Auto Portal - Perom po asfaltu
Perom po asfaltu
KAZNE ZA IZRAVNE I NEIZRAVNE KRIVCE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Subota, 15 Oľujak 2008

Image

U raspravama o pooštrenju kaznenih odredbi za teške prekršitelje, kojeg podržavam, jer nekoliko postotaka neodgovornih vozača ugrožava i doslovce terorizira ostale sudionike u prometu, neopravdano se zanemaruju ostali problemi. Temeljna boljke našeg prometnog sustava su zanemarivanje opasnih mjesta te nepravedna raspodjela odgovornosti i krivnje za teške nesreće. To je glavni razlog zbog kojeg godišnje gubimo 14 života na sto tisuća stanovnika, upola više nego razvijene europske zemlje, koje usto razmjerno imaju znatno više vozila na cestama. Teške nesreće često nastaju na crnim točkama, zbog loše izvedene i održavane prometnice te odgađanja nužne sanacije i neodgovarajuće signalizacije.

Zadnja Promjena ( Petak, 14 Oľujak 2008 )
Opširnije...
 
PRETJERANA SAMOUVJERENOST JE KOBNA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 04 Oľujak 2008

Image

Kad su u Audiju 1983., tri godine nakon uvođenja, analizirali utjecaj pogona Quattro na sigurnost, došli su do neočekivanih rezultata. Iako su modeli s pogonom 4x4 trebali biti sigurniji, jer raspodjela vučne sile na sve kotače smanjuje rizik nekontroliranog zanošenja, njihov se udio u teškim nesrećama nije smanjio. U sljedećem su se istraživanju, protiv svih zakona fizike, pokazali pogibeljnijima od klasičnih. Zaključak: povećavaju samouvjerenost vozača i potiču na nerazumnu vožnju. Drugi je razlog što dugo zadržavaju dinamičku stabilnost, a kad je izgube, gube je naglo, nepredvidivo i, u pravilu, nepovratno.

Zadnja Promjena ( Utorak, 04 Oľujak 2008 )
Opširnije...
 
JEFTIN TAKSI SPAŠAVA ŽIVOTE PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Četvrtak, 24 Siječanj 2008

Image

Dobro je što se pravilnilk o posebnim uvjetima za vozila za javni prijevoz, donesen 2003., od početka ove godine primjenjuje i za taksi vozila. Najvažnije su novosti što će sva taksi vozila odsada obvezno morati imati najmanje dva zračna jastuka, ABS i klima uređaj, što će povećati komfor i sigurnost putnika. U tom smislu nema nikakve dvojbe. Treba podržati i sadašnje odredbe o tehničkoj ispravnosti, koje za takva vozila, pored standardnih godišnjih tehničkih pregleda (0, 2, 1, 1), propisuje i posebne, svakih šest mjeseci - za vozila od dvije do sedam godina, i svaka tri mjeseca - za starija vozila.

Zadnja Promjena ( Četvrtak, 08 Svibanj 2008 )
Opširnije...
 
0 PROMILA NE MIJENJATI BAREM DO LJETA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Utorak, 08 Siječanj 2008
Image

U protekle tri i pol godine, otkad je uveden prijeporan alkoholni limit od nula promila, u više smo navrata zagovarali njegovu izmjenu. Dva su razloga za to. Prvi je što se obaranjem praga tolerancije na nulu smanjuje mogućnost samokontrole vozača, jer se i najmanjom količinom alkohola dolazi u zonu prekršaja. Tko zna koliko je osoba stradalo zbog razmišljanja vozača - 'kad sam već prekršio zakon, sad ću se pošteno napiti'. Tezu da nastaje kontraefekt potvrđuju i statistike MUP-a, jer se udio alkoholiziranih vozača među krivcima za teške nesreće (s ozlijeđenima i poginulima) ne smanjuje, nego povećava: u 2006. bilo ih je 15,7 posto, a u prošloj godini 17 posto. Drugi je razlog što je limit od 0,5 promila u većini zemalja zapadne demokracije. I u našoj je tradiciji umjerena konzumacija alkohola, posebice nakon dobrog jela te je općeprihvaćeno mišljenje, koje potvrđuju i relevantna istraživanja, da se to može tolerirati u prometu. Ali samo uz odgovarajuću kulturu vožnje, prekršajnu i kaznenu politiku te neprestano obavještavanje javnosti da i male količine alkohola mogu biti opasne.
Zadnja Promjena ( Utorak, 08 Siječanj 2008 )
Opširnije...
 
MALIGNI IGROKAZ NEOZBILJNIH POLITIČARA PDF Ispis E-mail
Autor: Davor Kindy   
Nedjelja, 16 Prosinac 2007

Image
Test u kojem su političari Ljubo Jurčić, Božidar Pankretić, Stjepan Fiolić i Mladen Ružman te automobilistički prvak Juraj Šebalj, na poligonu za sigurnu vožnju Mičevac, pokazali kako sigurnije voze nakon popijene jedne i dvije čaše vina, nego s nula promila alkohola u krvi, potpuno je nevjerodostojan, metodološki pogrešan i površan, a u provedbi neobjektivan i tendenciozan. Nitko ozbiljan ne može povjerovati u test, u kojem su u pet krugova potpuni trijezni "testni vozači" srušili pet čunjeva, a potom, nakon konzumacije alkohola, u deset krugova - niti jedan. Ništa slično, dosada nije pokazalo niti jedno stručno istraživanje na svijetu. Zbog toga to više naliči na zlonamjeran igrokaz, nego na ozbiljan stručni test. Sve bi to moglo proći u kakvom satiričkom prilogu, uz odgovarajuće sudionike, no ovdje se radi o iznimno ozbiljnoj problematici i slanju opasne poruke građanima. Doslovce o medijskoj katastrofi, koja može povećati smrtnost na našim cestama.

Zadnja Promjena ( Utorak, 18 Prosinac 2007 )
Opširnije...
 
«« Početak « Prethodna 1 2 3 4 5 6 7 8 Sljedeća » Kraj »»

Stranice 6 - 10 od 37
Zabranjeno je prenošenje materijala, u cijelosti ili djelomično, objavljenih na www2.autoportal.hr u bilo kojem drugom obliku i mediju bez pismenog odobrenja autora. Navođenje izvora informacija ne oslobađa od plaćanja novčane naknade. Dodatne informacije možete pročitati u rubrici "Pravila korištenja!"

OBAVIJEST!!!!!

POŠTOVANI POSJETITELJI,

NOVI AUTOPORTAL.HR SE OD SADA NALAZI NA ADRESI WWW.AUTOPORTAL.HR A OVA STRANICA VIŠE NE PREDSTAVLJA AŽURIRANI PRIKAZ NOVOSTI.

VAŠ
AUTOPORTAL