Auto Portal - TEST TOYOTA LAND CRUISER 3.0 D-4D EXECUTIVE
TEST TOYOTA LAND CRUISER 3.0 D-4D EXECUTIVE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 31 Listopad 2010

Image

Klasični terenci teške kategorije polako nestaju sa scene. Tu su još Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Mercedes G i - Toyota Land Cruiser. Taj posljednji, kojeg smo u moćnoj dizelskoj i luksuznoj verziji D-4D imali na testu, posljednjih ljetnih dana, terenac je teške kategorije. U svakom pogledu. U tri reda sjedala pruža mjesta i za sedam osoba, s masom od 2,3 tone doima se robusno poput tenka. U vrijeme visoke tehnologije, kad se masa ne rasipa uludo, to je podatak vrijedan štovanja. Uz blage bi se preinake Land Cruiser lako pretvorio u vozilo za posebne namjene, a statusni luksuz najvišeg ranga upotpunjuje sliku vozila kakvo se ne sreće često. Zapravo, to je i teška šminka i kad se uzme u obzir da uz klasičnu terensku koncepciju ovaj Land Cruiser može potegnuti 175 km/h (kome i zašto treba brže?!) te do stotke ubrzava u 11,7 sekundi, ovo je pravi izbor za one koji se žele voziti u visokom stilu. Naravno, ako imaju dovoljno novca.

Image
Luksuzni japanski terenac s ‘pedigreom’ već izgledom najavljuje visok komfor, sigurnost i uvjerljiva vozna svojstva te izaziva respekt ostalih sudionika u prometu

U vremenu kad se promoviraju hibridna vozila, kad se pazi na onečišćenje prirode i potrošnje, kad se smanjuju dimenzije pojavio se terenac - sušta suprotnost svemu trendovskom. Tehnološko vrhnje u takozvanoj full-size kategoriji Japanci su ponudili u devetoj generaciji legendarnog terenca, koji se prvi put pojavio, pod nazivom BJ, još daleke 1951. Do danas je Toyota prodala šest milijuna Land Cruisera i zasjela na prvo mjesto najomiljenijih 4x4 vozila. Premda Japanci vole isticati kako je na proljeće prošle godine predstavljen potpuno nov model, to i nije sasvim točno. Masivna izvedba, dugačka 476, široka 188,5 i visoka 186 cm, koja pruža golem prostor - do sedam, odnosno osam sjedala te čak do 1935 litara prtljažnog prostora (kad se preklope sva sjedala osim prednjih), pogodna je za sve namjene. Sve je napravljeno na visokoj razini, od izvedbe, do opreme. Jedina je zamjerka na dizajn, koji je previše svilen za mjerila teških terenaca, premda je obogaćen stilskim detaljima većeg modela V8. Toyotini dizajneri zasigurno ne bi pogriješili da su mu podarili ‘macho’ izgled, kakav su imali prvi modeli.

Image
Land Cruiser je dostupan i u kratkoj verziji dugačkoj 449 cm, ali pravi je u dugačkoj, rastegnutoj na 476 cm, jer masivna izvedba i moćna mehanika tada imaju puno opravdanje

Da biste pokrenuli Land Cruisera, trebate se popeti na njegovo sjedalo. Nakon toga sve je lakše, jer se sjedi kao u fotelji, ugodno povišeno, i uz savršen pregled situacije. Sve naglašava bogata oprema Executive, s foteljaški udobnim kožnatim sjedalima, koja se elektrikom podešavaju po udaljenosti, visini te nagibu sjedeće površine i naslona. Kad se i upravljač podesi po visini i nagibu, upravljanje je lagano, kao u modelu kompaktne klase. Još i ugodnija. Tome pomaže učinkovit servouređaj upravljača te ugodan i učinkovit automatski mjenjač. Uz sve to ide i dojam nadmoći, jer se u Land Cruiseru osjećate sigurno kao u bunkeru. A brzo shvaćate da ga je teško zaustaviti, na cesti i izvan nje. Premda je pod nogama masivna šasija, a straga je kruti most (kruta osovina), Land Cruiser nije ni pretvrd, niti neudoban. Nema problema ni s neugodnim poskakivanjem, kao u modelima iz 90-ih, a i nekim starijim konkurenata. Ukratko, vožnja je ugodna kao u limuzini.

Image
Robusni dizelaš kamionskih proporcija i automatski mjenjač savršeno odgovaraju masivnom terencu, u gradu, na brzim cestama i u terenskim uvjetima

Pod prednjom je haubom ugrađen četverocilindarski common-rail dizelaš, koji iz obujma od 2982 ccm istiskuje 173 KS pri samo 3400/min. Brekće meko, ali uvjerljivo, najpovoljnije radi u području od 2000 do 2500/min. Nema ga potrebe natjerivati u visoke okretaje. O kvaliteti pogona najbolje govori ‘kamionski’ okretni moment od 410 Nm, u rasponu od 1600 do 2800/min. To je pravi pogon za teškog terenca, kojemu savršeno odgovara automatski mjenjač s pet stupnjeva te pogon 4x4, sa središnjim Torsenovim diferencijalom. Razdioba momenta između prednje i stražnje osovine je 40:60 posto. Uz pomoć elektronike i po potrebi moment se može dijeliti i u drukčijim omjerima, od 30:70, pa sve do 50:50! Uz sve navedeno tu je i klasični reduktor pogonske snage i uz sve to sklopka središnjeg diferencijala. Ona je elektronska i djeluje na uključivanje (isključivanje) stabilnosti vozila. Izuzevši odličnog Torsenovog diferencijala i 4x4 sustava vrhunskim terenskim mogućnostima doprinose i ulazni i izlazni kutevi prednjeg i stražnjeg dijela vozila.

Image
Premda su na sva četiri kotača ugrađena četiri velika samoventilirana diska, treba voditi računa da se zbog visokog težišta i velike mase ovakav auto teže zaustavlja pri visokim brzinama

Usprkos glomaznosti i velikoj masi, Land Cruiser je neočekivano okretan u gradu, a ugodno ga je voziti na otvorenim cestama. Stabilnost je također OK, ako se ne zaboravlja da se ipak radi o masivnom terencu te se ne upušta u ekstremne manevre. Stabilnost povećava stalno uključen pogon 4x4 (u prethodnim serijama se u normalnim okolnostima vozilo samo sa stražnjim), koji otežava zanošenje. Zapravo, njime je ugodnije ugodno krstariti, nego bezglavo juriti (za to nije ni namijenjen) i tada se potrošnja goriva može sniziti na manje od deset litara. Na autocesti nije preporučljivo ići brže od 140 km/h, jer zbog visoke i sandučaste karoserije naglo raste otpor zraka, a time i potrošnja. No, ta je brzina puna šaka brade za ovakav automobil. Ne treba ni naglašavati da su vozač i putnici cijelo vrijeme zaštićeni visokom pasivnom sigurnošću, a to puno znači, a i buka je dobro prigušena. Najbolju ocjenu može se dati nakon duge vožnje, kad se izlazi odmoran, što je mana mnogih automobila sportskih karakteristika.

Image
Moćan dizelaš, automatski mjenjač i robustan pogon 4x4 sa središnjim diferencijalom Torsen i dodatnim reduktorom omogućava ekstremne manevre i svladavanje uspona do 80 posto

Land Cruiser je uvjerljiv na asfaltu te pruža dovoljno dobre performanse i na najbržim autocestama, uz raskošnu prostranost i udobnost na svim sjedalima. No, prave, komparativne prednosti prema ostalim automobilima pruža izvan asfalta. Masivna podnica, udaljena 22 cm od tla te veliki 17-colni kotači s gumama 265/65 omogućavaju prelazak preko većih neravnina, a uz moćan terenski pogon, pogotovo uz dobre terenske gume Land Cruiser je teško zaustaviti. Vozaču je na pomoć i elektronika za pomoć pri startanju uzbrdo te kontrolirano spuštanje niz velike kosine. Zbog toga je ovaj automobil idealan za uživanje u svim uvjetima, kad se po potrebi s asfalta skreće na teren, i obrnuto. Uz sve ide i visoka Toyotina kvaliteta i pouzdanost, koju nisu nagrizle ni nedavne afere (uvelike napuhane), s kočnicama i povlačenjem brojnih serija, zbog nepravilnosti i kvarova. Ovo skupi model nije namijenjen prosječnim kupcima, a onima na koje cilja, cijena od 66.000 eura nije pretjerana. Pogotovo što se kod ovog Land Cruisera s pravom može zaključiti da je veličina - bitna!

dr. Željko Marušić

Image
Premda se Land Cruiser proizvodi i s 4-cilindarskim benzincem 2.7 sa 163 KS te 4.0 V6 sa 281 KS, za naše je kupce relevantan jedino turbodizelaš 3.0 D-4D sa 173 KS

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT
Obujam: 2982 ccm
Provrt x hod: 96,0 x 103,0 mm
Snaga: 127 kW/173 KS pri 3400/min
Moment: 410 Nm pri 1600 do 2800/min
Pogon: 4x4
Mjenjač: automatski sa 5 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisni s dvostrukim poprečnim ramenima, straga krut s uzdužnim vodilicama i Panhardovom motkom
Kočnice: samoventilirani diskovi, sprijeda (330 mm) i straga (335 mm), ABS + EBD+ BAS
Gume: 265/65 R17
Karoserija: terenac visoke klase, 5 vrata, 5-8 sjedala
Dimenzije: 476 x 188,5 x 185 cm
Osovinski razmak: 279 cm
Udaljenost podnice od podloge: 22 cm
Prtljažnik: 620 - 1935 L
Masa/nosivost: 2265/750 kg
Spremnik goriva: 87 l
Krug okretanja: 11,6 m
Najveća brzina: 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s
Potrošnja: grad 10,6 / otvoreno 7,3 / kombinirano 8,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 9,8 l/100 km
Cijena: 66.000 EUR

Još fotografija…

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 07 Studeni 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL