Auto Portal - CHEVROLET ORLANDO DOLAZI U PROLJEĆE 2011.
CHEVROLET ORLANDO DOLAZI U PROLJEĆE 2011. PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Subota, 08 Siječanj 2011

Image

Chevrolet će ponuditi svoje prvo višenamjensko vozilo za europsko tržište. Dizan Chevrolet Orlanda podsjeća na višenamjensko vozilo, a dijelom na crossover. Chevroletovo novo kompaktno višenamjensko vozilo svojim robusnim izgledom i spuštenom linijom krova sa siluetom inspiriranom crossoverima dovodi stil u ovaj segment, dok istovremeno zadržava prepoznatljiv Chevroletov dizajn za koji je karakteristična podijeljena maska motora s logom u obliku leptir-mašne. Temeljen na konceptnom automobilu predstavljenom 2008. godine, Chevrolet Orlando je pravi moderni obiteljski automobil koji spaja praktičnost sedmerosjeda, prilagodljivu unutrašnjost i pregršt prostora za prtljagu.

Image
Chevrolet Orlando donosi puno vrijednosti za novac u klasu višenamjenskih vozila

Novo višenamjensko vozilo Orlando trebalo bi odigrati ključnu stratešku ulogu u Chevroletovom kontinuiranom plasmanu proizvoda na europsko tržište, a Orlando je samo jedan dio ambicioznog programa uvođenja čak 7 novih proizvoda u sljedećih 15 mjeseci. Uopće nije upitno da će Orlando predstavljati osvježavajuću alternativu mnogim obiteljskim jednovolumenima trenutno prisutnima na tržištu. Jedinstvena i lako prepoznatljiva Chevroletova prednja maska dolazi u paketu s profilom kojega karakterizira niska i spuštajuća linija krova te snažni, istaknuti lukovi blatobrana u kojima se nalaze 16, 17 ili 18 colski kotači. Ovakvi blatobrani odaju specifičan dojam 'karoserija unutra, kotači van', dok istovremeno čine Orlandov stav agilnim, sportskim i robusnim.

Image
Chevrolet Orlando izveden je na osnovu trodijelne limuzine Cruze sa četvora vrata koja ima vrhunsku upravljivost

Unutrašnjost donosi puno značajki koje karakteriziraju najnoviji Chevroletovi dizajnerski elementi kao što je dvostruki kokpit inspiriran legendarnim modelom Corvette te plavo ambijentalno osvjetljenje središnje konzole. Orlando nudi prepoznatljiv dizajn uz dobro osmišljene funkcionalnosti, pa će pažnju većih obitelji privući 'kazališnim' rasporedom sjedala u tri reda, veličinom prostora za smještaj prtljage i brojnim rješenjima za pohranu. Raspored sjedala prozvan je 'kazališnim', jer su usprkos spuštajućoj liniji krova dizajneri uspjeli podići drugi i treći red sjedala kako bi omogućili putnicima u Orlandu još bolju vidljivost kroz vjetrobransko i bočna stakla bez kompromisa u raspoloživom prostoru. Zapravo, prostor za glavu kod trećeg reda Orlandovih sjedala veći je nego kod cijelog niza konkurenata u segmentu višenamjenskih vozila.

Image
Unutrašnjost je tipično dizajnirana prema Chevroletovim odrednicama, a tu je i dvostruki kokpit inspiriran legendarnim modelom Corvette

Moguće je postaviti sjedala u razne konfiguracije nezavisnim spuštanjem drugog ili trećeg reda sjedala ili oba reda zajedno kako bi se dobio posve ravan utovarni prostor. Drugi red sjedala također ima mogućnost preklapanja lijevog ili desnog vanjskog sjedala pa putnici mogu vrlo lako ulaziti i silaziti s trećeg reda sjedala. A kada dođe vrijeme za utovar velikih komada prtljage, Orlandov prtljažnik je sa svojih 1.487 litara uz sklopljena oba reda sjedala jedan od najvećih u klasi jednovolumena (852 litre do donjeg ruba prozora). Svaki pravi obiteljski automobil treba puno prostora za pohranu svih sitnica koje se skupe u automobilu. Kao originalni konceptni model, i finalna produkcijska verzija Orlanda dolazi s cijelim nizom odjeljaka i pretinaca raznih veličina i oblika na raznim mjestima, uključujući pretinac za sitan novac i dva velika držača za čaše na središnjoj konzoli, držače za autokartu i boce integrirane u prednja i stražnja vrata te cijeli niz pojedinačnih pretinaca za pohranu u prtljažniku.

Image
Orlandov prtljažnik je sa svojih 1.487 litara uz sklopljena oba reda sjedala jedan od najvećih u klasi jednovolumena (852 litre do donjeg ruba prozora)

Međutim možda je najinovativniji prostor za pohranu skriven iza prednje maske audio sustava čime je na dohvat vozačeve i suvozačeve ruke. Viđen prvotno na konceptnoj izvedbi Orlanda, ovaj prostor za pohranu vidljiv je kad se preokrene prednja maska audio sustava i dovoljno je velik za spremanje stvari kao što su MP3 player, sunčane naočale ili novčanik. U taj je prostor smješten i USB priključak savršen za punjenje MP3 uređaja ili iPoda tijekom vožnje, ovisno o paketu opreme. Sigurnost svih putnika u vozilu uvijek je glavna preokupacija u ovoj klasi automobila, a s Orlandom će vlasnici biti sigurni da je u ovom aspektu najveća moguća pažnja posvećena detaljima te da su korištene najnovije dostupne tehnologije. Veći dio strukture karoserije Orlanda sastoji se od čelika visoke čvrstoće korištenog za konstrukciju svojevrsnog kaveza za učinkovitu sigurnost putnika u slučaju frontalnog, bočnog i stražnjeg udarca u automobil. Jedan od najvećih izazova pred kojim se često nađu spasitelji koji prvi priskaču u slučaju prometne nesreće je kako pomoći putnicima u vozilu kada su vrata zaključana. Ovakav scenarij ne može se dogoditi vlasnicima Orlanda i njihovim putnicima: Orlando je opremljen senzorskom tehnologijom koja u slučaju sudara, odnosno prilikom udarca automatski otključava vrata.

Image
Ako dođe do sudara, Orlandovi putnici bit će zaštićeni s dva prednja i dva bočna zračna jastuka te dvije zračne zavjese

Ispod poklopca moći će se birati između tri Chevroletova najnovija motora s ekonomičnom potrošnjom – tu je jedan benzinski i dva dizelska motora. Svi su ugrađeni poprečno i imaju četiri cilindra s dvostrukim bregastim osovinama, 16 ventila i ubrizgavanjem goriva u više točaka ili u slučaju dizela tehnologijom common-rail. Svi motori imaju blok cilindara od lijevanog željeza i glavu od aluminijske slitine. Benzinski motor dostupan odmah pri predstavljanju na tržištu je 1,8-litarski sa 141 KS pri 6.200 o/mini i najvećim okretnim momentom 176 Nm pri 3.800 o/mini. Najveća brzina za ovu verziju je 185 km/h, dok je potrošnja goriva 7,3 l/100 km.

Image
Orlando pruža sigurnost i puno prostora za putnike i prtljagu

Dva dizelska motora jednakog su obujma, no drugačije su ugođeni kako bi bili različite snage i voznih karakteristika. Oba motora su 2,0-litarski sa četiri ventila po cilindru i common-rail sustavom ubrizgavanja goriva. Snažniji od dvaju motora daje 163 KS pri 3.800 o/min i 360 Nm pri 2.000 o/min. Druga verzija istog motora razvija 130 KS i 350 Nm pri istom broju okretaja. Orlando s dizelskim motorom snage 130 KS postiže najveću brzinu 180 km/h, dok najveća brzina snažnije dizelske verzije sa 163 KS iznosi 195 km/h. Oba motora imaju identičnu emisiju i potrošnju goriva 6 l/100 km.

Image

Kada počne prodaja Orlanda, kupci će također moći birati između tri paketa opreme. Orlandovo predstavljanje na tržištu je novitet za Chevrolet Europe jer će prvi put ista imena za pakete opreme biti korištena globalno – dakle očekujte da će kod budućih Chevroletovih modela paketi opreme LS, LT i LTZ postati standard. A tu je još jedna novost za Chevrolet Europe: samo će automobili prodavani na tržištima s volanom na desnoj strani nositi oznaku paketa opreme na karoseriji. No za koji se god model odlučili, kupcima je zajamčena bogata oprema, s elektroničkom kontrolom stabilnosti, šest zračnih jastuka i električno pokretanim vanjskim ogledalima kao standardnim značajkama čak i kod početnog paketa LS. Srednje rangiran paket opreme LT dolazi s dodatnim značajkama kao što su senzori za parkiranje i kontrole audio sustava na upravljaču, dok se veći 17 colni aluminijski naplatci nude s najjačim paketom opreme LTZ.

Image

Temeljen na Chevroletovoj uspješnoj i nagrađivanoj limuzini Cruze koja već dokazano ima vrhunsku upravljivost, Orlando će svojim vozačima ponuditi sigurnu, no istovremeno i uzbudljivu vožnju. Orlandov provjereno kvalitetan ovjes je McPhearson tipa sprijeda, a straga je polukruta torzijska osovina. Slijedeći uspjeh Chevroleta Cruze, Orlandovo podvozje ugođeno je tako da pruži idealan kompromis između udobne vožnje i agilnosti. McPherson opruge korištene za prednji ovjes rabe hidrauličke amortizere koji se inače susreću kod skupljih vozila i nude veću udobnost pri vožnji za putnike te kontroliranu apsorpciju udara pri vožnji na različitim cestovnim površinama. Napredni sustav složene osovine (torzijske polukrute) straga korišten je jer nudi savršen kompromis između kontrole ovjesa u kombinaciji sa smanjenom masom i manje potrebnog prostora. Sustav torzijske polukrute osovine također se može lako ugađati kako bi odgovarao različitim masama vozila i motora.

Image

Orlandovo podvozje i struktura karoserije konstruirani su sa sigurnosti kao glavnom ciljem. 16-colne ventilirane prednje disk-kočnice prisutne su na svim varijantama, sa 16 colskim čvrstim diskovima straga i elektroničkim ABS-om na svim kotačima. Sva podvozja također imaju elektroničku raspodjelu sile kočenja – sustav koji raspoređuje količinu kočione sile na pojedine kotače, osiguravajući najkraći put kočenja. Tu su još i kontrola proklizavanja kao osiguranje protiv izlijetanja vozila s putanje te za slučajeve kada je cesta mokra ili skliska, zatim elektronička kontrola stabilnosti i hidraulička pomoć pri kočenju.

Image

Proizvodnja Chevrolet Orlanda počela je u listopadu u General Motorsovim proizvodnim pogonima u Južnoj Koreji, a automobil će se početi prodavati u cijeloj Europi početkom 2011. godine. Prve primjerke u Hrvatskoj očekujemo u prodajnim salonima u veljači. Cijena ulaznog benzinskog modela s 1.8 motorom (141 KS) i klimom je 120.500 kuna (paket opreme LS). Ulazni dizelski model s 2.0 motorom (130 KS) i 6-stupanjskim mjenjačem u prodaji će biti po cijeni od 146.000 kuna. Navedena cijena odnosi se na paket opreme LT koji uključuje: ABS, ESP, 6 zračnih jastuka, klima uređaj, CD-radio MP3, upravljač s komandama audio sustava, električne podizače prednjih i stražnjih stakala, električno pokretana vanjska ogledala, volan podesiv po visini i dubini, putno računalo, stražnje parking senzore.

(dvk)

Image

Zadnja Promjena ( Subota, 08 Siječanj 2011 )
 
« Prethodna   Sljedeća »
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL