Auto Portal - Savjeti
Savjeti
KAKO VOZITI PO SNIJEGU I LEDU, TE KADA STAVITI LANCE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 28 Studeni 2010

Image

Mnogi vozači, osobito mlađi, imaju slabo ili nikakvo praktično iskustvo u svezi vožnje po snijegu. Velik broj vozača za vrijeme snježnih uvjeta na cesti postavljaju pitanje da li za put iskoristiti modernu autocestu ili provjerene stare ceste kojima smo se desetljećima služili. Kod mnogih vozača dilema je još veća ako neodgodivo moraju na put automobilom, a najavljena je velika mogućnost snijega. Kod mnogih vozača postoji velik strah od vožnje po snijegu, jer jednostavno nisu imali prilike voziti u snježnim uvjetima, a lanci za snijeg su im potpuna nepoznanica i u pravilu ne znaju kako ih staviti na kotače. Još manje takvi vozači znaju procijeniti koji je pravi trenutak za postavljanje lanaca na pogonske kotače. U tim trenucima potpuno su zbunjeni i nije im jasno da li lance moraju postaviti na kotače čim se počne snijeg hvatati po cesti ili ima neka tolerancija.

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 28 Studeni 2010 )
Opširnije...
 
ŠKOLA ZIMSKE VOŽNJE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Petak, 26 Studeni 2010

Image

Kako krenuti, voziti i kočiti po snijegu, ledu i mokroj podlozi, vozačke su vještine koje se ne uče u auto-školi, već se mogu steći samo praktičkim vježbanjem. Vožnja po debelom snijegu, zamrznutim prometnicama i pravoj gustoj snježnoj mećavi, problemi s kretanjem, upravljanjem, te zaustavljanjem po izuzetno skliskoj cesti, sve su to uvjeti na koje se polaznici auto-škole samo teoretski i tek površno upoznaju.

Zadnja Promjena ( Nedjelja, 12 Prosinac 2010 )
Opširnije...
 
OBVEZNA ZIMSKA OPREMA U HRVATSKOJ PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 25 Studeni 2010

Image

Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila za sigurnost. Dobro je da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume. Najbolje je, već od mjeseca studenoga, staviti na automobil sve četiri zimske gume, od istog proizvođača (marke), istog modela i iste dimenzije koju propisuje proizvođač automobila. U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna kad je kolnik pokriven snijegom ili kada je na kolniku poledica. Zimsku opremu vozila najveće dopuštene mase do 3,5 t čine 4 zimske (ili M+S) gume ili 4 ljetne gume s minimalnom dubinom profila 4 mm i lanci za snijeg (u prtljažniku pripremljeni za pogonske kotače). Zimska oprema vozila iznad 3,5 t zahtijeva zimske gume na pogonskim kotačima ili uporabu lanaca za snijeg na pogonskim kotačima. Kazna za nepoštivanje zakona je 300 kuna (i isključenje iz prometa). Zabrana prometa na određenoj dionici, nastupa proglašavanjem zimskih uvjeta (sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama- NN 193/08), a odnosi se na vozila na motorni pogon koja nemaju propisanu zimsku opremu i teretna vozila s priključnim vozilom. Ako policijski službenik zatekne vozilo koje se kreće cestom (na kojoj je kretanje te vrste vozila zabranjeno) bez zimske opreme na dijelu ceste i u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da odmah prekine kretanje vozilom ili da vozilom nastavi kretanje na cesti na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno, odnosno da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom: vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna.

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 25 Studeni 2010 )
Opširnije...
 
DOT OZNAKA, OD VAŽNOSTI DO PRETJERIVANJA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 22 Studeni 2010
Image

Pri kupnji guma većina kupaca traži što novije gume, jer su uvjereni da je to kvarljiva roba. S druge strane, prodavači ih uvjeravaju da se guma stara do pet godina smatra novom. Zbog toga se često lome koplja oko četveroznamenkaste DOT oznake (tjedan i godina proizvodnje) i što ih se više u to uvjerava, to su uvjereniji da im se želi podvaliti stara roba. Na nosećoj slici je guma DOT oznake 5004, dakle proizvedena u 50. tjednu 2004. Činjenice stoje ovako: po EU standardima guma do pet godina smatra se novom, a svaki prodavatelj, kad naručuje gume dužan je primiti gumu staru do dvije godine. Guma se sastoji od noseće strukture, gazećeg pojasa i vulkaniziranog gumenog sloja. Noseća se struktura sastoji od (u pravilu) dvije oplate od radijalno opletenih kompozitnih vlakana. Gazeći se pojas sastoji od dvije oplate od čelične mreže dva polimerna sloja.
Zadnja Promjena ( Nedjelja, 21 Studeni 2010 )
Opširnije...
 
ZIMSKE GUME SU NEOPHODNE I NA VOZILIMA S POGONOM NA SVE KOTAČE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Ponedjeljak, 22 Studeni 2010
Image

Čak i čistokrvni terenci ili moderni SUV (Sport Utility Vehicle) za vožnju po snijegu i ledu trebaju imati odgovarajuće zimske gume, jer gume s ljetnim profilom nisu dostatne za dovoljnu trakciju i stabilnost vozila u otežanim uvjetima kada je kontakt vozila s podlogom značajno smanjen. To se odnosi i na sve trendovske šminkerske osobne automobile sa pogonom na sva četiri kotača. Posve je jasno da po snijegu i ledu jedan dodatni pogonski par kotača nije kombinacija koja može proći sigurno i bez problema. Uz 4x4 pogon po snijegom i ledom okovanim cestama treba imati i pravu obuću na vozilu, odnosno zimske gume na sva četiri kotača.
Zadnja Promjena ( Petak, 19 Studeni 2010 )
Opširnije...
 
«« Početak « Prethodna 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sljedeća » Kraj »»

Stranice 16 - 20 od 105
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL