Auto Portal - TEST KIA SPORTAGE 1.7 CRDI URBAN
TEST KIA SPORTAGE 1.7 CRDI URBAN PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 28 Prosinac 2010
Image

U klasi kompaktnih SUV-modela sve je veća gužva: Nissan Qashqai, VW Tiguan, Ford Kuga, Škoda Yeti... Jedan bolji i uvjerljiviji od drugoga Kia je licitirala trećom generacijom Sportage, o kojem smo sve bitno pisali nakon prezentacije u BUDIMPEŠTI. Već je tada bilo jasno da Kia dobiva jakog igrača za tržište, a to je potvrdio i testni model 1.7 CRDI Urban, vrijedan 25.300 eura. Radi se o najzanimljivijoj inačici, upregnutoj novim dizelašem obujma 1685 ccm i snage 115 KS (izveden je iz 2.0 CRDi, smanjenjem provrta sa 84 na 77,2 mm, uz zadržavanje hoda od 90 mm) i srednjim paketom opreme Urban. Pogon je samo prednji, što je, za one koji ne idu često na teren, bolje. Cijena je niža, a performanse su nešto bolje i potrošnja je oko pola litre umjerenija (zbog niže mase i manjih otpora). Dizelaš je upravo po mjeri prosječnih vozača, jer uz ubrzanje do stotke od 12,3 sekunde i najveću brzinu od 173 km/h, u ovakvom je masivnom i povišenom automobilu teško tražiti više.

Image
Treća generacija Kia Sportagea je tehnološki blizanac Hyundai i35, i premda se o ukusima ne raspravlja, djeluje dinamičnije i privlačnije

Pogođen je i paket opreme, zapravo je i luksuzniji nego što prosječnom vozaču treba. U ponudi su, inače, benzinci 1.6 GDI s direktnim ubrizgavanjem i 135 KS te 2.0 sa 163 KS, a,pored testnog dizelaša, dostupan je i 2.0 sa 136 KS. Uz snažnijeg benzinca i dizelaša može se doplatiti prilagodljivi pogon 4x4, za kojeg je Sportage nedavno dobio Zlatnu plaketu hrvatskog stručnog žirija. Oprema je podijeljena u šest kategorija: Active, Fun, Urban, Sport, Motion i Limited. Već osnovni paket nudi sve bitno, a u testnom je i tempomat s komandama na upravljaču, sustav za bežično telefoniranje s glasovnim raspoznavanjem i komandama na upravljaču, parkirni senzori, maglenke, senzor za kišu, LED prednja svjetla, 17-colni alu naplaci, zatamnjena stražnja stakla, kromirani ukrasi... Uz atraktivnu boju ovakav Sportage djeluje šminkerski te u Seoulu mogu zbilja biti ponosni na njegovu izvedbu. Atraktivno djeluje i dvobojna unutrašnjost, u kombinaciji crne i žive oker boje, a dojam pojačava oker konac, kojim su opšivena sjedala

Image
Uzdignuto podvozje omogućava i vožnju izvan asfalta, a multilink izvedba, razvijena u razvojnom centru u Rüsselsheimu pruža dobar kompromis čvrstoće, stabilnosti i udobnosti

Položaj za upravljačem je ugodan, komfor također, a za razliku od ix35 ručica mjenjača je mesnatija i ljepše sjedi u ruci. Uvjerljiv dojam pojačava masivna izvedba karoserije, koja je zaslužna za jedan od najboljih rezultata među svim dosadašnjim osvajačima pet zvjezdica po Euro-NCAP-testu. Kvaliteta materijala je ugodno iznenađenje, a i završna obrada je besprijekorna (nije premium automobil, a napravljen je gotovo tako). Mesnati volan ima sličan oblik kao u novom Mercedesu C-klase, a bogate armature ne bi se posramio ni luksuzni automobil Motor je, za dizelske pojmove ugodno prigušen, a uvjerljiva vozna svojstva jamči okretni moment, koji najvećih 260 Nm razvija u području od 1250 do 2750 Nm. Nije visok, ali zbog činjenice da najveću vrijednost ostvaruje kod vrlo niskih okretaja, čini ovaj masivan i razmjerno okretan kompaktni SUV prilično agilnim. Tome pomaže i dobro odmjeren mjenjač sa šest stupnjeva, na kojem će pozavidjeti, primjerice, svaki vlasnik starijeg Opela.

Image
Pristojan okretni moment, dostupan u širokom području okretaja, osigurava ugodnu vožnju, bez izražene turbo-rupe, pa su dobre performanse moguće i bez čestog šaltanja

Za vožnju u visokom ritmu dovoljno je šaltati na 3300/min, a ako se ide do 4200 (malo iznad toga uključuje se limitator), Sportage lijepo grabi. Dizelašu, za kojeg bi se reklo da ima više od 115 KS, pored mjenjača dobro asistira i dobro složeno podvozje. Zbog toga Sportage voznim svojstvima više podsjeća na malo povišeni kompakt, nego na SUV. Dobro hvataju i kočnice, premda smo poželjeli nešto učinkovitiji servouređaj. Zbog toga je, za normalnu vožnju ovo optimalna kombinacija, a tome u prilog govori i tvornički deklarirana prosječna potrošnja od 5,3 litre. U realnosti, suzdržani vozači mogu računati s oko šest, a u normalnim uvjetima vožnje, bez pretjerivanja, treba računati na šest i pol do sedam. Na testu, u prilično oštrom ritmu, nismo dosegli osam litara. A voziti je ugodno, bez umaranja. Kad se svemu doda garancija od sedam godina, tada i cijena od 25.300 eura ne izgleda strašno. Premda su korejski automobili odavno prestali biti jeftini. Ipak, dobro je znati da se najjeftiniji model, benzinac 1.6 GDI Fun, može kupiti za 21.200 eura...

dr. Željko Marušić

Image
Kia sve više bježi od konfekcije, što Sportage pokazuje vanjštinom i unutrašnjošću, a najveće su mu vrline povoljan omjer plaćenog i dobivenog te visoka sigurnost

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VTG, intercooler
Obujam: 1685 ccm
Provrt x hod: 77,2 x 90 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 4000/min
Moment: 260 Nm pri 1250 - 2750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 262 mm, ABS+EBV
Gume: 215/70 R 17
Karoserija: kompaktni SUV, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 444 x 185,5 x 163,5 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 565/1350 L
Masa/nosivost: 1550/550 kg
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 173 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,3 s
Potrošnja: grad 6,3 / otvoreno 4,8 / kombinirano 5,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,9 l/100 km
CIJENA: 25.300 eura

Još fotografija...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zadnja Promjena ( Utorak, 04 Siječanj 2011 )
 
« Prethodna   Sljedeća »

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL