Auto Portal - TEST VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI DSG HIGHLINE
TEST VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI DSG HIGHLINE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 12 Studeni 2010

Image

Na drugu generaciju Volkswagenovog monovolumena više srednje klase, sa sedam sjedala, trebalo je pričekati punih 15 godina. Isplatilo se, jer je iz Wolfsburga stigao model, koji bi mogao biti uzor svima koji žele napraviti križanca limuzine i kombija. Dobro se podsjetiti da je prvi Sharan predstavljen u veljači 1995., kao blizanac Ford Galaxyja. Oba su se proizvodila u Portugalu. Da je ljubav pukla, postalo je jasno prije pet godina, kad je Ford predstavio novog i samostalnog Galaxyja, a Volkswagen je proizvodnju zadržao do nedavno.

Image
U usporedbi s prethodnikom, novi je Sharan porastao za cijelu klasu. Dužina mu je povećana sa 463,5 na 485, a širina sa 181 na 190 cm

Novi je model toliko poboljšan, da teško može stati u istu rečenicu s prethodnim. Na prvi se pogled uočavaju maska u stilu nove generacije Polo-Golf-Passat te znatno veći gabariti. Dugačak 485, širok 190 i visok 172 cm, novi je model 22 centimetra duži, čak deset širi i jedan niži od prethodnog. Povećan je i međuosovinski razmak, sa 283,5 na 292 cm. Korištenjem visokočvrstog čelika karoserija je, usprkos znatno većim gabaritima, olakšana za 30 kg. Šlag na tortu su bočna klizna vrata, koja znatno olakšavaju komunikaciju s drugim i trećim redom sjedala.

Image
Snažno ukošen prednji dio, sa svjetlećim diodama u farovima i maskom u stilu novog Passata, osigurava povoljnu aerodinamiku

Testni je model opremljen dizelskim motorom 2.0 TDI sa 140 KS, a dostupna je i verzija sa 170 KS te benzinci 1.4 TSI sa 150 KS i 2.0 TSI sa 200 KS. Svi imaju turbopunjač i izravno ubrizgavanje. To je i najzanimljivija motorizacija, koju će birati osamdeset posto naših kupaca. Uglađen dizelaš, koji je nakon prelaska s pumpe-düse na common-rail ubrizgavanje imao problema s brizgalicama Siemens (to je konačno riješeno), u svemu je ostalom izvrstan. Lijepo vuče od niskih do visokih okretaja te je prilično elastičan. Dobro se nosi s masom od 1,7 tona, čemu doprinosi izvrstan sekvencijalni automatski mjenjač sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom.

Image
Uglađen dizelaš sa 140 KS iznenađujuće se dobro nosi s masom od 1,7 tona, čemu pomaže izvrstan DSG mjenjač, a na testu smo prosječno trošili samo sedam litara

Kad golemi automobil, s mogućnostima kombija, stotku uhvati u 10,9 sekundi i postiže 191 km/h, teško je išta prigovoriti. Pogotovo što Sharan i potpuno opterećen ne gubi dah. Radi najmekše među svim dvolitrenim dizelašima. Ne može se reći da je eksplozivan, ali povuče spontano, čemu doprinosi DSG mjenjač, koji je, iz godine u godinu sve bolji. Uz sve ide i povoljna potrošnja - u normalnoj se vožnji može računati s prosjekom nešto većim od šest litara. S obzirom na veličinu i mogućnosti auta - izvrsno. Štedljivosti i smanjenju emisije štetnih plinova doprinosi i ekološki paket BlueMotion.

Image
Pojedinačno obaranje svih sjedala omogućava povećanje prtljažnika do čak 2430 litara, komfor u srednjem redu je raskošan, a za odrasle putnike dovoljno mjesta ima i u trećem redu

Prostranost je za klasu bolja nego kod prethodnika. U srednjem se redu komforno mogu smjestiti tri krupne osobe, a punopravna su i sjedala u trećem redu. Stražnji je multilink osigurao bolji kompromis stabilnosti i udobnosti te cijelo podvozje, s upravljačem i kočnicama, zaslužuje pohvale. Funkcionalan sedmerosjed, čija sjedala iz drugog i trećeg reda lako uranjaju u podnicu te se oslobađa prostor obujma 2430 litara, vozi se precizno i jednostavno, poput običnog automobila. U vožnji do izražaja dolazi i dobro prigušenje buke i vibracija. Sve nadopunjuje bogat paket opreme Highline, koji je u testnom modelu oplemenjen doplatama skupljim od deset tisuća eura. A već standardna je cijena blizu 37.000 eura...

dr. Željko Marušić

Image
Međuosovinski razmak, kao najbolji pokazatelj prostranosti, rastegnut je sa 283,5 na čak 292 cm

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81,0 x 95,5 mm
Snaga: 81 kW/140 KS pri 4200/min
Moment: 320 Nm pri 1750 - 2500/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: automatski DSG, 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 305 mm, straga puni diskovi 302 mm, ABS+EBV
Gume: 225/50 R17
Karoserija: monovolumen, 5 vrata, 7 sjedala
Dimenzije: 485,5x190,5x172 cm
Osovinski razmak: 292 cm
Prtljažnik: 809/2430 litara
Masa/nosivost: 1710/610 kg
Spremnik goriva: 70 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 191 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s
Potrošnja: 7,1/4,8/5,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km
CIJENA: 36.780 EUR (testni model 47.020 EUR)

OPREMA HIGHLINE
automatska klima * sjedala koža-alcantara * grijanje prednjih sjedala * radio/CD/Mp3 * maglenke * ASR, ESP * upravljač i mjenjač u koži * tempomat * putno računalo * start&stop * el. stakla i retrovizori * alu naplaci 17” * parkirni senzori * kromirani detalji * el. parkirna kočnica

DOPLATE
metalik * parkirna kamera * bi-ksenonska svjetla * el. podešavanje sjedala * daljinsko otvaranje kliznih vrata * el. otvaranje stražnjih vrata * treći red sjedala * el. podešavanje amortizera * zacrnjena stražnja stakla * multimedijski priključci...
UKUPNO: 10.240 EUR

Još fotografija…

Image
Daljinsko otvaranje stražnjih kliznih vrata, koja se iznutra aktiviraju tipkom na stupu, znatno povećava komfor na drugom i trećem redu sjedala

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Srijeda, 17 Studeni 2010 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL