Auto Portal - TEST HONDA CR-V 2.2 I-DTEC EXECUTIVE PLUS A/T
TEST HONDA CR-V 2.2 I-DTEC EXECUTIVE PLUS A/T PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 26 Listopad 2010

Image

Novi CR-V ulazi u drugu tržišnu sezonu. Službeno, to je treća generacija temperamentnog japanskog SUV-a na granici kompaktne i srednje klase, a u osnovi, radi se o drugoj. Prvi model, čija je oznaka kratica od comfortable recreational vehicle, predstavljen je krajem 1995. Temeljito je redizajniran 2002. i osvježen 2004, a krajem 2006. stigao je posve novi, aktualni model. Dužinom od 453 cm, širinom od 182 cm i visinom od 181 cm približava se srednjoj klasi, ali osovinski razmak od 262 cm pokazuje gene kompakta. Najveća su poboljšanja u dizajnu, koji je bio kočnica uspjeha prethodnog modela. Skladan, dinamičan stil, skrojen kako bi zadovoljio europske i američke kupce, generator je tržišnog uspjeha.

Image
Premda se radi o potpuno novom modelu zadržani su praktičnost i funkcionalnost, koje su krasile i prethodna izdanja

Izostanak rezervnog kotača na petim vratima jedan je od vidljivih pokazatelja da s trećom generacijom modela CR-V Honda odustaje od off-road ambicija. Dinamičnog izgleda, bolje opremljen, komforniji i s posebnim naglaskom na sigurnost, novi je CR-V postao gospodski 4x4. Premda se radi o potpuno novom modelu zadržani su praktičnost i funkcionalnost, koje su krasile i prethodna izdanja. Zahvaljujući integralnom pogonu, koji automatski uključuje stražnje kotače, zadržane su i mogućnosti kretanja izvan asfaltnih putova. Ne kao u klasičnom terencu, ali još uvijek vrlo dobre.

Image
Unutrašnjost je brižno uređena do posljednjeg detalja. Djeluje poprilično tehno, zbog kombinacija formi i materijala

Promjene u odnosu na dosadašnju verziju u prvom redu odnose se na izgled. Kroz pomalo zločesti izraz prednjeg dijela, Japanci su pokušali naglasiti svoj sportski duh, a svjetlima bademastog izgleda i s puno oblina prikriti kombijevske konture. Na određeni način u tome su i uspjeli, pa novi CR-V djeluje dinamično, unatoč dimenzijama koje nipošto nisu zanemarive. Umjesto armature koja se razvlači u više razina (to je uveo Civic) izabrano je tradicionalnije rješenje, jednostavnije i kompaktnije, no, nije se odustalo od upravljača s tri kraka, sportskog izgleda i s neizostavnim komandama. Osjećaj za upravljačem više je nego ugodan. Unutrašnjost je brižno uređena do posljednjeg detalja. Djeluje poprilično tehno, zbog kombinacija formi i materijala, ali ne i odbojno. Sve je istodobno začinjeno funkcionalnošću i vrhunskom ergonomijom.

Image
Hondu CR-V pokreće izvrsni dizelaš 2.2 i-CTDI Honda CR-V najveće snage 150 KS i najvećeg okretnog momenta 350 Nm pri 2000 o/min

U svijetu SUV automobila jedan od temelja uspjeha je snažan, kompaktan i uglađen dizelski motor. Honda u tom dijelu već odavno ima jak adut, koji se odlično uklopio u novu radnu sredinu. I prethodnu generaciju CR-V pokretao je profinjeni common-rail 2.2 i-CDTi, ali bolja aerodinamika učinili su ga učinkovitijim i štedljivijim. Ubrzanjima i elastičnošću zadovoljiti će prosječnog vozača. Već od samog početka vuče vrlo uvjerljivo, a ubrzanja i u višim stupnjevima su više nego dobra. No, ono čime osvaja i zahtjevnije je uglađenost i ekonomičnost. Dio zasluga pripada i mjenjaču sa šest stupnjeva, koji omjerima prijenosa i preciznošću upotpunjuje dobru sliku. Filtar čađe serijski je dio opreme boljih modela, ali uz nadoplati može se dobiti i u osnovnom izdanju.

Image
Pogon je u osnovi na prednje kotače, ali kada oni prokližu, automatski se snaga prenosi i na stražnju osovinu. Aktiviranje stražnjih kotača je brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20 posto više momenta

Pohvale zaslužuje i upravljački mehanizam, koji je postao izravniji i brži. Jedan od razloga boljeg osjećaja za upravljačem je i niže postavljeno težište, ali i nova arhitektura ovjesa. Dodamo li tome povećanje tragova kotača i širine karoserije, sasvim je jasno da je novi CR-V pouzdaniji u zavojima. Ipak izraženo bočno proklizavanje i proširenje putanje je zamjetno. U vožnji na limitu čini se da je moguće u zavoju podići unutarnji stražnji kotač, no tada intervenira elektronički sustav kontrole stabilnosti, koji nije u svim situacijama bio dovoljno brz da bi se izbjegli pomalo neugodna kašnjenja u reakcijama. Unatoč tome, novi CR-V djeluje prilično uvjerljivo i ugodno za vožnju, pa i u trenucima kada se iz motora želi izvući maksimum.

Image
Izostanak rezervnog kotača na petim vratima jedan je od vidljivih pokazatelja da s trećom generacijom modela CR-V Honda odustaje od off-road ambicija

Dinamičke kvalitete samo su jedan od aspekata na kojem su Japanci radili u potrazi za sigurnošću. Uvođenje sistema kao što je CMBS koji se temelji na radarskom sustavu, a koji će prvo vizualnim i akustičnim signalima pripremiti vozača na mogući sudar, a potom zategnuti pojas i aktivirati kočnice. Odluka o zaustavljanju ostavljena je vozaču, ali CR-V je time zašao u premium klasu SUV-ova. Putnici su pored toga zaštićeni i s osam zračnih jastuka. Nedostaje onaj za noge vozača, ali na određeni način nije ni potreban, jer je prostor ispod upravljača obilan. Izvana je CR-V kraći za 10 cm od prethodnika, ali je unutrašnjost u svim smjerovima dobila poneki centimetar. Ni skrivanje rezervnog kotača u podnici nije naštetilo prtljažniku, koji ima rekordni kapacitet.

Image
Prtljažnik je obujma 524, odnosno s preklopljenim stražnjim sjedalima 955 litara

Pogon je u osnovi na prednje kotače, ali kada oni prokližu, automatski se snaga prenosi i na stražnju osovinu. Aktiviranje stražnjih kotača je brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20 posto više momenta. Temelj svega je sustav Honda Dual Pump, koji se temelji na dvije hidrauličke pumpe. Jedna je spojena na prednje kotače, a jedna na stražnje. U uvjetima normalnog prianjanja na podlogu tlak koji stvaraju dvije pumpe je ujednačen, ali kada se prednji kotači vrte brže od stražnjih stvara se razlika u tlaku koja potom djeluje na središnji diferencijal i dio snage se u realnom vremenu prenosi na stražnju osovinu.

Image
S pomalo ‘zločestim‘ izgledom prednjeg dijela, Japanci su pokušali naglasiti sportski duh Honde CR-V

Višelamelni diferencijal nadopunjen je dodatnom spojkom koja je ubrzala intervenciju središnjeg diferencijala i cijelog procesa. S izvrsnim dizelašem 2.2 i-CTDI Honda CR-V nije jeftin automobil. Cijena testnog modela od 44.897 eura, uz pomalo neuvjerljivi dizajn praktično je jedina prava mana ovog automobila. No, Honda je već po standardu namijenjena probranoj klijenteli koja ne putuje salonima i uspoređuje. Uz uvjerljiva vozna svojstva, dobru ocjenu zaslužuje i bogatom opremom. Pored osam zračnih jastuka, u serijskoj opremi nalaze se ABS/EBD, radio/CD, električni podizači prednjih i stražnjih stakala, a testni je model opremljen i kožom presvučenim sjedalima, koja se pokreću elektromotorima.

Image
Dizelski motor je elastičan i uglađen, te se odlično dopunjuje uz izvrstan mjenjač

Uz dobar mjenjač sa šest stupnjeva starta temperamentno te bez napora postiže dobre performanse. Kad off-roader težak blizu 1,7 tona do stotke sprinta za 10,7 s, a razvija najveću brzinu 187 km/h, teško je poželjeti išta bolje i snažnije. Pogotovo uz potrošnju od oko 8 litara, što je za masivan 4x4 više nego povoljno. Primaran prednji pogon, uz automatsko prebacivanje snage na stražnje kotače, dobrodošao je na skliskoj cesti, a osigurava dovoljno terenskog potencijala za izlete izvan asfalta. Testirana Honda CR-V 2.2 I-DTEC Executive Plus A/T košta 44.897 eura.

dr. Željko Marušić

Image

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), izravno ubrizgavanje common-rail, intercooler
Obujam: 2199 ccm
Provrt x hod: 85,0 x 96,9 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 4000 o/min
Moment: 350 Nm pri 2000 o/min
Pogon: 4x4
Mjenjač: automatski sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 295 mm, straga puni diskovi 300 mm, ABS+EBV
Gume: 225/60 R 18
Karoserija: SUV kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 452,5 x 182 x 167,5 cm
Osovinski razmak: 263 cm
Prtljažnik: 524/955 l
Masa/nosivost: 1690/550 kg
Spremnik goriva: 58 l
Krug okretanja: 11,8 m
Najveća brzina: 187 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 s
Potrošnja: grad 9,5 / otvoreno 6,2 / kombinirano 7,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,9 l/100 km
Cijena: 44.897 EUR

Još fotografija...

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Petak, 29 Listopad 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL