Autoportal.hr - VOZILI SMO KIA SPORTAGE 3. GENERACIJE
VOZILI SMO KIA SPORTAGE 3. GENERACIJE
Osnovni model Sportage 1,6 CVVT GDI 16V 2WD po cijeni već od 139.990 kuna
Petak, 22 Listopad 2010

Image

Dizajn novog KIA Sportage napravio je poznati njemački dizajnerski guru Peter Schreyer. Mnoge taj dizajn podsjeća na umanjeni Sorento, a glavni aduti takvog dizajna su elegantna agresivnost . KIA Sportage treće generacije oblikovan je futuristički, a u odnosu na svog prethodnika karoserija je duža (+9 cm), šira (+6 cm) i niža (-1,5 cm) te ima za 10 mm duži međuosovinski razmak. Dugačak je 4440 mm, širok 1855 mm, visok 1635 mm (1645 mm s krovnim nosačem), uz međuosovinski razmak 2540 mm. Prvi Kia Sportage predstavljen je 1993. godine i bio je to klasičan terenac kompaktne klase. Model druge generacije iz 2004. godine napravljen je zajedničkim snagama s bratskom markom Hyundai. Treći je model daljnji razvoj prethodnika, koji je proizašao iz dizajna koncepta KIA KUE predstavljenog 2008. godine. Nova treća generacija Sportagea ima značajno poboljšanu aerodinamiku , pa koeficijent otpora zraka je od 0,40 prijašnjeg modela sada smanjen na samo 0,37. Novi Sportage je pri tom lakši od prethodnika za 91 kg, a udaljenost karoserije od tla je 17 cm. Novi Sportage vozili smo na relaciji Zagreb – Biograd na moru.

Image
KIA Sportage treće generacije oblikovan je futuristički

Novi Sportage dolazi s pogonom na prednje kotače (2WD) ili pogonom na sva četiri kotača (AWD). Novi Sportage ima inteligentan sustav pogona na sva četiri kotača AWD Dynamax. Dynamax je razvijen u suradnji s tvrtkom MAGNA Powertrain, vodećim svjetskim specijalistom za takve vrste pogona. Dynamax je izvedba pogona na sve kotače koja omogućava promjenjivu raspodjelu sage motora na pogonske osovine sukladno uvjetima vožnje. Optimalna raspodjela snage je konstantna zahvaljujući naprednoj elektronici koja kontinuirano nadzire uvjete vožnje, te analizira ponašanje vozila pomoću brojnih senzora i sustava.

Image

Na osnovu prikupljenih informacija Dynamax predviđa promjene uvjeta vožnje i pomoći elektro-hidrauličke spojke unaprijed prilagođava raspodjelu pogonske snage. To znači da nije potrebno čekati na promjenu uvjeta vožnje za puni učinak pogona na sve kotače. To Dynamax razlikuje od drugih sličnih pogona prisutnih na tržištu, a koji reagiraju tek nakon što se dogode promjene uvjeta vožnje, primjerice prosklizavanje pogonskih kotača, zanošenje vozila i sl., što neminovno dovodi do određenog kašnjenja i spore reakcije.

Image
Kod novog Sportagea može se birati čak 10 boja karoserija, a osobito je atraktivna Techno narančasta boja

Po suhoj i ravnoj autocesti, prijenos snage je izveden samo na prednje kotače, što značajno smanjuje potrošnju goriva i zagađenje okoliša. Kada elektronika registrira promjene uvjeta vožnje koje bi mogle dovesti do gubitka trakcije i prosklizavanja, kao što je pojava bočnih G-slika, zakret upravljača ili povećanja snage motora, dio snage s prednjih kotača se usmjerava na stražnje kotače. Time se održava optimalna trakcija i osigurava stabilnost vozila na svim podlogama. Sve se to događa automatski i kontinuirano, za vozača i putnike potpuno neprimjetno. Dynamax na zahtjevnoj terenskoj vožnji omogućava vozaču da pritiskom na prekidač aktivira središnju blokadu diferencijala, te fiksira raspodjelu snage između prednje i stražnje osovine u omjeru 50:50, sve do brzine 40 km/h. Sportage s Dynamax sustavom opremljen je i sustavom za lakše kretanje na uzbrdici (HAC), te sustavom za automatsku kontrolu brzine pri spuštanju nizbrdo (DBC).

Image
Moderno oblikovan i bogato opremljen kokpit

Prve naručene količine za hrvatsko tržište već su rasprodane i prije službene prodaje, a plan prodaje u 2011. godini u Hrvatskoj je oko 600 komada novog KIA Sportagea. Zanimljivo je da je ponuđena paleta sa dva benzinska i dva dizelska motora u Hrvatskoj trenutačno bogatija od na primjer tržišta u Njemačkoj, a to je svojevrsna nagrada matične tvornice KIA s obzirom da je uvoznik u Hrvatsku ostvario vrlo dobre prodajne rezultate. Očekuje se da će od svih ponuđenih verzija na hrvatskom tržištu biti najtraženiji benzinski motor 1,6 s direktnim ubrizgavanjem benzina s najbogatijim paketom opreme Urban, te novi dizelski 1,7 CRDi motor s istim paketom opreme. Pri tom su cijene vrlo povoljne i privlačne. Tako na primjer osnovni model KIA Sportage 1,6 CVVT GDI 16V 2WD prodaje se po cijeni već od 139.990 kuna

Davor Kindy

Image
Prtljažni prostor ima obujam 564 litara. S preklopljenim stražnjim sjedalima na raspolaganju je obujam prtljažnika od 1353 litara

JESTE LI ZNALI?
KIA IMA NAJDUŽE TVORNIČKO JAMSTVO U EUROPI: 7 GODINA ili 150.000 km
Osnovno jamstveno razdoblje vozila vrijedi 7 godina ili do prijeđenih 150.000 km (bez ograničenja kilometraže u prve tri godine). Ovo jamstvo je besplatno i u potpunosti prenosivo na sve buduće vlasnike ovog vozila.

Image
Ispod dna prtljažnika nalaze se profilirane pregrade koje mogu progutati puno prtljage i predmeta povećih dimenzija

TEHNIČKI PODACI:
1,6 CVVT GDI 16V 2WD ručni mjenjač 6 stupnjeva
1591 ccm, 135 KS (99 kW), 164,3 Nm; potrošnja 8,2/6,0/6,8 l/100km; 178 km/h; 11,1 s
2,0 CVVT 16V 2WD ručni mjenjač 5 stupnjeva
1998 ccm, 163 KS (120 kW), 194 Nm; potrošnja 9,8/6,1/7,5 l/100km; 184 km/h; 10,4 s
2,0 CVVT 16V AWD ručni mjenjač 5 stupnjeva
1998 ccm, 163 KS (120 kW), 194 Nm; potrošnja 9,9/6,3/7,3 l/100km; 182 km/h; 10,7 s
2,0 CVVT 16V 2WD Automatik 6 stupnjeva
1998 ccm, 163 KS (120 kW), 194 Nm; potrošnja 10,4/6,4/7,9 l/100km; 182 km/h; 10,6 s
2,0 CVVT 16V AWD Automatik 6 stupnjeva
1998 ccm, 163 KS (120 kW), 194 Nm; potrošnja 10,6/6,8/8,2 l/100km; 180 km/h; 11,2 s
1,7 CRDi 2WD ručni mjenjač 6 stupnjeva
1685 ccm, 115 KS (85 kW), 260 Nm; potrošnja 6,3/4,8/5,3 l/100km; 178 km/h; 11,1 s
2,0 CRDi VGT 16V 2WD ručni mjenjač 6 stupnjeva
1998 ccm, 136 KS (100 kW), 320 Nm; potrošnja 6,6/4,9/5,5 l/100km; 182 km/h; 10,8 s
2,0 CRDi VGT 16V AWD ručni mjenjač 6 stupnjeva
1998 ccm, 136 KS (100 kW), 320 Nm; potrošnja 6,8/5,1/5,7 l/100km; 181 km/h; 11,3 s
2,0 CRDi VGT 16V AWD Automatik 6 stupnjeva
1998 ccm, 136 KS (100 kW), 320 Nm; potrošnja 8,7/5,8/6,9 l/100km; 180 km/h; 12,1 s
Zajednički podaci: dužina 4440 mm, širina 1855 mm, visina 1635 mm (1645 mm s krovnim nosačem), međuosovinski razmak 2540 mm, promjer kruga okretanja 10,54 metara, spremnik goriva 58 litara, prtljažnik 564/1353 litara

Još fotografija…

Image
Novi KIA Sportage pokreću dva benzinska i dva dizelska motora

Image
Pri vožnji unatrag upali se automatski video kamera koja sliku u boji pokazuje na LCD ekranu…

Image
…istovremeno se u sredini brzinomjera pojavi i video prikaz (popraćeno jednim piskutavim zvukom) da je stražnja kamera uključena

Image
Dynamax na zahtjevnoj terenskoj vožnji omogućava vozaču da pritiskom na prekidač aktivira središnju blokadu diferencijala, te fiksira raspodjelu snage između prednje i stražnje osovine u omjeru 50:50, sve do brzine 40 km/h

Image
Unutrašnjost je skladno i bogato opremljena, s kombinacijom vrhunske tehnologije i klasične izvedbe izvedbe instrumenata

Image
Velika je pozornost posvećena solidnosti izvedbe i sigurnosti

Image
U odnosu na svog prethodnika karoserija je duža, šira i niža

Image

Image

Image
Dugačak je 4440 mm, širok 1855 mm, visok 1635 mm (1645 mm s krovnim nosačem), uz međuosovinski razmak 2540 mm

Zadnja Promjena ( Utorak, 16 Studeni 2010 )
 

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL

Najnoviji članci - Za volanom

Generated in 1.27958 Seconds