Auto Portal - Klasični automobili
Klasični automobili
60 GODINA VOLKSWAGEN TRANSPORTERA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 15 Oľujak 2010

Image

Sada već dalekog 8. ožujka 1950. godine počela je priča o svjetskom uspjehu. Tada je naime prvih deset Transportera sišlo s proizvodne trake u Wolfsburgu. Točno šest godina kasnije, nakon 160.000 proizvedenih primjeraka, proizvodnju ovog vozila preuzela je tvornica u Hannoveru. Do 1967. godine proizvedeno je više od 1,83 milijuna VW Bullija prve generacije, a do današnjeg dana više od 10 milijuna. Prvih osam ručno proizvedenih Transportera, interno nazvanih ‘Typ 29‘, već su postojali kad su u ožujku 1950. godine prvi Transporteri (Typ 2 ‘T1‘) sišli s proizvodne trake. Šest furgona i dva kombija služila su za potrebe prezentacije kupcima i medijima. U proljeće 1950. godine je sve bilo spremno. Saznanja iz proteklih razvojnih godina poprimila su realan oblik. To se prije svega odnosi na činjenicu da Transporter nije nastao na platformi bube (Typ 1), kao što je prvobitno bilo zamišljeno i planirano, nego je raspolagao vlastitom, pojačanom šasijom.

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 14 Oľujak 2010 )
Opširnije...
 
30 GODINA AUDI QUATTRO POGONA (4.) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 12 Oľujak 2010

Image

Tragovi guma u snijegu koje mudro promatra stariji Eskim, koji se tada okreće svom unuku i kaže: 'Audi – quattro'. Snijegom pokrivena skijaška skakaonica kojom se uspinje Audi 100 CS quattro bez vanjske pomoći – u 30 godišnjoj povijesti quattro pogona, Audi je napravio cijeli niz TV reklama koje su isticale mistiku quattro pogona i emocije koje pobuđuje. Neke od tih reklama su postale pravi klasici. Ideja o reklami na skijaškoj skakaonici je dobila oblik 1986. godine. U testovima na Tirolskom ledenjaku Audi 100 quattro je savladao uspon od 39 stupnjeva – tako da je skakaonica u Finskom skijalištu Kaipola, 300 kilometara sjeverno od Helsinkija, bila nešto blaža sa 37,5 stupnjeva, ali još uvijek više od 80 posto. Kran je podigao automobil na završetak skakaonice, gdje je bio učvršćen na tri različita načina – skrivenim čeličnim kabelom, kočionim uređajem ispod prednjeg kraja, te mrežom na završetku skakaonice.

Zadnja Promjena ( Srijeda, 10 Oľujak 2010 )
Opširnije...
 
30 GODINA AUDI QUATTRO POGONA (3.) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 11 Oľujak 2010

Image

Uspjesi na vrhu Pikes Peak su potaknuli Audijev apetit za dodatnim uspjesima – 1988. godine Audi je jednu sezonu sudjelovao u Američkoj TransAm seriji. Ispod poklopca modela Audi 200 quattro nalazio se pet-cilindrični turbo motor iz Svjetskog rally prvenstva; njegovih 375 kW (510 KS) je gurnulo Američkog vozača Hurleya Haywooda do naslova prvaka. Sa osam pobjeda od ukupno 13 utrka, Audi je također osvojio naslov u poretku proizvođača. Slijedeće godine, ekipa se prebacila u IMSA GTO seriju, s njenim još liberalnijim propisima. Izvana, GTO je sličio modelu Audi 90 quattro, ali vanjska koža je bila samo plastična silueta. Ispod nje se nalazio beskompromisan pogonski stroj, na osnovi podnice od ugljičnih vlakana i cjevastog okvira. U svojoj konačnoj evolucijskoj fazi, pet-cilindrični motor sa tlakom prednabijanja od 2,65 bara i sustavom kruženja potiska iz modela S1, je razvijao oko 530 kW (otprilike 720 KS), a četiri pogonska kotača su bila široka 36 centimetara. Hans Joachim Stuck je završio na trećem mjestu sa sedam pobjeda u 15 utrka, a ekipa je završila na drugom mjestu u poretku proizvođača.

Zadnja Promjena ( Utorak, 09 Oľujak 2010 )
Opširnije...
 
30 GODINA AUDI QUATTRO POGONA (2.) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 10 Oľujak 2010

Image

Ideja o automobilu za rally natjecanja je u Audiju nastala davno, kao koncept produkcijskog quattro modela, te je počela dobivati oblik početkom 1977. godine. Ovaj proizvođač iz Ingolstadta je napravio svoje prve korake do slave u Svjetskom rally prvenstvu s modelom Audi 80 s prednjim pogonom; diplomatskim su umijećem uspjeli uvjeriti glavno upravljačko tijelo ovog natjecanja da prihvati pogon na sve kotače. Prvi quattro natjecateljski automobili su isprobani kao prototipovi 1980. godine. Iste godine, model VW Iltis, koji je razvijen i vožen pod okriljem kompanije Audi, je osvojio Paris-Dakar Rally, i to s pogonom na sve kotače. Prvih nekoliko dana 1981. godini Audi se kao vihor sručio na scenu Svjetskog rally prvenstva, koje je u tim vremenima još uvijek bilo skromno natjecanje. Model quattro, u to vrijeme s 310 KS snažnim motorom, je imao svoj debi na Austrijskom Jänner reliju, koji se nije bodovao za Svjetsko prvenstvo. Lokalni heroj Franz Wittmann je pobijedio u prvom pokušaju, s razlikom od više od 20 minuta do vozača na drugoj poziciji.

Zadnja Promjena ( Utorak, 09 Oľujak 2010 )
Opširnije...
 
30 GODINA AUDI QUATTRO POGONA (1.) PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 09 Oľujak 2010

Image

Audijeva quattro tehnologija slavi okruglu 30. Godišnjicu. Prvo predstavljanje modela Audi quattro bilo je na Salonu automobila u Ženevi 3. ožujka 1980. godine. Njegova pojava je označila početak niza pobjeda u moto sportu i na običnim cestama, koje traju i danas. Sada, 30 godina kasnije, Audi otkriva slijedeću generaciju ove uspješne tehnologije. Svi se pitaju kako je nastao uopće quattro pogon? Kako visoke performanse može pružiti prednji pogon? To je pitanje koje su si postavili Audijevi razvojni inženjeri tijekom testnih vožnji u Švedskoj u zimi 1976/77. Zakamuflirani prototipovi sa svojim 170 KS snažnim pet-cilindričnim motorima pokazali su vrijedne performanse. Ali su ostali stajati iza vozila s motorom od 75 KS, koje je bilo opremljeno s ručno aktiviranim pogonom na sve kotače – Iltis vojnim terenskim vozilom koje je Audi razvijao kao nasljednika modela Munga. Automobili koji dijele svoju pogonsku snagu između sva četiri kotača mogu generirati veću silu skretanja na svakom kotaču u odnosu na vozila sa stražnjim ili prednjim pogonom. Njihovo držanje ceste i ponašanje u zavojima je superiorno. Sportski Audijev automobil sa stalnim pogonom na sve kotače i snažnim motorom – to bi bilo savršeno rješenje, razmišljali su inženjeri.

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 08 Oľujak 2010 )
Opširnije...
 
«« Početak « Prethodna 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sljedeća » Kraj »»

Stranice 21 - 25 od 93
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL