Auto Portal - ALONSO POBJEDOM PREUZEO VODSTVO U UKUPNOM PORETKU DVIJE UTRKE PRIJE KRAJA
ALONSO POBJEDOM PREUZEO VODSTVO U UKUPNOM PORETKU DVIJE UTRKE PRIJE KRAJA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 24 Listopad 2010

Image

Izgleda da je sve što je moglo krenuti krivo protiv nove utrke u kalendaru Formule 1 za VN Južne Koreje, se i desilo. Prvo je izgradnja staze debelo kasnila, pa se ni dva tjedna prije utrke nije znalo da li će se ona i održati. Na treninzima i kvalifikacijama vozači i momčadi muku su mučili s masnim novim asfaltom, te velikom količinom prašine koja se s velikog neuređenog okoliša preselila na svježe postavljeni asfalt. Te probleme su većinom vozači i momčadi u kvalifikacijama odlično savladali, ali svima je pao mrak na oči kada je na dan utrke staza bila okupana, ali ne u suncu, već u jakoj kiši. Staza je po količine vode na asfaltu više podsjećala na mali bazen, nego na pistu po kojoj trebaju juriti bolidi Formule 1. Tako je i planirani start utrke odgođen za 10 minuta, jer kiša nije prestajala, ali ipak je odlučeno da se u utrku starta pod sigurnosnim automobilom, što je značilo i da će svi bolidi na kotačima morati imati kišne gume.

Image

Tako je s 10 minuta zakašnjenja i pod sigurnosnim automobilom krenula kaotična kišna utrka s velikim brojem problema i iznenađenja kojih nije nedostajalo sve do zadnjeg kruga utrke. Tako je kolona F1bolida odvezla iza sigurnosnog automobila prvih tri kruga poslije čega je zbog jake kiše i velike količine vode na stazi utrka prekinuta crvenom zastavom. Da od goreg može još lošije vidjelo se ubrzo. Umijesto da smo gledali kako po stazi jure bolidi i pretjecanja, malo više od sat vremena gledatelji su mogli gledati prešetavanje mehaničara i vozača po startno-ciljnoj ravnini i boksovima.

Image

Kiša je malo posustala pa je odlučeno nakon sata i pet minuta prekida da se utrka nastavio i opet pod sigurnosnim automobilom. U tim trenucima vodstvo utrke je odlučilo da sigurnosni automobil ostane što dulje, a bolidi su u tim trenucima služili kao veliki usisavači vode sa asfalta staze. Ovo jedno od najskupljih sušenja staze na svijetu potrajalo je čak 14 krugova, tako da je tek u 17. krugu sigurnosni automobil otišao u boks i prava utrka je tek tada krenula.

Image

Trenutak početka pravog utrkivanja po još uvijek jako mokroj stazi najbolje su se snašli vozači specijalisti za kišu, pa je Schumacher lakoćom prešao Kubicu, a Rosberg se jednako lako razračunao s Hamiltonom. U 20. krugu ponovno na stazu izlazi sigurnosni automobil, koji se srećom kratko zadržao samo do 23. kruga. Pri izlasku iz jednog zavoja drugoplasirani Webber zajašio je pasicu uz rub piste i zarotirao se udarivši u zaštitnu ogradu od koje se odbio, uspio je promašiti bolid Hamiltona i ni krivog ni dužnog pokupio Rosberga koji je u odličnoj izvedbi morao odustati. Ovim sudarom za koji si je sam kriv, Webber je izgubio sigurno vodstvo u ukupnom poretku vozača, a u tom trenutku njegovi najveći konkurenti su najviše profitirali (prvi Vettel, drugi Alonso i treći Hamilton).

Image

U tom trenutku uz sve već nabrojene poteškoće koja je doživjela utrka za VN Južne Koreje dodana je i zadnja – problem s osvjetljenjem i vidljivosti, jer je postajala opasnost da se utrka neće moći odvesti do kraja zbog sumraka i mraka, osobito potenciranog i crnim oblacima. Najme, vozači su trebali odvesti najmanje 42 od ukupno 55 krugova kako bi se osvojili puni bodovi, što je u tom trenutku bilo neizvjesno.

Image

U 27. krugu Schumacher je prešao Buttona koji je bio na petom mjestu, a dva kruga kasnije Button je prešao na gume za intermediju (polu kišne gume). Zbog još jednog sudara u nizu u 32. krugu ponovno na stazu izlazi sigurnosni automobil, te u tom trenutku vodeći Vettel i drugi Alonso ne uspijevaju otići u boks, ali treći Hamilton i četvrti Massa odlaze po polukišne gume.

Image

Krug kasnije sigurnosni automobil odlazi sa staze, a Vettel i Alonso odlaze u boks po intermedia gume. Vettel se vraća na prvo mjesto, ali Alonso tek na treće. Pri izmjeni guma zapelo je u pit-stopu s prednjom desnom gumom, jer je mehaničaru ispala matica, dovoljno da se izgube dragocjene sekunde, te Hamilton dođe na drugo mjesto u utrci. No, slavlje McLarenovih mehaničara u boksu potrajalo je samo jedan krug. Na kraju ciljne ravnine Hamilton se prekočio, prebrzo došavši u prvi zavoj, te ga Alonso lakoćom prelazi i vraća drugo mjesto. U tim trenucima četvrti je bio Massa, a peti vrlo brzi Schumacher. Schumacheru je ovo bila najbolja utrka sezone i pokazao je da nije za staro željezo. Kako se staza polako sušila, bolje reći bilo je sve manje vode na njoj, razlika u brzini bolida je bila sve očitija pa se njegov zaostatak u vremenu povećavao, ali uspio je na kraju završiti kao odličan četvrti.

Image

Ne, nije pogreška, Schumacher je završio utrku kao četvrti. Od samog početka pa do fatalnog 46 kruga bio je uvjerljivo najbrži Vettel, ali u 46. krugu motor na njegovom bolidu je eksplodirao, pa je Vettel zaustavio bolid koji je završio u plamenu. I tako je Red Bull dvostrukom pobjedom na ovoj utrci mogao već dvije utrke prije kraja osigurati pobjedu u prvenstvu konstruktora F1, a ovako s dva bolida koji nisu završili utrku sve ostaje otvoreno. U tom trenutku Alonso preuzima vodstvo utrke te na kraju poslije 55 odvoženih krugova završava kao pobjednik VN Južne Koreje. Alonso je jedini vozač koji je ove sezone uspio sakupiti pet pobjeda. Tako je Alonso svojom 26-tom GP pobjedom istovremeno preuzeo i vodstvo u ukupnom poretku vozača dvije utrke prije kraja (231 bod). U Ukupnom poretku Webber je drugi (220 bodova), a Hamilton je sa 210 bodova skočio na treće mjesto.

Davor Kindy

REZULTATI VN JUŽNA KOREA
Image

UKUPNI POREDAK VOZAČA
Image

UKUPNI POREDAK MOMČADI
Image
 

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 24 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL