Auto Portal - Nove tehnologije
Nove tehnologije
VOLVO U BORBI PROTIV ALERGIJE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 10 Svibanj 2010

Image

Koliko god proljeće bilo ugodno za većinu ljudi za neke je ono pravo mučenje. Osobe koje pate od astme ili alergijskih reakcija imaju tek nekoliko rješenja za spas od peludi i sezone cvjetanja. No, vožnja u Volvo automobilu može olakšati život oboljelima od alergija. 'Filteri koji se ugrađuju u Volvo automobile i koji služe za čišćenje zraka u kabini mogu eliminirati i čestice koje izazivaju alergijske reakcije. Vožnja u Volvo automobilu može olakšati disanje osobama osjetljivim na alergije te doprinjeti sigurnosti vožnje', ističe Andreas Andersson, menadžer za alergijski optimizirane interijere pri Volvo Cars. Filteri koji čiste zrak imaju dvije funkcije - blokiraju čestice i neutraliziraju smrad. Kvalitetu zraka u putničkoj kabini nadgleda sustav koji mjeri količinu plinova u zraku što ulazi u kabinu. Mnogo prije negoli razina postane previsoka, dovod zraka automatski se zatvara bez utjecaja vozača. Zahvaljujući tome zrak u unutrašnjosti u principu je uvijek čišći od onoga vani.

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 10 Svibanj 2010 )
Opširnije...
 
SUBARU EYESIGHT SUSTAV ZA VEĆU SIGURNOST VOŽNJE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 29 Travanj 2010

Image

Subaru je najavio odluku kako u serijski model uvodi novi sustav sigurnosti pod imenom 'EyeSight' koji će već od svibnja 2010. godine biti dostupan na modelu Subaru Legacy, ali za sada samo na tržištu u japanu. Sustav 'EyeSight' omogućava automatsko kočenje, a sastoji se od dvije stereo kamere koje otkrivaju potencijalnu opasnost od sudara. Sliku iz kamere obrađuje Subaru PCBC sustav, odnosno sustav kontrole kočenja prije sudara. Ukoliko kamere otkriju pješaka ili drugo vozilo koje se nalazi na putanji ispred automobila uključuje se alarm koji vozača upozori na opasnost. U slučaju da vozač zanemari zvuk ili ne stigne na vrijeme reagirati, ovaj sustav će automobil sam zaustaviti kako bi izbjegao moguću nesreću, udar u pješaka ili umanjio posljedice sudara.

Zadnja Promjena ( Srijeda, 28 Travanj 2010 )
Opširnije...
 
ZF KONSTRUIRAO MACPHERSON IZ KARBONSKIH VLAKANA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Srijeda, 14 Travanj 2010

Image

Karbonska vlakna već se dugi niz godina smatra čudnovatim materijalom koji se sve masovnije koristi u automobilskoj industriji zbog svojih prednosti – izuzetno velike čvrstoće i male težine (mase). No, i pored očitih prednosti svoje čvrstoće u odnosu na masu, te mogućnosti oblikovanja u različite oblike, ovaj kompozitni materijal ima i svoju cijenu koja ograničava njegovu masovnu upotrebu u autoindustriji. Razvoj automobilske tehnologije je izuzetno velik, pa je njemački proizvođač automobilskih dijelova i sklopova ZF napravio novi veliki korak u smjeru intenzivnijeg korištenja karbonskih vlakana u konstrukciji vozila. Tvrtka ZF je napravila dio prednjeg ovjesa, točnije nogu MacPhersona iz karbonskih vlakana. Prema izjavi stručnjaka ZF-a novi ovjes je puno lakši, jer je nosač kotača i osovina ovjesa izrađena iz karbonskih vlakana, dok je uvojna opruga izrađena iz stakloplastike. To je u biti vrlo slično rješenje koje se niz godina koristi i kod automobila Corvette. Cijeli pokrov izveden je iz posebno konstruirane plastike. ZF je MacPherson ovjes izrađen iz karbonskih vlakana konstruirao za male automobile koji bi se do 2014. godine trebali naći u prodaji, ali stručnjaci ZF-a objašnjavaju da se ista konstrukcija bez problema može koristiti i na većim automobilima. Na kritiku nekih stručnjaka, kako u ZF-u misle inače skupi materijal kao što je karbonska vlakna koristiti na malim i jeftinim automobilima, iz njemačkog proizvođača objašnjavaju da za to nema prepreke. Zahvaljujući novom materijalu od kojeg je napravljen ovjes može se znatno više uštedjeti na jednostavnijem sklapanju, jer je ovaj ovjes izrađen iz puno manje dijelova nego klasičnim materijalima.

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 22 Travanj 2010 )
Opširnije...
 
TEHNIKA NOVE IZVEDBE TURBODIZELSKIH MOTORA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 06 Travanj 2010

Image

Bez obzira ne hibridne i električne pogone, koji se sve više najavljuju, Bliska automobilska budućnost ipak će se rješavati u području dizelskih motora. Iako litra dizelskog goriva ima 15 posto veću ogrjevnu vrijednost od litre benzina i pogoduje osjetnom smanjenju potrošnje, dizelska priča dobiva sve tamnije tonove. Takvi motori nemaju problema s otrovnim ugljikovim monoksidom (CO) i ugljikovodicima (HC), ali su im rak-rana dušikovi oksidi (NOx) i čestice čađe. Oksida se rješavamo oksidacijskim denox katalizatorima, a čestica čađe naknadnim izgaranjem i pročistačima. Time se znatno komplicira konstrukcija motora i povećava cijena. Bit ove priče je što uz pravilno izgaranje ne bismo trebali imati problema s dušikovim oksidima i čađom. Za pravilno i potpuno izgaranje grama dizelskog goriva potrebno je 14,5 grama zraka. Zbog koncepcije izgaranja (gorivo se ne pali svjećicom, nego samo, ubrizgavanjem u vrući zrak), dizelski motori u prosjeku koriste trećinu više zraka od benzinskog motora. To je potrebno kako bi svaka kapljica goriva, koja je samostalni izvor zapaljenja, imala dovoljno kisika za izgaranje.

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 18 Travanj 2010 )
Opširnije...
 
NOVI BOSCH AKUMULATORI ZA MOTOCIKLE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 16 Oľujak 2010

Image

Bosch je na tržište lansirao akumulatore linije M4 i M6 koji su posebno robusni i specijalno dizajnirani za velika opterećenja u motociklima. M6 sa AGM tehnologijom su akumulatori bez održavanja, otporni na vibracije i potpuno nepropusni, bez opasnosti da će tijekom rada ispustiti elektrolit. Njihova visoka električna vrijednosti kod hladnog pokretanja i visok kapacitet čine ga posebno pogodnim za motocikle izloženim ekstremnim opterećenjima, kao što je staza za enduro motocikle. Bosch M4 akumulatori s olovo-antimon tehnologijom odlikuju se visokim rezervama sigurnosti kao i pouzdanim pokretanjem u svim uvjetima rada. Suština AGM tehnologije sastoji se od tkanja sačinjenog od finih mikro staklenih vlakna, koje su smještene između olovnih ploča i koje u potpunosti apsorbiraju elektrolit, što smanjuje gubitak energije. U odnosu na uobičajene motociklističke akumulatore, Bosch M6 akumulator ima 20 posto veću trajnost, čak i u ekstremnim klimatskim uvjetima. Zbog minimalnog utroška elektrolita, nije ih potrebno dopunjavati destiliranom vodom tijekom cijelog radnog vijeka. Olovo-antimon tehnologija akumulatora M4 osigurava pouzdano pokretanje motora u svim vremenskim uvjetima i rad tijekom cijelog vijeka trajanja bez održavanja. Ako se ipak ukaže potreba za dolijevanjem destilirane vode, akumulatori se mogu lako otvoriti, dopuniti destiliranom vodom i ponovno zatvoriti. Oba tipa motociklističkih akumulatora, M4 i M6, pogodni su za ugradnju u gotovo sve europske, japanske i američke motocikle, quadove, jet-ski, snow-mobile i druge dvotočkaše.

Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 15 Oľujak 2010 )
Opširnije...
 
«« Početak « Prethodna 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sljedeća » Kraj »»

Stranice 41 - 45 od 244
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL