Auto Portal - Jeste li znali?
Jeste li znali?
SPORTBACK NIJE UMOTVORINA MODERNIH DIZAJNERA I MARKETINŠKIH GENIJA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 30 Srpanj 2010

Image
Audi 100 Avant iz 1977. godine

Sportback –kako to pametno i posebno sofisticirano izvući. Ako ste dovoljno mladi i imate malo godina na svojim ramenima, sigurno ste progutali udicu u obliku novouvedene klase kupea sa četvora vrata. Rekli bismo genijalno rješenje marketinških stručnjaka koji su našli novu klasu automobila koja interesira velik broj kupaca. No, da li je to baš tako? Ne, nije, nikako. Oni koji više pamte ili su stariji i poznaju automobilsku industriju, osobito njenu ne tako daleku prošlost, sigurno će vam reći da tako bučno reklamirana nova klasa ‘4 door coupe’ nije nikakav novitet, a ni revolucionarno dizajnersko rješenje kakvim PR stručnjaci svih vodećih proizvođača automobila pokušavaju uvjeriti potencijalne kupce.

Zadnja Promjena ( Utorak, 17 Kolovoz 2010 )
Opširnije...
 
STOP ZABLUDAMA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 27 Srpanj 2010

Image

Prvi automobil koji se proizvodio serijski nije bio Ford T, kako misli većina ‘stručnjaka’ za automobilsku industriju, nego Oldsmobile Curved Dash iz 1903.! Iako se Henry Ford proslavio po pokretnoj traci za legendarni model T, uvedenoj ožujka 1913., prvu je pokretnu traku za montažu automobila pokrenuo Oldsmobile 1911. godine.

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 26 Srpanj 2010 )
Opširnije...
 
KAKO JE VOLKSWAGEN DOSPIO NA TRŽIŠTE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 11 Lipanj 2010

Image

'Promjena kolosijeka po britanskom naređenju', naslov je studije koja je uz pozivnicu predsjednika skupštine Donje Saske predstavljena u Leineschlossu u Hannoveru. Ova knjiga istražuje razdoblje od 53 mjeseca između 1945. i 1949. godine u kojem se tvornica Volkswagen GmbH nalazila pod upraviteljstvom britanske vojne vlasti. U tom razdoblju tvornica Volkswagen GmbH se iz tvornice naoružanja pretvorila u civilno tržišno poduzeće koje je sa svojim osobnim vozilima u Njemačkoj zauzelo najbolju startnu poziciju i koje je preko svoje prodajne i servisne organizacije bilo zastupljeno i na ostalim tržištima Europe. Knjiga 'Promjena kolosijeka po britanskom naređenju' povjesničara i publicista Markusa Lupa prikazuje preobrazbu tvornice Volkswagen GmbH u tržišno poduzeće između 1945. i 1949. godine. Knjiga je izdana kao 15. brošura niza brošura pod nazivom 'Povijesne bilješke' koje izdaje Volkswagen AG. Slijedi i izdanje na engleskom jeziku.

Zadnja Promjena ( Petak, 11 Lipanj 2010 )
Opširnije...
 
RAT KONJSKIM SNAGAMA MOTORA OSOBNIH AUTOMOBILA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 28 Svibanj 2010

Image
Model automobila Ford T pokretao je motor od samo 20 KS

Rat konjskim snagama motora koji pokreću osobne automobile krenuo je od same pojave automobila, intenzivirao se tijekom povijesti, da bi danas poprimio neslućene razmjere (osobito zadnjih 30 godina). U ovom članku možete usporediti kako je kroz godine rasla prosječna snaga motora koji pokreću osobni automobil. Prvi automobili imali su motore s jako malo snage za današnje pojmove, od 10 do 20 KS, a u rasponu od 1955. do 1985. godine osobni automobil srednje klase imao je motore od 45 do 65 KS, a u to vrijeme sportske verzije osobnih automobila s motorima od 75 do 100 KS smatrale su se sportskima. Sve do prije 25-30 godina osobni automobili s motorima s više od 100 KS bili su rijetkost na europskom tlu. Strahovit napredak tehnologije, koji je skoro eksponencijalnog rasta, ubrzao je rast snage motora prosječnog osobnog automobila srednje klase. Danas mali motori od 1,2 ili 1,4 litre obujma razvijaju kao od šale 100 KS, a uz pomoć turba ili bi-turba snage od 140 do 180 KS i više. O takvim visokim vrijednostima snage nisu mogli sanjati nekad ni vozači i pobjednici legendarnog rallyja u Monte Karlu šestdesetih godina prošlog stoljeća.

Snaga motora automobila se od samog početka automobilističke povijesti mjerila i izražavala kao KS (konjska snaga), međutim otkako je James Watt izmislio Internacionalni sustav mjera (International system of Units) koji je prihvaćen u svijetu, jedinica KS je postala neslužbena, te se jedina kao priznata jedinica za snagu motora koristi kW (kilowat). No, popularnost jedinice KS je izuzetno velika, pa se i dan danas uz službenu jedinicu kW navodi u pravilu i stara nevažeća jedinica KS, koju koristi velik broj vozača. Na ilustraciji koju prilažemo možete vidjeti kako je kroz godine rasla prosječna snaga motora u osobnim automobilima. Dok je legendarni model automobila Ford T pokretao motor od samo 20 KS, današnje modele iste klase pokreću motori najveće snage od 100 do 150 KS. Dok je ubrzanje s mjesta do brzine 100 km/h kod starog modela Ford T nemoguće izmjeriti, prosječni automobil u 2010. godini prema američkim izvorima ima prosječno ubrzane do stotke od 8,9 sekunde.

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 06 Lipanj 2010 )
Opširnije...
 
NAJPOPULARNIJI OBLIK KAROSERIJE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 13 Svibanj 2010

Image

Oblik karoserije ima velik utjecaj na tržišni uspjeh automobila. U anketi Autoportala koja je postavila pitanje 'Kad bih sad kupovali automobil koji biste oblik karoserije izabrali?’, a u kojoj je sudjelovalo 1487 naših čitatelja, pokazalo se da malo manje od četvrtine bira limuzinu s četvora vrata, a na drugom mjestu s tek nešto slabijim postotkom je hatchback kombi-limuzina sa 3/5 vrata. S vrlo sličnim postotkom slijedi izbor SUV-a, karavana, kupe/kabrioleta, a na posljednjem mjestu po interesu je monovolumenska karoserija.

Zadnja Promjena ( Utorak, 11 Svibanj 2010 )
Opširnije...
 
«« Početak « Prethodna 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sljedeća » Kraj »»

Stranice 16 - 20 od 92
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL