 1458 mm
Osovinski razmak: 2464 mm
Prtljažnik: 285/980 litara
Masa/nosivost: 1150/425 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,7 m
Najveća brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s
Potrošnja: 8,0/4,9/6,0 l/100km
Potrošnja na testu: 7,9 l/100km
Cijena: 127.600 kn (17.600 eura)
Cijena testnog modela: 148.600 kn (20.496 eura)

Image

SERIJSKA OPREMA SO CHIC:
ABS, REF, AFU, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, daljinsko centralno zaključavanje, električni vanjski retrovizori, ESP, prednji električni podizači stakala, putno računalo, radio CD MP3 i jack utičnica, regulator/limitator brzine, set za krpanje gume, sjedalo vozača podesivo po visini, svjetla za maglu, unutrašnjost pletena tkanina Sturm Zephyr Mistral, upravljač podesiv po visini i dubini, upravljač presvučen kožom, zračni jastuk za vozača i suvozača, dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo, dvobojna izvedba karoserije, klima uređaj, LED dnevna svjetla na prednjim otvorima za zrak, naplatci od lagane legure 16" Ashera, osvježivač prostora, paket osvjetljenje, ručna kočnica presvučena kožom s kromiranim ukrasnim umecima, ukrasni paket Black, unutrašnjost pletena tkanina Grand Rayados Mistral s ukrasnim bijelim šavom, upravljač presvučen kožom s kromiranim ukrasima

DODATNA OPREMA:
Paket Select Koža Mistral (8.000 kn)
Kromirane bočne letvice (700 kn)
Ukrasni Paket Boticelli (300 kn)
Paket Select Confort (5.500 kn)
Vanjska personalizacija Urban Tribe (3.000 kn)
Naplatci 17'' Bellone u sjajnoj bijeloj boji (3.000 kn)
Rezervni Kotač (500 kn)
Dodatna oprema ukupno: 21.000 kuna

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Utorak, 26 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL